[MySQL] Binairy files/plaatjes in de database

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluesbrother
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-01 14:21

bluesbrother

Blues Rocks!!!

Topicstarter
Ik ben leuk bezig met mysql en php, alleen nou hoor ik hier en daar af en toe een beetje iets over het binair opslaan van plaatjes in mysql, kan iemand me een hint geven in welke hoek ik dat zoeken moet? Ik heb hier en bij de voor de hand liggende sites al geprobeerd maar ik kan hier niks over vinden.
Op welke functies kan ik bv zoeken?

duw me even een richting op...........

much ablidged,

B. 8)

Wil je je pizza in 4 of 8 stukken? .......Doe maar in 4, 8 krijg ik niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-09 11:02

D2k

niet doen
</hint>

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:32
IMHO sla je gewoon best het pad naar de afbeelding op, en niet de afbeelding zelf.

https://fgheysels.github.io/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[tip]
Je kan beter een mooi scriptje(functie) maken om plaatjes toe te voegen in je site. Dit heb ik ook gedaan en het werkt makkelijk en snel(hangt natuurlijk ook van je provider af :P ). Je moet ervoor zorgen dat je ze dan kan ook kan bewerken, verwijderen.
[/tip]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06 13:31

drm

f0pc0dert

Idd beter in je filesystem op slaan dan in MySQL. 't Maakt je database onnodig groot, en daarbij kunnen browsers nog wel 's moeite hebben met PHP'tjes die binaire (jpeg/gif/...) code uitpoepen.

edit:
offtopic:
oh, en het is obliged ;)

[ Voor 12% gewijzigd door drm op 09-01-2003 10:25 ]

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je moet je eigenlijk afvragen of een database sneller is in het benaderen van data dan een file systeem. Dit zal nooit het geval zijn. Alleen als je afbeelding (BLOB = Binary Large Object) kleiner is dan 64KB (extent= 8 pages x 8KB rows), dan past het op een data page (in sql server 7). De database overhead zal dan minimaal zijn en de snelheid van het file systeem benaderen.
Dus alleen voor kleine afbeeldingen is het ideaal wat betreft locatie en beveiliging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-08 09:08

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Als je ongeveer je hele database in je geheugen gecached krijgt (Denk 4Gb gehuegen) moet het wel sneller zijn, maar inderdaad is het meestel onnodig om het zo op te lossen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluesbrother
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-01 14:21

bluesbrother

Blues Rocks!!!

Topicstarter
OKay ik zie er van af en doe het via het filesystem

thanx, B.

8)

Wil je je pizza in 4 of 8 stukken? .......Doe maar in 4, 8 krijg ik niet op.

Pagina: 1