Toon posts:

SMS 2.0 en SQL twee servers migratie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Huidige situatie:

compaq server met SQL 7.0 SP3
compaq server met SMS 2.0 SP3

nieuwe situatie:

IBM server met SQL 7.0 SP3 of 2000
IBM server met SMS 2.0 SP4

We moeten dus migreren. Maar wat zijn de beste tactieken? We gaan zowiezo alles testen.

Migreren via compleet nieuwe installaties? Of migreren via updates?

Hebben jullie voorstellen? De servernamen veranderen ook.

[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2003 14:43 . Reden: fout in server specs ]

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:34

Arno

PF5A

Wat wordt er door jullie organisatie verwacht van deze migratie :?

Wat zijn randvoorwaarden, eisen en hoe hoog moet de beschikbaarheid zijn van de servers gedurende de migratie :?

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Verwijderd

Topicstarter
Daar de compaq machines out of warrenty zijn en IBM onze vendor is gaan we over op IBM en installeren we meteen de nieuwste SPs en patches.

We gaan dit eerst bekijken in onwe test envirenmont op een aparte VLan. Ik vraag me af wat we kunnen verwachten anders dat MS ons verteld.

Ik heb een vraagje extra: Wanneer we SMS 2.0 SP4 installeren op de clients. Moeten die dan gereboot worden? In voorgaande clientsupdates was dit niet, op de Microsoft SMS cds staat hieromtrent geen info.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2003 13:52 . Reden: extra vraagje ]

Verwijderd

Ivm met SQL zal je opnieuw moeten installeren. Binnen SQL kan je de computernaam niet veranderen. En voor zover ik weet kan dit ook niet of zeer moeilijk voor SMS

Dus nieuwe installatie en een migratie bedenken om de clients over te hevelen naar de nieuwe SMS omgeving. Je kan evt. via login script de huidige client de-installen en middels een flag file de nieuwe client installeren. Zo doe ik het meestal

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2003 14:07 ]

Verwijderd

Topicstarter
Zijn we zeker van plan. Nieuwe versie van SQL en een update van SMS. Daarna de secondary sites deinstalleren en laten herinstalleren met dezelfde naam zodat de clients niets merken. dan kan de nieuwe SQL database bevolkt worden met nieuwe en schone entries. Lijkt me de beste en cleanste setup.