[VB6] Novell: GUID ingelogde gebruiker

Pagina: 1
Acties:

• DukeMan
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Gezocht via Google en Novell support, maar helaas niets gevonden.

Voor een applicatie heb ik de GUID van de ingelogde gebruiker van dat moment nodig. Deze gebruiker is ingelogd op een systeem waar novell client op staat. De gebruiker is dus ingelogd op een novell server.
Voor wat beveiligingscontrole's wil ik weten wat de GUID is van die gebruiker.

Weet iemand een api call of iets anders om dit op te vragen? Ik kan het maar niet gevonden krijgen op het net. IS het eigenlijk wel mogelijk?

Wie kan mij helpen?

Verwijderd

Volgens mij wordt een GUID uitsluitend toegekend aan een applicatie (via ZenWorks). Ik heb dit even gecheckt bij Novell Coolsolutions. ZenWorks kan wel een logging bijhouden, inclusief userid.

• DukeMan
  • Niet online
Hmm.. ik heb hier een data explorer om via ODBC alle gegevens van een user uit de novell user database te halen, en daar krijg ik een kolom GUID_data. Dit is volgens mij een unieke GUID voor de gebruiker.

Graag zou ik dit via een api call of iets dergelijks willen ophalen... om veiligheids redenen wil ik het niet zelf handmatig uit de db halen, maar echt via Novell....

• DukeMan
  • Niet online
Weet iemand toevallig anders een key van een gebruiker die altijd uniek is.... dus zoals de SID van Windows?

• DukeMan
  • Niet online
Schop!!

Heeft niemand een idee welke key een gebruiker uniek maakt binnen een Novell omgeving? En hoe deze key is op te vragen van een ingelogde gebruiker?