Toon posts:

ASUS=TROEP A7V en V7700 !!!!

Pagina: 1
Acties:
  • 232 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Systeem: ASUS A7V rev 1.xxxxx ?? duron 600@600 ASUS V7700 via4.25a drivers DX8 en 7 ook uitgeprobeerd, Detonator 6.34 en andere...

Nou starte ik Delaforce3 Landwarrior op en hij deed het niet... terwijl ie het wel doet op een onze Celeron500 met TNT2.

Nou heb ik gehoord dat A7V flink brak is en vaak vastloopt (dat hebbik dus ook) en dat de combinatie A7V GForce2 niet zo super is maar dat een moederboard van ASUS en een videokaart van ASUS niet samen kunnen werken is belachelijk!! Spellen lopen soms gewoon vast en de resolutie van 800x600 werkt gewoonweg niet (zodat deltaforce3 't niet doet)..

IK ROEP ALLE MENSEN MET GELIJKSOORTIGE PROBLEMEN OP OM MASSAAL BRIEVEN en EMails op te sturen naar ASUS...

----------------------------------------
email van asus:
: sales@asuscom.de
------------------------------------
adres in Europa:
Address: Harkortstr. 25, 40880 Ratingen, BRD., Germany
--------------------------------------

Het is toch godgeklaagd dat een moederboard van rond de Fl 400,- en een videokaart van rond de Fl 800,- van het zelfde bedrijf ZOVEEL problemen opleveren!
Geen enkele tip op hun site helpt en het schijnt dat een bios-update niet helpt en dat er geen officiële erkenning komt van dit probleem...

En NEE mijn voeding = 300 WATTS en ik heb er geen zware usb of andere apparatuur aan hangen en ook geen kunstjes uitgehaald met potloodstreepjes op mijn DURON.

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:10
Sjesus man stel je niet zo aan en zoek het probleem bij jezelf!

Heb hier een A7V en een V7700 perfect samenlopend met een Thunderbird 750 @ 950 dus ik weet niet waar je al die onzin vandaan haalt. Blaat niet zo man :(.

Verwijderd

Is het niet bekend dat AMD's soms problemen geven met GeForce kaarten???

• Coppertop
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Ik heb die combo al vaak genoeg gezien, en altijd perfect draaiend. Je moet het probleem toch ergens anders zoeken denk ik.

Weet je zeker dat je niet win95a draait ofzo ? ;) Of PC66 geheugen...

Verwijderd

Topicstarter
Als alles dan zo perfect werkt manneke... probeer m dan es op 800x600 te zetten...
DAT werkt Niet zo perfect meer..

[BTW: mocht dat wel werken wil ik weten:

welke detonators, welke DX 7 of 8? en hoe je bios en VIA-drivers zijn ingesteld]

Verwijderd

Topicstarter
133MHZ geheugen 128 MB

en niet grappig doen... probeer eens een daadwerkelijk nuttige suggestie te geven!

• Orac
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:19

Orac

Ik mis je papa.

Hier ook geen problemen. A7V PCB rev1.01 BIOS v1.02, Duron650@840 en V7700@220/395. Met VIA driver pack v4.24; Promise Ultra v1.60 build 25 en nVidia ref.drivers v6.47

• Polar
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Wat bij mij de stabiliteits problemen verhielp was de optimalisatie settings mijn bios op normal te zetten ipv optimal.
Sindsdien loopt hij 100% stabiel

Verwijderd

Probeer eens de bios versie 1003 voor je A7V en voor je V7700 de detonator 6.35 drivers. Draait heel stabiel. Wil je ook meteen van alle errors af zijn, download dan norton utilities 2001, waar alles mee te fixen valt. Heel veel mensen draaien op deze combo en er zijn maar heel weinig problemen mee...

Verwijderd

Topicstarter
Eén klein lullig vraagje maar...

Wie kan er met deze hardware/software cominatie ook daadwerkelijk [in Windows 98 SE2] de resolutie veranderen naar 800x600 zonder dat het monitor-lampje op standby gaat???

[dat van die Bios op normal i.p.v. optimal had ik al gedaan, dit was namelijk niet de enigste topic over soortgelijke problemen]

En dat enkele commentaar van bij mij werkt het wel goed kan aan een andere revisie van het moederboard liggen. 1.1 1.2 etc...
Het scheen dat 1.1 brak was en dat 1.2 wel naar toebehoren werkte.

Mijn probleem met Asus is gewoon de klacht dat Hun videokaart en Hun moederboard (ook al werken ze over het algemeen wel) enorm veel problemen geven bij sommige spellen. Fifa2001 bijvoorbeeld heeft ook af en toe kuren en dat bestaat dan uit het bekende stilstaande beeld en het geluid wat ook vastloopt.

Dit probleem is bij meerdere mensen bekend, en ook al zijn er tig detonator en via drivers... toch is dat probleem niet helemaal weg.

Maar enfin... wie kan er met deze bovengenoemde configuratie een resolutie instellen van 800x600... en geef dan AUB ook wat info over je systeem-, driver- en biosinstellingen.

Verwijderd

Topicstarter
P.S.

wat fixt Norton 2001 dan??

Iets in Windows??

