Toon posts:

[radmin]Remote "door" ADSL router?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Me vriendin heeft ADSL van planet internet op een studentenflat in tilburg. Daar hebben ze iets van 10 mensen erop zitten en zitten ze achter zo'n router die ze van Planet konden kopen.

Mijn vraag is dus, zij heeft een 192.168.x.x ip, of ik toch radmin op haar pc kan installeren op een manier ofzo, dat ik haar pc toch kan besturen :?

• Sumuhtsop
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ik neem aan dat jij *extern* wilt connecten van buitenaf? Als in de router van planet bij hun, die poort van radmin naar dat interne IP van je vriendin geforward wordt wel. Moeten ze wel met *vaste* IP's werken binnen hun netwerk. :)

Verdere info : Het Grote Poortmappingsverhaal

[ Voor 38% gewijzigd door Sumuhtsop op 09-01-2003 11:44 ]

• WiNlUx
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09-2023
Poortforwarding is de enige manier. Ik dacht dat radmin poort 4899 als standaard gebruikt. Als je vriendin dus ip 192.168.0.10 heeft moet je een forwarding maken naar 192.168.0.10 op poort 4899. Zo heb ik dat ook gedaan bij mijn router en het werkt perfecto!

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Handigst is gewoon voor iedere gebruiker een RANGE poorten te forwarden, zodat je ook andere programma's kunt draaien.
(FTP, WWW, eMule ed.)

Verwijderd

Topicstarter
Nou ja, ze doet verder niet zoveel. Dat het een poortmappingsverhaal was d8 ik wel.

Ik snap alleen nog niet in dat verhaal naar welk ip ik dan moet connecten (idd van buiten af) :? (niet naar haar 192.168.x.x ip natuurlijk;))

Owja en natuurlijk weet ik niet of die ADSL Router uberhaupt poorten kan opzetten. Ik weet niet hoe zo'n ding werkt (ik moet een huisgenoot van haar dan vragen of ernaar te kijken), maar misschien is het wel vergelijkbaar met een HUB en valt er niets in te stellen :o

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2003 12:01 ]

• Sumuhtsop
  • Niet online
Verwijderd schreef op 09 January 2003 @ 11:55:
Nou ja, ze doet verder niet zoveel. Dat het een poortmappingsverhaal was d8 ik wel.

Ik snap alleen nog niet in dat verhaal naar welk ip ik dan moet connecten (idd van buiten af) :? (niet naar haar 192.168.x.x ip natuurlijk ;))
Nogmaals Ze moeten wel met *vaste* IP's ACHTER die router werken waarin die router de poort van radmin naar het IP van jou vriendin gaat. Jij vanaf thuis connect tuurlijk naar dat IP van hun ADSL lijn, waarop de router dat request op die poort forward naar jou vriendin's bak. :)

[ Voor 10% gewijzigd door Sumuhtsop op 09-01-2003 12:03 ]

Verwijderd

Die routers kun je vaak configureren via Telnet of Web-interface. Moet je even in de documentatie van die router duiken. Poortforwarding moet volgens mij geen probleem zijn.

Suc6. :7

Verwijderd

Topicstarter
Postjuh schreef op 09 January 2003 @ 12:00:
[...]

Nogmaals Ze moeten wel met *vaste* IP's ACHTER die router werken waarin die router de poort van radmin naar het IP van jou vriendin gaat. Jij vanaf thuis connect tuurlijk naar dat IP van hun ADSL lijn, waarop de router dat request op die poort forward naar jou vriendin's bak. :)
Dat snap ik ook wel, maar hoe kom ik achter dat IP van hun ADSL Lijn. We praten hier over een ADSL Router, geen pc die de shit daar qua internet verdeeld :o

• Sumuhtsop
  • Niet online
Dat is uit te lezen uit de router. In de meeste routers zitten hele mooie pagina's verstopt, die je via je explorer kan benaderen. ff in manual van de router kijken.

[ Voor 67% gewijzigd door Sumuhtsop op 09-01-2003 12:09 ]

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-08 19:19

job

Verwijderd schreef op 09 januari 2003 @ 12:04:
[...]

