Vaillant aroTHERM plus VWL55/6, Zehnder WHR 930 WTW, Itho Daalderop douche-WTW, SolarEdge SE6K 6610Wp, SE3000H 3160Wp, Tesla Model Y Juniper RWD
ja daar heb ik ook een vraagje over...
is er een formule om de lengte van je bas pijpen uit te rekenen ???
is er een formule om de lengte van je bas pijpen uit te rekenen ???
Ik zou ten eerste die 2x45 cm anders kiezen. Liever 42 x 46 bij wijze van spreken (je moet maar even uitrekenen hoe je het beste kan gaan zitten met het interne volume wat je wil). Dan vermijd je namelijk het kubus idee, wat staande golven tot gevolg kan hebben.
Een en ander zal echter minder spelen aangezien het een sub betreft die ook alleen maar sub gaat spelen (en dus alleen met eventuele lange staande golven te maken krijgt), maar goed.
Volgens mij maakt het niet zo heel veel uit waar je de componenten plaatst. Als je downfiring gaat gebruiken, zorg dan voor minimaal 5cm ruimte tussen vloer en woofer.
Een en ander zal echter minder spelen aangezien het een sub betreft die ook alleen maar sub gaat spelen (en dus alleen met eventuele lange staande golven te maken krijgt), maar goed.
Volgens mij maakt het niet zo heel veel uit waar je de componenten plaatst. Als je downfiring gaat gebruiken, zorg dan voor minimaal 5cm ruimte tussen vloer en woofer.
edit:
hilbren, met het programma WIN ISD kan je het laten uitrekenen, veel makkelijker
hilbren, met het programma WIN ISD kan je het laten uitrekenen, veel makkelijker
[ Voor 8% gewijzigd door Wekkel op 09-01-2003 11:36 ]
Het word geen downfire, maar het maakt dus eigenlijk weinig uit.
Vaillant aroTHERM plus VWL55/6, Zehnder WHR 930 WTW, Itho Daalderop douche-WTW, SolarEdge SE6K 6610Wp, SE3000H 3160Wp, Tesla Model Y Juniper RWD
Hier gaat het bouw project verder:
Speedfight in "Een paar zelfbouw vraagjes"
Speedfight in "Een paar zelfbouw vraagjes"