Toon posts:

BIG problem Maxtor 80GB

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een groot probleem met mijn Maxtor-schijf.
Er was eens een avond, waarin ik mijn HDD opnieuw ging indelen met Partition Magic, ik had alles gereed gezet, en was ging naar een zuiphok om bier te gaan plonzen.
Ik kwam thuis van het bier drinken, en tot mijn grote schrik zag ik dat de pc uit stond. En ja hoor, mijn vader had de voedingskabel uit de pc getrokken terwijl Partition Magic nog bezig was met indelen.
Ik ben 5500 mp3's kwijt en 100 films.
Nu heb ik nog een groter probleem want ik kan met geen mogelijkheid de harde schijf weer tot leven wekken. Partition Magic rescue disk starten niet. Opstartdiskette doet het niet. En de harde schijf komt niet in Windows.

WAT MOET IK DOEN, OF WAT MANKEERT ER!!

Verwijderd

Je Fat ligt waarschijnlijk helemaal in puin, ik weet niet of er wat aan te doen is, misschien de resue disks van Pqmagic gebruiken?

Ohja, er is een ding wat je kunt doen: je pa een shop onder z'n donder verkopen! want een no-brainer :+

• Canard
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22-03 08:40
Wordt de hd wel herkend in de BIOS?
Hoezo werkt een opstartdiskette niet? Bedoel je dat je dan je C: schijf niet kan benaderen in DOS? Dat zou logisch zijn omdat PM bezig was met indelen... je FAT zou dan corrupt kunnen zijn...

• rvanlooijen
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-06-2021
Verwijderd schreef op 09 January 2003 @ 10:56:
Ik heb een groot probleem met mijn Maxtor-schijf.
Er was eens een avond, waarin ik mijn HDD opnieuw ging indelen met Partition Magic, ik had alles gereed gezet, en was ging naar een zuiphok om bier te gaan plonzen.
Ik kwam thuis van het bier drinken, en tot mijn grote schrik zag ik dat de pc uit stond. En ja hoor, mijn vader had de voedingskabel uit de pc getrokken terwijl Partition Magic nog bezig was met indelen.
Ik ben 5500 mp3's kwijt en 100 films.
Nu heb ik nog een groter probleem want ik kan met geen mogelijkheid de harde schijf weer tot leven wekken. Partition Magic rescue disk starten niet. Opstartdiskette doet het niet. En de harde schijf komt niet in Windows.

WAT MOET IK DOEN, OF WAT MANKEERT ER!!
100 films op redelijke qual: zo'n 70000 MB dus
5000 mp3's op redelijke qual: zo'n 17500 MB.

Totaal: ~ 85.5 GB... die zat goed vol dan ;)

Hoe dan ook, ik begrijp dat fdisk gaat flippen?

Wat je kan doen is even fdisk /mbr inrammen. Dat "herstelt" je partitie tabel.
De laatste optie blijft een low-level format uitvoeren met t welbekende Maxtor appje.

Overigens zal het wel mogelijk zijn je data te recoveren maar dan zal je die schijf even in een ander systeem moeten hangen en er vervolgens een rijtje van dergelijk appjes op los te laten ;)

• Kristof
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-02 16:37

Kristof

is een Belgisch product

eerst je vader wijsmaken dat door zijn schuld die HD verneukt is => krijg je misschien een nieuwe van hem :D
daarna een low-level format doen op deze schijf

"You can get more with a kind word and a gun than you can with a kind word alone." - Al Capone

Verwijderd

Topicstarter
Hij wil de opstartdiskette niet eens lezen, hij begint de floppy even te lezen, en daarna blijft de HDD led de hele tijd branden.

RAAR

• Scooper
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:33
Ik voel met je mee :'(, ik heb namelijk hetzelfde gehad. Ik ben nog naar een kennis gegaan die wat meer verstand daarvan had. Hij zei dat als je héél veel tijd hebt dat je dan stukje voor stukje het weer recht kon zetten. Maar dan was je echt een week bezig (ik had 40Gb).

Ik weet niet op wat voor manier hij dat dan zou willen doen, maar ik vrees dus echt voor een formatje (als je je hardeschijf weer kan benaderen).