• Daan
Oke manneke hier komt et:

Microsoft Windows Me Dutch Final
DirectX 7.1
Detonator 6.13
VIA 4-in-1 4.25a

Nog meer weten??

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-08 10:36
ik ben ook weken bezig geweest en kwam tot de conclusie dat dit bord gewoon zooi is.
heb hem gerolen voor een kt7 en sindsdien geen problemen meer (behalve dan in 2k).

• Daan
Nog meer:

BIOS 1004c
800x600 geen probleem op 16 en 32 bits kleuren

Dus ik zou het maar es bij jezelf gaan zoeken.

Verwijderd

richard47at BLEEEEEEEH :r :r

Zielig al je frustraties er uit gooien omdat het manneke zijn computertje niet naar behoren kan installeren ;)

Probeer eens een andere A7V of v7700, het zou natuurlijk ook kunnen dat het gewoon kapot is :)

Succes en lukt het niet: ga maar uithuilen bij mamsiepamsie ipv hier te gaan zitten flamen en zo in ieder geval elke kans op hulp van anderen bij voorbaat al verspelen...

Verwijderd

Topicstarter
Mike... wat probeer je hiermee duidelijk te maken?? Is het soms jouw hobby om mensen af te zeiken?

Dit soort afzijkerig gedrag wijst meestal op mishandeling thuis [serieus het IS bewezen!!]

Aan de rest, tja ik heb die bios 1004C [ik had trouwens al 1004D] en de verscheidene settings uitgeprobeerd maar heb helaas nog steeds geen bevredigend resultaat.. :-(

WeareBorg confirmeerde mijn probleem dus hier dan het bewijs dat ik niet de enigste ben.

Ik houd er zelf op dat het aan die revisisies ligt (rev1.1=bad MMKayy) en dat die andere rev's het wel goed doen.

• Black_Adder
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-08-2025
Ey gast je moet is ff je hoofd houden over ASUS ja....

Ze leveren altijd goeie kwaliteit spullen, jij hebt 1 probleempje en meteen ASUS=TROEP neerzetten, geez hoe oud ben je 13 ofzo?

En je had ook Asus even eem emailtje kunnen sturen, of je daar nog niet aan gedacht?

pfff asus=troep , ach man rot toch op...

• Refragmental
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-07 13:36
EEUHM

Ook al eens gedacht om er een betere voeding in te zetten?
Want het is nogal bekend dat een AMD in combinatie met een nieuwere videokaart nogal veel stroom vreet,
Als ik jou was zou ik gewoon eens kijken naar een voeding van 300Watt minimaal

• rjeggens
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-02-2025
Heb hier ook een Asus A7V Rev. 1.02 met een Tbird 700@900. Draait als een trein, nooit problemen. Gewoon de 4-in-1 drivers van via erop knallen, en draaien maar. Heb je het al es geprobeerd met een andere geheugenmodule? Daar is de A7V wel erg kritisch in had ik begrepen.

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 11 november 2000 16:20 schreef richard47at het volgende:
Mike... wat probeer je hiermee duidelijk te maken?? Is het soms jouw hobby om mensen af te zeiken?

Dit soort afzijkerig gedrag wijst meestal op mishandeling thuis [serieus het IS bewezen!!]

Aan de rest, tja ik heb die bios 1004C [ik had trouwens al 1004D] en de verscheidene settings uitgeprobeerd maar heb helaas nog steeds geen bevredigend resultaat.. :-(

WeareBorg confirmeerde mijn probleem dus hier dan het bewijs dat ik niet de enigste ben.

Ik houd er zelf op dat het aan die revisisies ligt (rev1.1=bad MMKayy) en dat die andere rev's het wel goed doen.[/quote]hoe bedoel je?
1004D ?

Verwijderd

Topicstarter
Ik HAD al verscheidene emails verstuurd en reken er maar op dat ik al praktisch alles uitgeprobeerd heb.

• Refragmental
  • Laatst online: 14-07 13:36
Dus ook een betere voeding?

• arnold24
  • Laatst online: 21-08 07:21
Asus is troep??

jij weet niet wat je zegt.

P3B-f, v6600, p3-800

lopen als een trein.. NOOOOOIT problemen!

Verwijderd

Verw8 jij nou een zinnig antwoord te krijgen? Je zit hier gewoon iedereen af te kankeren en mij mij werkt het trouwens perfect: Asus A7v rev 1.02 met V7700 220/393

• Orac
  • Laatst online: 21:19

Orac

Ik mis je papa.

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 11 november 2000 16:20 schreef richard47at het volgende:

Dit soort afzijkerig gedrag wijst meestal op mishandeling thuis [serieus het IS bewezen!!][/quote]De pot verwijt de ketel!

Verwijderd

ha richard47at, die norton ordent je windows beetje, je krijgt nog wel eens van die vage blauwe schermen, dan niet meer.

Verwijderd

Ik heb een Asus v7100mx en hij werkt perfect,zielig voor jou maar zit Asus niet zo af te zeiken

Verwijderd

Tjonge jonge
Wel weer een dieptepuntje op t forum hoor
meneer heeft 1 probleempje met zn systeem en meteen gillen als een wijf.

Ik heb ook een A7V en daar heb ik ook wel es probleempjes mee, dat heeft elk systeem wel icm sommige hard-/software. maar dat wil niet zeggen dat t een slecht product is of dat de fabrikant zuigt.

