Toon posts:

Hulp met Premiere 6.0 en After effects

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben nieuw met de programma's Premiere 6.0 en After Effects 5.5, beide van adobe. Nu maak ik een filmpje om een talentenjacht te openen op school alleen weet ik nog niet goed met welke encoder/instellingen ik mijn filmpje moet exporteren.

( Kenners van Premiere zullen weten dat je in .avi kan exporteren en dat je dan een hele zooi verschillende encoders kan kiezen met verschillende opties )

Ik wil dat het filmpje ( waar ook veel bitmaps in zitten die erg onscherp kunnen worden als je het niet goed insteld ) een goede beeldkwaliteit/bestandsgrootte verhouding krijgt.

Kan iemand me hierbij helpen?
Bedankt!

( welk programma is beter volgens jullie voor het maken van een presentatie met stukjes film erin? )

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Verwijderd schreef op 09 januari 2003 @ 09:02:welk programma is beter volgens jullie voor het maken van een presentatie met stukjes film erin?
Powerpoint :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Verwijderd

Je hebt dus video bestanden, en bitmaps, begrijp ik dat goed?
En je wilt hier van een filmpje maken en dan afspelen op...?

Verwijderd

Topicstarter
Nou, een presentatie maken die veel geluid bevat met bitmaps en filmbeelden die ik door elkaar mix met Premiere... maar dat lukt wel aardig het gaat om de export-functie. Wat moet ik daar kiezen voor het beste resultaat?

Verwijderd

Ik zou er een mpeg 4 of een dvix van maken. Dan kan je hem gewoon afspelen met mediaplayer of iets dergelijks.

Verwijderd

Topicstarter
Is de kwaliteit van het beeld ( de bitmaps ) dan goed? nu is er nogal wat dithering als ik exporteer... Bij DivX of Mpeg bedoel ik? ( waarvoor ik waarschijnlijk plugins moet hebben )

Bedankt

Verwijderd

Daar heb je wel codecs voor nodig ja maar das toch niet zo'n probleem. En als je hem gewoon op een hoge kwaliteit codeert zie je de dithering haast niet!

Verwijderd

Topicstarter
Waar kan ik deze codecs halen? gewoon KaZaA?

Bedankt voor de snelle reply's!

Verwijderd

www.divx.com

Maar je kan zelf ook ff zoeken he 8)

[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2003 10:12 ]

Verwijderd

Ik heb de voorkeur voor Quicktime. Ik encodeer dan met de Jpeg codec met 80% compressie. Bestandsgrootte van mov is lang niet zo klein als divx, maar de kwaliteit is erg goed.

• pim4
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20:45
probeer om mpg te maken "tmpgenc" (van berkeley university geloof ik) eens, maar is macromedia director niets voor jou ? die houdt de bitmaps bitmap, en stuurt video waar het video moet zijn.... je krijgt een projector die je in je browser af kunt spelen, en je kunt er ok een .exe van maken. Je kunt director 30 dagen testen zonder beperkingen... succes

Verwijderd

Topicstarter
En de gebruiksgemak van Director? ik kan erg goed overweg met de verschillende Studio MX producten. komt de interface overeen? nouja ik probeer het in ieder geval, bedankt !
Pagina: 1