Ik heb het volgende probleem:
Er zijn een aantal velden die verplicht moeten worden ingevoerd, maar als ik dit aangeef in de tabel dan wordt er bij het verlaten van het formulier, waar ik net een nieuw project heb ingevoerd, geen melding gegeven dat er een verplicht veld niet is ingevoerd.
Nu had ik de oplossing om dit via Form_beforeupdate aan te geven. Dit als volgt:
Private Sub Form_BeforeUpdate(Cancel As Integer)
If Combo17 = Empty Then
MsgBox ("U dient eerst het veld Type project te vullen alvorens u kunt opslaan.")
Else
Dim strMsg As String
strMsg = "Er zijn gegevens gewijzigd."
strMsg = strMsg & "@Wilt u de gegevens opslaan?"
strMsg = strMsg & "@"
If MsgBox(strMsg, vbQuestion + vbYesNo, "Gegevens opslaan?") = vbYes Then
Else
DoCmd.RunCommand acCmdUndo
End If
End Sub
Maar nu is het geval dat hij altijd (dus ook wanneer ik geen type project invul) naar de laatste msgbox te gaan.
Hoe kan ik dit oplossen? Heeft het misschien iets met mijn opties te maken in Access?
Er zijn een aantal velden die verplicht moeten worden ingevoerd, maar als ik dit aangeef in de tabel dan wordt er bij het verlaten van het formulier, waar ik net een nieuw project heb ingevoerd, geen melding gegeven dat er een verplicht veld niet is ingevoerd.
Nu had ik de oplossing om dit via Form_beforeupdate aan te geven. Dit als volgt:
Private Sub Form_BeforeUpdate(Cancel As Integer)
If Combo17 = Empty Then
MsgBox ("U dient eerst het veld Type project te vullen alvorens u kunt opslaan.")
Else
Dim strMsg As String
strMsg = "Er zijn gegevens gewijzigd."
strMsg = strMsg & "@Wilt u de gegevens opslaan?"
strMsg = strMsg & "@"
If MsgBox(strMsg, vbQuestion + vbYesNo, "Gegevens opslaan?") = vbYes Then
Else
DoCmd.RunCommand acCmdUndo
End If
End Sub
Maar nu is het geval dat hij altijd (dus ook wanneer ik geen type project invul) naar de laatste msgbox te gaan.
Hoe kan ik dit oplossen? Heeft het misschien iets met mijn opties te maken in Access?