Ik hoop idd niet dat je ouder dan 13 bent anders ben je gewoon zielig. (en als je 12 of jonger bent is er nog hoop dat je gewoon een loser word).

• Daan
Oke jongens ik denk dat hij nou wel begrijpt dat hij ASUS niet meer af moet gaan kankeren. Sjeeez 20 replies om niks.. maar goed, het is mooi om te weten dat jullie mij steunen.. :).

En Richard jongen, ik kan er ook niks aan doen dat je compy fucked up is.

• Halo_Master
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-04 15:41

Halo_Master

kan het cooler , pleaze?

Mannetje met je grote bek , jij loopt iedereen af te zeiken en bent veel te ongeduldig.

Ik heb ook een asus a7v in combinatie met een Thunderbird 1Ghz , Elsa Gladiac GF2 GTS ,fastwrites aan , 4xagp en een 3dmarkscore van 7998.
Windows 98 SE
Bios 1.004D

hee Phreak , ben weer terug , alles goed?
Via 4.25a
128 Mb Pc-133(2-2-2)
Det. 6.31
DX 7.0 a

Dus of je hebt een verotte install of je hebt defecte hardware.

Asus is super , nooit gezeik mee!
hou oud ben je nou echt, 8?Ga maar lekker naar mammie toe.

Intel PIV 3.0@3600Mhz,2xiwaki md-15R en 1xswiftech mcp600, 4x xlr120 rad in externe boxes,dfi lanparty pro 875B,geil 512 mb pc4200, Ati Radeon 9800 pro,Audigy2,Silicon Graphics F180 (18,1 inch TFT)

• Red devil
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20:57
Idd
ik sluit me ook bij de meute aan

Asus A7V met duron600@900 en Geforce DDR

draait stabiel als een tierelier

Verwijderd

Ik ga er lekker tegen in en hem gelijk geven op een paar dingen.:)

Ik heb een Asus A7V rev.1.01 gehad en die was echt niet stabiel te krijgen. BIOS rev. 1.003 werkte als beste.

Omdat ik geen kabel of ADSL kan krijgen hier in dit dorp heb ik ook ISDN. Eerst had ik een Eicon DIVA ISA. En dat was een perfect kaartje. Maar omdat de Asus geen ISA had moest ik een ander kaartje hebben. En ik had dus een AsusCOM ISDN kaartje gekocht. Dus gewoon ASUS eigenlijk. En die konden NIET met elkaar werken. Kon je echt niets mee. Ik heb het kaartje omgeruilt en het ging gelijk een stuk beter.

Nu is hij boos op dat zijn Asus goed werkt dat Asus zuigt is niet helemaal fair van hem. Asus heeft dat bord te vroeg op de mar gebracht. De eerste Rev. was niet helemaal super. En de latere zijn beter. Nu ga jullie zeiken dat hij een lul is en het niet kan. Terwijl het best aan de HW kan liggen.

Dus wijs die jongen de weg naar de search knop en de topics over de Asus vliegen je scherm over.:)

• Ares408
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 11 november 2000 16:47 schreef Black_Adder het volgende:
Ze leveren altijd goeie kwaliteit spullen, jij hebt 1 probleempje en meteen ASUS=TROEP neerzetten, geez hoe oud ben je 13 ofzo?[/quote]Ik ben 13 en ik heb mijn A7V stabiel

• Ares408
  • Niet online
owja ASUS schopt kont

Verwijderd

Topicstarter
Wat ik hier opmerk is dat heel veel mensen gewoon uit DOM principe pro-Asus zijn. Mensen met een A7V zonder problemen hebben of, een andere revisie dan ik zelf heb of ze hebben nog nooit een paar ECHTE spellen gedraaid. Ook een beetje sneu van die persoon met de Asus P3B-huppelupup ofzo... dat was namelijk een INTEL moederboard, en daar zijn (op het moment) geen incompatibiliteiten mee.

Mensen die mij beschuldigen van Flamen en zeiken moeten trouwens gewoon hun mondje houden en niet posten in deze topic!

• Ares408
  • Niet online
Er zijn hier veel meer mensen pro ABIT

Verwijderd

Ja ik kan natuurlijk niet voor anderen spreken maar eh ik heb iig geval nooit gezegd dat Asus helemaal super is en dat er nooit problemen mee zijn.

Maar omdat jij een probleem hebt met 1 of 2 Asus producten wil ook niet zeggen dat t een klote merk is. Ik heb de indruk (en zo te zien velen met mij) dat Asus gebruikers over t algemeen weinig te klagen hebben.

Lullig dat t bij jou niet werkt maar misschien moet je dan maar een andere moederbord kopen en deze verkopen (aan zo'n Asus fan ofzo).

En als je geen flames en gezeik wilt moet je niet op deze manier op t forum posten, dat kun je gewoon verwachten. Een discussie komt nog altijd van 2 kanten hoor.

Verwijderd

Nou ik draai hier
Asus A7V + V7700 64mb pure
en absoluut geen problemen dus ik weet
niet wat je aan het zeiken bent over TROEP
want bij mij draait het perfect. (en vele andere ook)
welke resolutie ook
en 16 of 32 bits maakt ook niet uit
van alles de nieuwste drivers

<dombo>
uhm kan je monitor wel boven de 800x600
</dombo>

• Apie!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-03 19:55

Apie!