Dat snap ik ook wel, maar hoe kom ik achter dat IP van hun ADSL Lijn. We praten hier over een ADSL Router, geen pc die de shit daar qua internet verdeeld :o
http://www.whatismyip.com
dat moet je dus invoeren op de pc van je vriendin.
zie je meteen het ip van de ADSL lijn

• Sumuhtsop
  • Niet online
Nog makkelijker ;) alleen is dit het IP waarnaar hij MOET connecten van buitenaf. Dit is niet het IP wat je vriendin in het netwerk heeft., maar het IP van de adsl lijn.

[ Voor 65% gewijzigd door Sumuhtsop op 09-01-2003 12:15 ]

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Jongens, hier staat dat hele verhaal al met handige links naar tooltjes (who needs Telnet ?)

Het Grote Poortmappingsverhaal

Met dank aan Postjuh

Verwijderd

Topicstarter
Wekkel schreef op 09 January 2003 @ 12:14:
Jongens, hier staat dat hele verhaal al met handige links naar tooltjes (who needs Telnet ?)

Het Grote Poortmappingsverhaal

Met dank aan Postjuh
Het gaat hier om een ADSL Router, dat lijkt me toch wat anders

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Het gaat toch om een Alcatel MOdem/Router?

Zo niet, :X

• Sumuhtsop
  • Niet online
Ook in adsl routers moet je poorten forwarden :)

Verwijderd

Topicstarter
Postjuh schreef op 09 January 2003 @ 12:53:
Ook in adsl routers moet je poorten forwarden :)
:?

• RubenDJ
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:17
... indien nodig :Y)

specs

• NuKeFaCe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Verwijderd schreef op 09 January 2003 @ 12:04:
[...]

Je krijgt van MXstream/Planet een brief waar dat IP opstaat... S.I.M.P.E.L. :)
En het IP van de "router" staat in de handleiding ;)

[ Voor 8% gewijzigd door NuKeFaCe op 09-01-2003 17:01 ]

Verwijderd

Topicstarter
NuKeFaCe schreef op 09 januari 2003 @ 17:00:
[...]

Je krijgt van MXstream/Planet een brief waar dat IP opstaat... S.I.M.P.E.L. :)
En het IP van de "router" staat in de handleiding ;)
Het zal vast S.I.M.P.E.L. zijn als je het weet ja :o

• SpeedBart
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-08 17:01

SpeedBart

Futurama 0wnage

Weet je ook wat voor een modem/router ze gebruiken? Als het de alcatel modem is met ingebouwde router kun je dit progje gebruiken:
Auto Port Mapping v2.0 - alcatel modem *nieuw*
De auto portmapper speciaal voor dit soort doeleinden.

Bite my shiny metal ass!! 6000wp platdak z, zo brabant 14x longi Solar 365 icm 5000XE growatt

• WiNlUx
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09-2023
SpeedBart schreef op 11 January 2003 @ 18:30:
Weet je ook wat voor een modem/router ze gebruiken? Als het de alcatel modem is met ingebouwde router kun je dit progje gebruiken:
Auto Port Mapping v2.0 - alcatel modem *nieuw*
De auto portmapper speciaal voor dit soort doeleinden.
Deze man weet het! Of niet he Bart.... :P

• Clueless
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-08 20:02
hmm voor het ip kun je je vriendin een DNS-naam aan laten vragen en die dan laten updaten door je vriendin (is een klein progje die het IP doorstuurt naar een centrale server).
Dan kun je gewoon de DNS-naam gebruiken zonder moeilijk te doen met IP-adressen (moet de poortmapping natuurlijk wel werken :D )

DynDNS is zo'n gratis service :) (de programmatuur voor deze grap staat hier)

I Don't Know, So Don't Shoot Me

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-08 21:35

ThaHandy

Discovery Channel

• een route adden (dmv web interface, telnet of een speciaal gemaakt progje :? ) = er voor zorgen dat de inkomende data @ poort 4899 doorgestuurd word naar je vriendin's pc (192.168.x.x)
• ff ip achter halen van je gf's adls lijntje @ www.whatismyip.com dan rolt daar een ip uit (Your IP is x.x.x.x )
• jij voert dat ip in en connecten maar :)

[ Voor 18% gewijzigd door ThaHandy op 12-01-2003 07:39 ]

Pagina: 1