Ik probeer dus de <title>-tags van een xml-file uit te lezen (nieuwsberichten).
Dit doe ik dmv de xsl die ik heb gemaakt.
Deze code is bijna helemaal overgenomen van een pagina op w3schools (aangezien ik nog niet echt veel xml/xsl ervaring heb) geloof ik, dus hier zal niet veel fout aan zijn.
Hier ook nog een voorbeeld xml. Alle andere gebruikte xml files zien er qua structuur hetzelfde uit
En dan volgt nu de gebruikte asp-code. Hier zit volgens mij dan ergens een fout, maar ik kan niet uitvinden wat.
Hoewel dit volgens mij toch wel zou moeten werken krijg ik de volgende error:
Gebruik dus de nieuwste (4.0) versie. Kheb hem eerst op de server opnieuw geinstalleerd, maar aangezien ik toen nog steeds dezelfde fout had heb ik hem ook maar op de client geinstalleerd, maar dat hielp eigenlijk niets (duh)
Kheb inmiddels al verscheidene uren op internet gezocht, maar kan niet echt iets nuttigs vinden. Zelfs de MSDN kent de fout c00cd23b niet
Dus ten einde raad heb ik hier maar een lange post neer gezet in de hoop dat iemand hier iets meer weet.
Dit doe ik dmv de xsl die ik heb gemaakt.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| <?xml version="1.0" ?>
<xsl:stylesheet xmlns:xsl="http://www.w3.org/tr/wd-xsl"> //wat dit doet weet ik niet, maar wordt gebruikt in bijna elke xsl die op internet staat
<xsl:template match="title">
<xsl:element name="do">
<xsl:attribute name="label><xsl:value-of /></xsl:attribute>
<xsl:attribute name="type">show</xsl:attribute>
</xsl:element>
</xsl:template>
</xsl:stylesheet |
Deze code is bijna helemaal overgenomen van een pagina op w3schools (aangezien ik nog niet echt veel xml/xsl ervaring heb) geloof ik, dus hier zal niet veel fout aan zijn.
Hier ook nog een voorbeeld xml. Alle andere gebruikte xml files zien er qua structuur hetzelfde uit
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
| <?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?>
<!--DOCTYPE nitf SYSTEM "nitf-3-0.dtd"-->
<nitf uno="nl.ndcholding.ndci.id-782088" baselang="nl">
<head>
<meta name="ndci-producer-name" content="NDCI XML Exporter"/>
<meta name="ndci-producer-version" content="1.0.1"/>
<title>De vraag</title>
<revision-history comment="changed" norm=""/>
<pubdata name="Dagblad van het Noorden" date.publication="20021112" position.section="GLD02-1211" edition.name="D-Zuidwest,D-Zuidoost,D-Noord,G-Oost,G-Noord,D-Midden,G-West,G-Midden,G-Stad" position.sequence="Geldzaken De vraag" unit-of-measure="word" item-length="517"/>
<docdata>
<doc.copyright year="2002" holder="NDC Elektronische Media B.V."/>
</docdata>
<doc-id id-string="nl.ndcholding.ndci.id-782088"/>
</head>
<body>
<body.head>
<hedline>
<hl1 style="kop">De vraag</hl1>
</hedline>
<byline></byline>
</body.head>
<body.content>
<block>
<p class="tekst">blablabla</p>
<p class="copyright">copyright stukje
</block>
</body.content>
<body.end>
<bibliography></bibliography>
</body.end>
</body>
</nitf> |
En dan volgt nu de gebruikte asp-code. Hier zit volgens mij dan ergens een fout, maar ik kan niet uitvinden wat.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
| dim xml, xsl
set xsl = Server.CreateObject("Msxml2.DOMDocument.4.0")
set xml = Server.CreateObject("Msxml2.ServerXMLHTTP.4.0")
call xsl.load("xmlstyle.xsl")
call xml.open("GET", chr(34) & arrBestandNaam(i) & chr(34)) 'De bestandnamen staan in deze array
call xml.send()
titel = xml.responseText
Response.write(xml.transformNode(xsl))
set xsl = nothing
set xml = nothing |
Hoewel dit volgens mij toch wel zou moeten werken krijg ik de volgende error:
Dit zou dus kunnen liggen aan het feit dat de xml parser niet goed geinstalleerd zou zijn, dus die heb ik vandaag weer ff opnieuw geinstalleerd (gister ook al gedaan)msxml4.dll error 'c00ce23b'
WINHTTP5.DLL or higher must be registered to use the ServerXMLHTTP object.
/intrantetmenu/scrollbar.asp, line 61
Gebruik dus de nieuwste (4.0) versie. Kheb hem eerst op de server opnieuw geinstalleerd, maar aangezien ik toen nog steeds dezelfde fout had heb ik hem ook maar op de client geinstalleerd, maar dat hielp eigenlijk niets (duh)
Kheb inmiddels al verscheidene uren op internet gezocht, maar kan niet echt iets nuttigs vinden. Zelfs de MSDN kent de fout c00cd23b niet
Dus ten einde raad heb ik hier maar een lange post neer gezet in de hoop dat iemand hier iets meer weet.
Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