Newer, better & confusinger

Duron600@800
A7V + v6800 Deluxe

never nooit geen problemen...
kan Q3A draaien in 1024x768 settings op max en tegelijkertijd op achtergrond mp3tjes afspelen :)

enige advies dat ik je kan geven is:
1) geluidskaart eruit trekken en kijken of je dan nog problemen hebt. Ik heb wel probs gehad in games, maar dat bleek aan m'n soundcard te liggen, dus niet aan 't mobo of v6800...
2) verschillende drivers uitproberen. ik draai nog steeds de standaad asus drivers die erbij geleverd werden (versie 3.75 ofzo) met de via 4.24 drivers en hij is retestabiel

de detonator drivers sucken bigtime bij mij overigens...

p.s. de A7V is imho een oc-board bij uitstek van klasse A kwaliteit...ik neem aan dat als je zelf je comp in elkaar zet of ombouwt, je van te voren wéét dat niet alle apparatuur even compatible is, want dat is nou eenmaal een feit. Het probleem kan zich op de raarste plekken voordoen, daar waar je 't net niet verwacht. Het is gewoon een kwestie van puzzelen en uitproberen... :7

My lungs taste the air of Time
Blown past falling sands

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb trouwens nooit beweerd dat Asus in zijn geheel als merk en bedrijf klote zou zijn.

Het is wel een beetje sneu dat zo een groot bedrijf zo een grote blunder kan maken.

Dat hun eerdere revisie van de A7V ( een stukje hardware van ongeveer 400 piek, niet helemaal lekker stabiel is met hun eigen videokaart dan is er niet genoeg getest!
ff checken of windows instaleren werkt is niet genoeg maar men moet ook wel ff kijken of spellen en applicaties het doen met bepaalde hardware-combinaties.
Dat ze een X aantal 'ondermaatse' moederboarden hebben gefabriceerd vind ik dus de blunder, eentje die door één enkel persoon van mijn part wel gemaakt mag worden. Niet door één heel groot bedrijf als ASUS.

Verwijderd

Dan moet je je titel ff leren formuleren

ASUS=TROEP staat er toch?

daarna komt pas A7V+V7700<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Geen enkele tip op hun site helpt en het schijnt dat een bios-update niet helpt en dat er geen officiële erkenning komt van dit probleem...[/quote]en dit lijkt me ook een direct verwijt aan Asus(al dan niet voor een specifiek probleem).

ff niet zo gillen joh. En goed nadenken anders voor je weer je scheur opentrekt.
deze topic leidt er alleen toe dat we je met zn allen gaan lopen flamen en niet dat we je gaan helpen, je doet echt iets verkeerd.

• Stephan Oudmaijer
  • Laatst online: 16-08-2023
ik heb nu een a7v systeempje met een gayforce 2 mx (asus v7100 kaartje)
alles loopt toppie. (nadat ik de cpu en mobo geruild heb =])

• FrankGuthrie
  • Laatst online: 27-08 21:36

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Tja kan ik maar dezelfde conclusie trekken, je bent niet blij, maar om Iedereen op tre gaan roepen om Asus een mailtje te gaan sturen waar ooknog alleen maar domme dingen in staan, tja............

Asus heeft een hele goeie naam, en verkoopt al tijden goede spullen, dat jij nou problemen hebt, da's jammer, maar gs nou niet als een kip zonder kop lopen blaten.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Verwijderd

Je kan ASUS niks maken, volgens mij doet ie het namelijk wel met de standaard drivers die op de CD staan en met de standaard BIOS. instaleer die maar eens, grote kans dat ie het dan wel doet. Er is nou eenmaal geen support op de nivea NED drivers. Verder heb je een beta bios gebruikt. Gewoon je moederbord om ruilen als het nog kan.

Verwijderd

Topicstarter
Gaaaappp.... nou ik vind de tread lang genoeg geworden kindertjes... wat fijn dat iedereen zo massaal reageert.

Zal wel komen door de pakkende titel.

"Bepaalde revisie van Asus A7V geeft problemen"

Mmmmm. Tja.. daar zou nou echt absoluut niemand zijn/haar aandacht aan besteden.
zet er maar een slotje op

[stelletje zeikerds, geen commentaar gewend zeker en ik heb zeker menig klein ego'tje gekleineerd door het o zoo geliefde Asus te bekritiseren]

Richard47at Out,

end transmission...

• Morgoth
  • Laatst online: 15-08 10:53
misschien is je mobo wel gewoon kapot ofzo? Gewoon ff ruilen voor een andere... just that simple. Of misschien is je vid kaart verrot, dan ruil je die ff om.

• The PyroPath
  • Laatst online: 27-08 07:20

The PyroPath

Go Tweak your ass off

zeker weer g klasse ram erin zitten he?

MZLLS TPP

Breek je nek voorzichtig

Verwijderd

Hier werkt het ook prima aap.

• FrankGuthrie
  • Laatst online: 27-08 21:36

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 11 november 2000 21:42 schreef richard47at het volgende:
end transmission...[/quote]Da's het enige goeie wat uit jou mond is gekomen!!!

