Ik heb een raar probleem waarvoor ik geen duidelijke oplossing voor weet.
Ik wil een html template (op eigen domein) openen en de contents in een variabele zetten. In die template zit ook php code. Deze php code bepaalt o.a. de locatie van de style sheet voor de html code.
ff als voorbeeld, hoe de inhoud van die template file eruit ziet:
De contents van het bestand wil ik toevoegen aan een variabele, bijvoorbeeld op deze manier:
Wanneer ik echter de contents van de file uitlees via de functies fopen, fread e.d. wordt de code niet geparsed omdat het bestand binnen mijn eigen domein staat.
Include werkt mijns inziens niet omdat dan de html code geplaatst wordt op de pagina en niet gestopt in een variabele.
Is hier een oplossing voor?
Ik wil een html template (op eigen domein) openen en de contents in een variabele zetten. In die template zit ook php code. Deze php code bepaalt o.a. de locatie van de style sheet voor de html code.
ff als voorbeeld, hoe de inhoud van die template file eruit ziet:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
| <html> <head> <?php $style_sheet=$url_mijn_website."css/huisstijl.css"; ?> <link rel='stylesheet' href="<?=$style_sheet ?>" type='text/css'> </head> <body> ...nog meer template tags hier </body> </html> |
De contents van het bestand wil ik toevoegen aan een variabele, bijvoorbeeld op deze manier:
PHP:
1
2
3
| $var = "<textarea>"; $var.= $template_contents; $var.= "</textarea>"; |
Wanneer ik echter de contents van de file uitlees via de functies fopen, fread e.d. wordt de code niet geparsed omdat het bestand binnen mijn eigen domein staat.
Include werkt mijns inziens niet omdat dan de html code geplaatst wordt op de pagina en niet gestopt in een variabele.
Is hier een oplossing voor?
[ Voor 9% gewijzigd door zemartino op 09-01-2003 10:47 ]