Toon posts:

boot w2k op ntfs

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit dus met het volgende.
Ik heb win 98 op HD 1 gezet en w2k op HD 2 en die is NTFS.
Nu wil ik in geval mn HD 1 uitvalt nog wel op mn HD2 kunnen komen. Ik heb dus al de boot.ini, ntdetect.com en ntldr naar mn HD2 (D:\) vehuist maar als ik dus opstart op mn HD2 zegt ie dat ie mn ntoskrnl.exe niet kan vinden. Ik neem aan dat het te maken heeft dat het eerst stukje van het booten via FAT (32) gaat en dat ie dus niet mn NTFS schijf ziet. Wat kan ik eraan doen om dat toch voor elkaar te krijgen. Bv met een diskette of gewoon vanaf de HD.
Alvast bedankt. Ernst

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

zoek op boot.ini bij support.microsoft.com

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

En als je een repair laat uitvoeren via je Win2k cd? Fix boot? Het zal gewoon moeten werken...

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• zoefdehaas
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-02-2020
Ik kan ernaast zitten, maar zou het niet kunnen liggen aan het wisselen van de driveletters? Als je HD2 boot, wordt hij c:\ i.p.v. d:\
Aan het verschil FAT32 - NTFS lijkt het mij niet te liggen. Bij een NTFS partitie is ook echt de hele partitie NTFS, dus ook de opstartbestanden.

Verwijderd

Topicstarter
het gaat dus via fix boot. Bedankt. Had eigenlijk alleen gewild dat ik het met een floppy kon doen.