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• jbr
  • Laatst online: 03-07 10:26

jbr

Right back @ ya

En vanaf deze post is het AFGELOPEN met dat kinderachtige verwijten over en weer maken. Hier komt gewoon een serieuze tip die dezelfde problemen als jij beschrijft opgelost hebben op meerdere systemen, dus wie weet ook bij jou:

Aangezien je er al een tijdje mee bezig bent geweest, mag ik aannemen dat je de VIA patch voor het moederbord en de AGP miniport driver vast wel geinstalleerd hebt.
Dit is namelijk stap 1 van de oplossing.
Stap 2 houdt een aantal veranderingen van BIOS-instellingen in. Zet
'DIMM Interleave' op DISABLED
'AGP Fast Write' op DISABLED

Mocht je nu nog niet succes boeken, dan adviseer ik je om even bij Tomshardware te zoeken. Daar is namelijk een tijd terug een artikel geweest over problemen bij bepaalde Athlon moederborden in combinatie met GeForce kaarten...

Succes ermee!

Een goeie bak teringherrie in de morgen is een dag zonder zorgen!

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 16:34
Het ligt niet aan de V7700 maar aan A7V zelf bios 1.003 schijnt nog het beste te werken ook is een goede PSU van belang. trust me je hebt VERSCHIL zitten tussen 300watt voedingen onderling pak bij voorbaat eentje uit een Aopen fulltower die zijn goed. Ik heb zelf ook problemen met dit bord en ik krijg het er niet uit. mijn vga kaart is een Kyro power vr 3 64MB maar die verdenk ik niet. Het schijnt dat de A7V nog wel eens moeilijk schijnt te doen over de RAM, probeer in ieder kingston,infineon,mushkin of andere goed A-merk RAM Te gebruiken. Kijk ook goed naar eventuele geshared IRQ gebruik.

Suc6

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

Verwijderd

Gesharde IRQ's id het enige probleem wa'k eigenlijk ben tegengekomen met dit bord.. wel wat lastig jah, dattie dan steeds hangt.. ach i kzie wel heb me netwerkkaart ff buitenspel gegooit ne heij draaitv weer prima... vandeweek maares kijken hoe die d'r weer in te zetten en hoe de irq's te veranderen zodat hij geen conflicten meer vertoont met de gluidskaart

• Laurent
  • Niet online
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 11 november 2000 17:37 schreef BAALBERITH het volgende:
Tjonge jonge
Wel weer een dieptepuntje op t forum hoor
meneer heeft 1 probleempje met zn systeem en meteen gillen als een wijf.

Ik heb ook een A7V en daar heb ik ook wel es probleempjes mee, dat heeft elk systeem wel icm sommige hard-/software. maar dat wil niet zeggen dat t een slecht product is of dat de fabrikant zuigt.

Ik hoop idd niet dat je ouder dan 13 bent anders ben je gewoon zielig. (en als je 12 of jonger bent is er nog hoop dat je gewoon een loser word).[/quote]hej, houd je mond dicht over 12-jarige huh !
* Laurent is 12 vind Asus helemaal geen troep P2B heb ik al tyvus lang met verschillende processors veel dingen mee gedaan bla bla bla en nog NOOIT problemen mee gehad

Asus roeleert!

Verwijderd

Topicstarter
Goedesmorgens wakker nederland...

nou ik probeer het wel ff uit met die 1003 bios, en die dim interleave.

Klein dingetje over die VIA-drivers... ik heb twee modi uitgeprobeert, maar weet niet zeker welke de beste is.

Het gaat om het wel/niet installeren van die miniport driver, wat is nou de beste.

• Bad_Karma
  • Laatst online: 19-11-2023
Hebben meer mensen problemen met dit mb + grafische kaart? Ik deze nl. zelf ook kopen.
Is het niet gewoon brak geheugen of half doorgefikte proc?

Verwijderd

zijn jullie nog allemaal pubers of zo? grow up! stelletje blagen

• Black_Adder
  • Laatst online: 31-08-2025
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Wat ik hier opmerk is dat heel veel mensen gewoon uit DOM principe pro-Asus zijn. Mensen met een A7V zonder problemen hebben of, een andere revisie dan ik zelf heb of ze hebben nog nooit een paar ECHTE spellen gedraaid. Ook een beetje sneu van die persoon met de Asus P3B-huppelupup ofzo... dat was namelijk een INTEL moederboard, en daar zijn (op het moment) geen incompatibiliteiten mee.
Mensen die mij beschuldigen van Flamen en zeiken moeten trouwens gewoon hun mondje houden en niet posten in deze topic![/quote]Richardat ik draai nooit echte spellen..
BUAHAHAHA laat me niet lachen,

ik speel quae 3 arena onder 1600x1200x32 bits.. Half-Life: Counterstrike 1280x960,
Unreal Tournament 1600x1200x32 bit,
en zo kan ik nog wel ff doorgaan...

Ik krijg nooit een vastloper en alles draait lekker vlot:
Asus K7V ,
Athlon 950@997.5mhz
Geforce 2 GTS (Asus v7700 230/410)
256mb Ram,

Je moet dus ff snel kappen met iedereen hier afkraken inclusief Asus, en wie zegt dat het Asus schuld was dat die rev 1.01 niet goed werkte?
Net als met de P3c mobo's dat was ook niet asus schuld...