Maar waarom kun je niet booten van diskette? Zou altijd moeten kunnen zou ik zeggen. Als je XP hebt misschien even van CD proberen te booten en dan maar opnieuw beginnen met schone install...

edit:

ik moet is een beetje sneller typen!

[ Voor 7% gewijzigd door Scooper op 09-01-2003 11:07 ]

SRK35ZS-W

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dat geintje met die WindowsXP bootable cdrom ook al geprobeerd, en dat blijft hij net zo goed hangen als bij een opstartdiskette

Verwijderd

ik denk dat er niets anders opzit dan hem in een andere pc te plaatsen en te kijken wat je dan kunt doen, en anders steur je hem gewoon naar maxtor terug krijg je zo weer een nieuwe :)

• wokkie15620
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-11-2023
Als je je data terug wilt krijgen: gebruik Getdataback. Heb ik zelf goede ervaringen mee. Staat ook in de FAQ: FAQ Opslagmedia & I/O Controllers (17-11-2002)

De schijf zou ik zowiezo in een andere PC gaan proberen en vanaf daar fixen, of een extra schijf in je eigen PC zetten.

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:13
1. Pak een knuppel en bedreig je vader tot je een tweede - even grote - harddisk hebt.
2. Zet die in je systeem en installeer er een OS op.
3. Kijken of de stukke schijf herkend wordt als je hem erbij plaatst.
4. Zo nee, probeer met o.a. fdisk /mbr het iets beter te maken.
5. Probeer QueTek FileScavenger er op los te laten. Ik had een soortgelijk probleem en dit is de enige (!!) van de 20 programma's die ik geprobeerd heb, die er iets van kon maken. Ik had ongeveer 80% van mijn bestanden terug. Alleen bij bestanden groter dan 10meg ging het niet zo lekker.
6. Koop een snelle cd-fikker met een grote stapel schijfjes en zorg dat je niet zoveel zooi op je systeem hebt staan? :)

• nightowl
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-03-2009

nightowl

always too early to sleep

Een soortgelijk probleem (stroomstoring) heeft me eens mega veel werk bezorgd met een schijf waarop de databestanden van een Exchange server stonden. De schijf was compleet onbenaderbaar vanuit dos en windows. Echter in een linux systeem gehangen (als slave) en toch nog ca 90% van de bestanden (1 voor 1) terug kunnen zetten. Wellicht een tip?

Ik pas in mijn jas. Mijn jas past in mijn tas. Dus ik pas in mijn tas.

Verwijderd

Ik heb eens een kameraad eens geholpen die ongeveer hetzelfde probleem had. Met R-studio http://www.r-tt.com/ hebben we al zijn mp3's en divx kunnen redden. Je heb daarvoor wel een OS nodig dus je zal een tweede schijf in je systeem moeten plaatsen of jouw schijf bij iemand anders in de pc plaatsen. Je moet ook een volledige versie van R-studio zien te vinden...

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01:00
ik denk dat het probleem niet alleen bij de harde schijf ligt, als je harde schijf gewoon in de BIOS staat en je stopt er een bootflop/cd in dan zou hij gewoon moeten booten, ook al is de hele harde schijf kapot.

maar hij blijkt dus niet te booten, 2 dingen die je kan proberen. ten eerste de CMOS clearen. en ten tweede de connector op je moederbord veranderen, zal wel eens zo kunnen zijn dat de IDE port op je moederbord kapot is. het probleem wat jij omschrijft lijk daar namelijk best veel op

• BovenHond
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:18
Ik heb ook zeer goede ervaringen met GETDATABACK perfecte tool gewoon onder windows.. nu even de aanpak.

Stel de HDD niet meer als boot disk maar boot van een andere HDD(desnoods in andere PC!)

Laat windows maar doorbooten.. als het goed is herkent windows de vern***te hdd niet.

In GETDATABACK kun je nu een fysieke locatie opgeven om te scannen. Wil je je data ook kunnen kopieren moet je het progsel kopen, maar dat is de moeite wel waard :)

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:46
Neem contact op met de makers van pm, die kunnen je tabel repareren.

Verwijderd

Met GETDATABACK kan je inderdaad alles terug halen. Heb het zelf pas gedaan op een schijf met een gare partitiontable.
Pagina: 1