domain registration

Pagina: 1
Acties:
  • 104 views sinds 30-01-2008

• boner
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-07 15:41

boner

misantropisch altruïst

Topicstarter
HALLO,
een tijdje geleden heb ik per ongeluk een domain bij freehosting genomen. Nu hebben deze aardige lui het een paar jaar compleet weten te vern**ken. Nu is die domain naam weer vrij en wil ik hem zelf claimen en op een of andere manier aan mijn adsl verbinding zien te knopen.

Voor dat laatste is zoneedit wel handig dacht ik maar wie heeft er meer informatie over.

dus wat ik zoek is:
1 de beste manier om een domein (.com) te registreren
2 de beste manier op dat domain aan mijn adsl ( met vast ip adres) te knopen.

thanks

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

boner schreef op 09 January 2003 @ 11:21:
1 de beste manier om een domein (.com) te registreren
2 de beste manier op dat domain aan mijn adsl ( met vast ip adres) te knopen.
1. Via een host-provider
2. DNS aanpassen en laten verwijzen naar jouw fixed IP adres.

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Pogostokje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:03

Pogostokje

* twiet *

BtM909 schreef op 09 January 2003 @ 11:26:
[...]
1. Via een host-provider
2. DNS aanpassen en laten verwijzen naar jouw fixed IP adres.
Een hosting provider is niet de plek om een domein te registeren en DNS verwijzen naar je eigen IP heeft alleen zin als je een eigen DNS server draait en deze ook als DNS staat aangemeld in de root servers.

Kortom, ik zou het anders doen. :)
Registreer het domein bij bv. www.names4ever.com of www.pairnic.com ofzo. Maak dan gebruik van www.zoneedit.com of www.dnsedit.com of een andere DNS aanbieder en link deze twee diensten aan elkaar. In die DNS kan je dan je ADSL IP adres opnemen, mits deze natuurlijk statisch is.

[ Voor 3% gewijzigd door Pogostokje op 09-01-2003 11:30 ]

... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Pogostokje schreef op 09 januari 2003 @ 11:29:
[...]

Een hosting provider is niet de plek om een domein te registeren en DNS verwijzen naar je eigen IP heeft alleen zin als je een eigen DNS server draait en deze ook als DNS staat aangemeld in de root servers.
Bedoelde ei'k een bedrijf die domeinnamen registreert :)
Kortom, ik zou het anders doen. :)
Registreer het domein bij bv. www.names4ever.com of www.pairnic.com ofzo. Maak dan gebruik van www.zoneedit.com of www.dnsedit.com of een andere DNS aanbieder en link deze twee diensten aan elkaar. In die DNS kan je dan je ADSL IP adres opnemen, mits deze natuurlijk statisch is.
Hmmm... Wazig dat ik meerdere domeinnamen geregistreerd hebt en vervolgens het A record heb aangepast, zodat deze naar een PC verwijzen met een fixed IP adres :? (wel via mijn hosting provider, maar zit geen hosting bij: alleen domeinnaam)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)

• Sumuhtsop
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ik heb mijn domein laten reggen en (kosteloos) forwarden naar mijn adsl IP. dus als je in i-net explorer mijn domein intikt kom je op mijn bak (server thuis op adsl) uit waar een webserver draait. Handig als je je eigen website / ftp wilt draaien thuis op jou domein naam.

Is dat wat je wilt? of wil je er meer mee gaan doen.. :?

• Pogostokje

Pogostokje

* twiet *

Het 'forwarden' van een domein betreft bij sommige aanbieders alleen web. Let daar wel op... Als je helemaal flexibel wilt zijn kan je gratis je DNS beheren bij bv. zoneedit.com
Voor 7.95 USD registreer je bij names4ever voor een jaar een *.COM domein op je eigen naam en daar hang je de gratis zoneedit dan aan. Dan heb je voor nog geen 8 dollar een jaar je domein en complete vrijheid in al je DNS records (A, CNAME, MX, enz....) zodat je ook subdomeinen kan maken en zelfs mailservers kan opgeven.

[ Voor 3% gewijzigd door Pogostokje op 09-01-2003 11:48 ]

• Pogostokje

Pogostokje

* twiet *

BtM909 schreef op 09 January 2003 @ 11:34:
Hmmm... Wazig dat ik meerdere domeinnamen geregistreerd hebt en vervolgens het A record heb aangepast, zodat deze naar een PC verwijzen met een fixed IP adres :? (wel via mijn hosting provider, maar zit geen hosting bij: alleen domeinnaam)
In de root-DNS staat alleen een verwijzing naar een andere DNS server. Jouw hostingprovider heeft die stap voor jou onzichtbaar gemaakt en waarschijnlijk hun eigen DNS server daar voor gebruikt.
Check je gegevens maar eens in de root servers, dan snap je wel wat ik bedoel.
(of verklap je domein, dan kijk ik voor je)

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Pogostokje schreef op 09 januari 2003 @ 11:50:
[...]
(of verklap je domein, dan kijk ik voor je)
www.Kroonprinsje.nl ;)

• Pogostokje

Pogostokje

* twiet *

Woei. :)

Als ik kijk, zie ik deze DNS servers voor je domein staan:
kroonprinsje.nl nameserver = ns1.widexs.nl
kroonprinsje.nl nameserver = ns2.widexs.net
kroonprinsje.nl nameserver = ns3.widexs.nl

Dus, ik gok zomaar dat je de domeinregistratie bij WideXS gedaan hebt. Het domein staat op naam van Pro Web Design, als jij dat bent hebben ze het wel netjes gedaan verder. Ze leveren die DNS dienst er bij kennelijk zonder dat je het wist. ;)

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Pogostokje schreef op 09 January 2003 @ 12:03:
[...]

Woei. :)
Ze leveren die DNS dienst er bij kennelijk zonder dat je het wist. ;)
Ik wist het wel, alleen hoef ik idd alleen maar mijn "destination ip adres" in te vullen. Vandaar dat ik die optie opperde.... :)

[ Voor 4% gewijzigd door BtM909 op 09-01-2003 12:07 ]

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:08
www.webhosters.nl

Daar kun je alle bedrijven vinden die domeinen registreren. En daar kun je ook direct zien of ze forwarding aanbieden. Zoja, dan kun je via die forwarding de boel naar je eigen IP doorverwijzen :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.