Vriend van mij heeft ook Asus a7v 1.01 met v7700 en draait perfect..

dus ff chillen.

Verwijderd

Niet om het een of het ander dit probleem komt meer voor met Asus, en ik spreek uit eigen ervaring met mijn Asus P2B-f moederboard waar ik overgens best tevreden mee ben hoor, maar die vertikte het toen te werken met een TNT2 3800 videokaart ook van het merk Asus zo,n 1,5 jaar geleden.
Met de Viper 770 ultra waar ik nu nog steeds mee draai geen enkel probleem.
Het probleem was zodra je in de 3D mode kwam dan volgde er na 2 min een zwart beeld wat alleen weer na een reset op te lossen was.
Bij Mycom die kaart gauw omgeruild en de verkoper gaf toen toe dat het meer voorkwam.

Verwijderd

Topicstarter
Ok nog een paar posts en dit is de langste tread ever....!!!!!!

Verwijderd

Richard, Er is ook een speciale 4.03e minipoort driver van VIA, die schijnt ook weer wat te fixen, heb je die al geprobeerd?<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 12 november 2000 11:57 schreef koffeannan het volgende:
stelletje blagen[/quote]WHAHAHA stelletje Blagen, lachuh
echt een scheldwoord om bang van te worden hoor.

enneh Aikeleer, ik heb nix tegen 12 jarigen in t algemeen hoor. Maar als jij dat wil dan moet je vooral je scheur weer opentrekken :)

Verwijderd

Topicstarter
De gemoederen lopen op... de beschuldigingen vliegen van de ene persoon naar de ander. Bij mij werkt ie wel, bij mij werkt ie ook blablablablablabla.....

sjesuz zeg heb ik hier soms te maken met kleuters? Koters die zo nodig ff komen opscheppen met hun systeem en op welke resoluties de spelletjes draaien etc.

www.goatse.cx

hopen dat je daar tot bezinning komt en nooit meer een naar woord durft te reppen over wie dan ook!

[Eventueel trauma na bezoeking van deze site is voor eigen verantwoording]

Verwijderd

Topicstarter
ha... na eventjes klooien [alhoewel ik nog steeds niet alles getest heb] is het systeem ietsjes stabieler...

nu nog die 800x600 en dan kan ik me kleine broertje afmaken met deltaforce 3

• Erikie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 31-08 10:57

Erikie

www.erikie.nl

jup, ik moet ook zeggen dat asus zwaar brak is! absoluut niet stabiel. Ok, alle spellen werken perfect (q3, ut, blablabla).maarja, als je gaat photosjoppen of maya-en (high end 3d product), dan loopt ie om het uur vast ofzo.. echt niet stabiel.

VOor spelletjes spelen is het vast een hemel, maar dit is de grootste miskoop in mijn leven!

a7v, a7700geforce2gts, tb900@900. 1004d,ata 100. blablabla

traktor scratch!

Verwijderd

Maar dat ligt aan de VIA chipset.

I koop ook nooit meer een mobo met een VIA northbridge.

• Erikie

Erikie

www.erikie.nl

jup.. en dan zegt die *&^#$@ bedrijf van een VIA, dat er helemaal niks aan de hand is! tjeesuz, dan kenne we wel fluiten naar de nieuwe stabiele (??) drivers... ;(

traktor scratch!

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 12 november 2000 04:05 schreef Aikeleer het volgende:
hej, houd je mond dicht over 12-jarige huh !
/me is 12 vind Asus helemaal geen troep P2B heb ik al tyvus lang met verschillende processors veel dingen mee gedaan bla bla bla en nog NOOIT problemen mee gehad

Asus roeleert![/quote]Toen ik 12 was had ik nog niet zulke hardware en ik mocht zeker niet zo laat opblijven

Verwijderd

Ja.

en ik heb rev. 101 en die doet het wel goed.

en ik ben >13.

en ik draai op 1100 mHz.

Ha Ha Ha.

Verwijderd

dit staat er thuis van Asus bij mij online

Asus P2B-S draait als een trein
Asus P3B-F draait als een trein
Asus CUSL2 met V6800 Pure, draait als een trein
V7700 Pure op een niet Asus MB hetzelfde.

• Nessuno
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 29-08 20:50

Nessuno

io sono nessuno

hier a7v + geforce 7700 en ook geen problemen niet in 800-600 en ook nie op
1024-768 dus ?????
ik zou ff kijken wat je g-force op een ander via bordje doet en dan een conclusie trekken

Na rose e cient spin

Verwijderd

asus v7700 sucks zegt ik
verders werkt bij mijn a7v alles goed met viper included. draai 600@981 NOOIT een vastloper enne die northbridge geeft alleen problemen als je hem first-time installed.
eenmaal goed dan blijft het redelijk werken
--------------------------------------------
EEN GOEDE SCHIZOFREEN = NOOIT ALLEEN.

Verwijderd

Wat is dat nou weer voor domme opmerking om te zeggen dat de ASUS V7700 zuigt !

