Geforce 2 Doorgefikt door video out

Pagina: 1
Acties:

• nihitsia
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13-08 16:41

nihitsia

The Banana goes on always on

Topicstarter
Laatst dacht ik even creatief te zijn en een eigen video-out lijntje te fabriceren. 2 tulpstekkertjes gehaald en aan het solderen geslagen. Toen heb ik het verloop stekkertje erin gestoken en via een scart-ding aangesloten op een tv en mijn geforce 2 gts.
toen ik hem opstarte deed hij het goed maar na een tijdje sloeg hij opeens uit. Ik zet hem weer aan waarna alle lampjes gaan branden en de uit knop het niet meer (reset wel).
Ik ruk die kabeltjes los en zet hem uit via de powerswitch. Ik kijken op de achterkant blijkt dat ik hem in de video in had gedaan 8)7. Daarna andere videokaart erin (tnt2). en toen deed hij het weer. Maar met geforce 2 geeft hij weer hetzelfde verhaal.
De geforce is waarschijnlijk dood maar waarom gaat hij dan zo maf doen dat de aan/uit knop het niet meer doet? Ik ben waarschijnlijk gewoon de slechtste solderer op aarde. 8)7 |:(

Gamebak Specs

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-07 05:15
Het lijkt me sterk dat door slecht soldeerwerk je videokaart het loodje legt. Misschien is het toch iets van statische electriciteit geweest?

Senile! Senile Oekaki

• nihitsia

nihitsia

Topicstarter
Kan het niet zo zijn dat er kortsluiting in het kabeltje was en dat die daardoor doorgefikt was. Het rook er wel naar.

Gamebak Specs

Verwijderd

Hm, lijkt me wel heel sterk dat door kortsluiting in de kabel of de stekkers je hele kaart kapotgaat. Het gebeurt zo vaak dat er een kleine spanning op de kaart of kast komt te staan, bijvoorbeeld als je met stekkers tegen het metaal van je case of je afdekplaten aankomt.

Statische electriciteit lijkt mij een logischer verklaring, aangezien dat een zeer hoge spanning is die in één keer ontladen wordt.

• T1eA
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 02-04 09:41

T1eA

Browser

jha idd ik ben het met hun eens het lijkt me sterk dat door het fikken van je kabel je videokaart brak gaat.

ICT G33K

• Ladon
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Nou het is volgens mij niet zo heel vreemd dat ie z'n videokaart opgeblazen heeft, hij heeft immers de kabel in de verkeerde poort gestoken. Lijkt mij toch wel redelijk dodelijk voor je videokaart, of niet?

Edit: iig voor je video in, en misschien is het zo geregeld op je videokaart dat ie dan helemaal stopt met werken... Check anders ff de kaart zelf, of je brandplekken ziet zitten, of weggesmolten dingen?

[ Voor 35% gewijzigd door Ladon op 09-01-2003 13:57 ]

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:48

KneoK

Not in a million lightyears

_bas_ schreef op 09 januari 2003 @ 12:13:
Het lijkt me sterk dat door slecht soldeerwerk je videokaart het loodje legt. Misschien is het toch iets van statische electriciteit geweest?
Een klein foutje, een kleine over het hoofd geziene verbinding, kortsluiting... Ik denk dat slecht soldeerwerk JUIST een reden kan zijn voor het probleem...
Alleen is het soldeerwerk zelf niet de reden van het doorbranden maar waarschijnlijk een verdwaald druppeltje tin of weet ik het...

Mijn gok gaat in ieder geval richting kortsluiting.

• nihitsia

nihitsia

Topicstarter
Spijtig, het was een mooi beestje.:( Zal ik het nu moeten doen met een tnt2

Gamebak Specs

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 29-07 15:17

Ray

MWAAAHHH

Je zegt dus dat je een kabel had van je video IN naar de tv en toen beeld had, een poosje in ieder geval. Das al errug vreemd want IN is nu eenmaal geen OUT. Toch zou hij daar niet echt kapot aan moeten gaan al helemaal niet omdat je dus in de input zat. wat je dus bij een kortsluiting doet is gewoon GEEN signaal aanbieden. De output dus signaal weg kortsluiten is iets naarder maar zou ook geen dooie card tot gevolg moeten hebben.

• nihitsia

nihitsia

Topicstarter
Er zaten ook geen brandplekken op of wat dan ook. vreemd vreemd vreemd.

Gamebak Specs

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:48

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Geeft die dan ook geen piepjes ofzo iets als je hem opstart dan met die gf2?

Tweakers Discord

• nihitsia

nihitsia

Topicstarter
Nop helemaal nix alleen het harddisk activity en power ledje branden als een malle.

Gamebak Specs

Pagina: 1