Wat lul je nou man! Waar baseer je dat dan op? Ik wordt een beetje ziek van die mannetjes die lopen te verkondigen 'dit sucks' 'dat sucks' kom liever eens met een onderbouwde reden. Alle hardware die je zelf niet in je systeem hebt suckt niet per definitie!

• AMD
  • Laatst online: 27-08 09:55

AMD

Life is short. Play more

Ik heb nog nooit zo'n grote onzin gehoord.:(
ASUS levert niet voor niets 2 jaar garantie op zijn moederborden.
Ik heb zelf een ASUS K7M mobo. Deze staat bekend als een beetje een 'problem child' maar ik heb er nog nooit iets aan gehad en die gebruik ik nog wel i.c.m. een ASUS V6800 deluxe.

Bovendien vind ik dat richard47at nogal aggressief is. Hij post een flamethreat met kritiek en kan er niet tegen als anderen krietiek hebben op zijn post.
* AMD vind dat behoorlijk zielig en heeft medelijden met richard47at.

Verwijderd

hehe en dan nog over kleine ego'tjes lullen
ja die richard is me er eentje

• tazzman
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

ASUS V7700 Deluxe hier...naja dan wel op een Abit BH6, maar die V7700 doet het werkelijk PRIMA!

Eerst wat problemen maar bleek een conflict met mijn 2 VoodooIIs...naja dan maar die ouwe reut eruit gehaald.. en nu gaat ie echt als de brandweer. Videocapture is ook heel cool en TV out is prima voor DiVXjes..

Een hele lekkere snelle kaart met features die ik dus mis bij b.v. een Voodoo5 5500.

Die kaart sucked dus helemaal niet.

Overigens dat het beide ASUS producten zijn is dus ook niet waar.

Die V7700 is gewoon een Nvidia GeForce2 GTS Reference model board met daarom wat extra features (bij de Deluxe, niet de Pure).

Asus heeft die kaart dus niet ontworpen!! Dus om te zeggen dat het allebei ASUS producten zijn en dus niet met elkaar in conflict zouden mogen komen, das dus gewoon niet waar...

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Verwijderd

Topicstarter
Nu 72 posts (73 met deze erbij)

Conclusie: Scherpe formulering in een provocerde toon zorgt voor veeel reakties.

En wat doe je als je op een forum post?
[Ook toepasbaar bij andere vormen van communicatie waarbij feedback mogelijk is]

Hopen op veel (nuttige) reakties!! [niet dat het een wedstrijd is uiteraard]

Een statement zoals ASUS=TROEP met daarbij het voorbeeld A7V en V7700 is natuurlijk een beetje overdreven. [Dit verklaart ook waarom 75% van de reacties primair afzijkerig van toon waren zonder ook maar enkel benul van de situatie.] De andere 25% was ietsjes en soms zeer serieus op het echte onderwerp ingegaan. Deze 25% representeerd gemiddeld ook het iets intelligentere gedeelte van de mensheid, namelijk het gedeelte wat eerst denkt en dan doet. Klakkeloos ergens jouw bekrompen mening over geven.... tja in groep 5 werd dat bij ons verboden.

[Hiermee verraad ik wel dat ik ouder ben dan een groep 5-er. Hoeveel ouder staat hier een beetje te vaak ter discussie maar ik moet tot mijn grote spijt benadrukken dat mijn daadwerkelijke leeftijd nog steeds niet geraden is.]

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>waarom 75% van de reacties primair afzijkerig van toon waren zonder ook maar enkel benul van de situatie.] De andere 25% was ietsjes en [/quote]afzijkerig?????? Bwoehahaha :) . Ze hadden je in groep 5 beter kunnen leren spellen.

• WausMaus
  • Laatst online: 11-08 12:58
Asus Troep?!

Asus A7V, Duron 600@950Mhz, 384MB 133Mhz, 3d Prophet GeForce 32MB... Geen problemen

Asus P2B-DS Dual P3-550, Onboard Scsi, 128MB Ram, Geen problemen...

Nooit problemen gehad met asus.

Verwijderd

A7V icm een 600MHz AMD is shit!!! Gewoon oc-en ;-) en je probleem is weg!!! Over het algemeen bekend trouwens! Haal dX8.0 er ook maar af want die sterft ook van de problemen.......

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Laat ik het anders zeggen...

erhm nee.. ik zeg maar niets. Veel suc6 met oplossen van het probleem enzo.

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 13 november 2000 14:56 schreef richard47at het volgende:
Nu 72 posts (73 met deze erbij)

Conclusie: Scherpe formulering in een provocerde toon zorgt voor veeel reakties.

En wat doe je als je op een forum post?
[Ook toepasbaar bij andere vormen van communicatie waarbij feedback mogelijk is]

Hopen op veel (nuttige) reakties!! [niet dat het een wedstrijd is uiteraard]

Een statement zoals ASUS=TROEP met daarbij het voorbeeld A7V en V7700 is natuurlijk een beetje overdreven. [Dit verklaart ook waarom 75% van de reacties primair afzijkerig van toon waren zonder ook maar enkel benul van de situatie.] De andere 25% was ietsjes en soms zeer serieus op het echte onderwerp ingegaan. Deze 25% representeerd gemiddeld ook het iets intelligentere gedeelte van de mensheid, namelijk het gedeelte wat eerst denkt en dan doet. Klakkeloos ergens jouw bekrompen mening over geven.... tja in groep 5 werd dat bij ons verboden.

[Hiermee verraad ik wel dat ik ouder ben dan een groep 5-er. Hoeveel ouder staat hier een beetje te vaak ter discussie maar ik moet tot mijn grote spijt benadrukken dat mijn daadwerkelijke leeftijd nog steeds niet geraden is.][/quote]hoi richard47at

ik heb minder problemen met asus dan jij hebt en helaas kan ik je niet helpen met je problemen.
Ik wou even zeggen dat al die afzeik berichten alleen maar een reactie zijn op ASUS==TROEP en je eerste post. Dan kan je wel allemaal normale vragen stellen in je andere posts, maar de meeste lui zijn al aardig pissed off over die rare stelling.
je kunt ze dus wel voor kleine kinderen uitmaken, maar dan moet je eerst maar eens leren een vraag te formuleren.

suc6 met je asus+gforce combo

Verwijderd

Nou, hoe die z'n vraag ook gaat formuleren, van mij krijgtie toch geen zinnig antwoord meer.
Eerst loopt hij bepaalde merken af te zeiken, om ons vervolgens op z'n gemakkie ff voor lagereschool jochies uit te maken.

Kan het nog zieliger ?

Ik hoop dat je die ASUS/Geforce combo nooit aan de praat krijgt. :)

• we_are_borg
  • Laatst online: 27-08 15:51

we_are_borg

You will Comply

Met Asus videokaart en een Asus moederbord kunnen er inderdaad problemen zijn dit staat ook als het goed is op de doos aangegeven en in de handleiding alleen wat er niet bij staat is dat het met andere chipsets ook kan gebeuren bij de een werkt het en bij een ander vertikt het om te werken.

You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.

Verwijderd

Zoek eens op A7V hier in het forum.. dan vind je ongeveer 2000 berichten over dit moederbord [en waarschijnlijk ook de oplossing]

• procyon
  • Laatst online: 31-08 22:24
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 12 november 2000 14:05 schreef richard47at het volgende:
De gemoederen lopen op... de beschuldigingen vliegen van de ene persoon naar de ander. Bij mij werkt ie wel, bij mij werkt ie ook blablablablablabla.....

sjesuz zeg heb ik hier soms te maken met kleuters? Koters die zo nodig ff komen opscheppen met hun systeem en op welke resoluties de spelletjes draaien etc.

www.goatse.cx

hopen dat je daar tot bezinning komt en nooit meer een naar woord durft te reppen over wie dan ook!

[Eventueel trauma na bezoeking van deze site is voor eigen verantwoording][/quote]een woord over die link,, GADVERDAMME..!!

Goor mannetje...

Verwijderd

richard; beetje frusty ??
je moet gewoon een nieuwe bios flashen;
nieuwe drivers DL.

Asus zijn de beste MoBo's van de aarde;
ik ken de video kaarten niet; maar de mensen die ik daarover gehoord heb; die zijn allen tevreden erover !!

je moet natuurlijk niet al je frustraties op iedereen gaan botvieren natuurlijk !!

suck6 :)

pas op met wat je zecht slimo...

Verwijderd

Jezus, ik heb nog nooit zo'n zielig figuur als die richard zien posten. Ik sta helemaal buiten de discussie maar hoe jij je opstelt dat is echt verre van normaal. Ik kan begrijpen dat er hier mensen zijn die hopen dat je computertje het nooit meer gaan doen, geloof daarom ook maar niet alle tips als ik jou was. En misschien willen ze je ook nog eens psychich kapot maken, manneke.......

Verwijderd

Topicstarter
Oke... lachen!!

Wel allemaal op MIJ stemmen in de topic

richard47at Dork van de Maand.

:) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :)

Verwijderd

Topicstarter
En ik merk dat ik mijn studie-richting maar eens ga veranderen...

Al die overspannen menskes die al gaan gillen, blèren, schreeuwen en janken als iemand eens commentaar heeft op een bedrijfje.

Mijn hele leven wilde ik al piloot worden maar aangezien er zoveel hulpbehoevende zielen zijn...

Dan wordt ik bij nader inzien toch maar psycholoog...

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Piloot is ook zwaar overrated.. :) Tip, neem een goede baan en haal je prive brevet.. en koop (of huur) je eigen kistje, kan je vliegen wanneer jij dat wilt.. waarnaar jij wilt etc etc. :)

• Erikie

Erikie

www.erikie.nl

je moet de schuld niet geven aan a7v of v7700 . die werkt immers perfect. Het ligt meer aan de VIA controller, en die is echt brak...

traktor scratch!

• reapher
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 15-08 15:31

reapher

Z POWER

begrijp het niet hoor asus bende hmmm

asus p3v4x + v6600 deluxe geen probleem!

heb je al naar je voeding gekeken? een 300watt hoeft niet goed te zijn! Het licht eraan hoeveel amp de 5+ lijn kan leveren

Click hier niet

Verwijderd

Don't fuck with Richard47at foo's! I'm gonna kick yo ass so bad it's gonna look like this! www.conhugeco.com/goatse.cx

ASUS SUCKS MY LEFT NUT!!!
Pagina: 1