Toon posts:

[IRDA] Besturen met Java prog.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
is het mogelijk om op de nokia 7650 (of andere telefoons die een infrarood-poort hebben en java ondersteunen) een java-applicatie te zetten die de infraroodpoort aanstuurt met eigen codes. Bijvoorbeeld om de tv op een andere zender te zetten of om een zelf gemaakte schakeling met infrarood aan te sturen ?

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Ik kan je nu al vertellen dat je zoiezo met de IR die op het toestel aanwezig is niet de TV kan bedienen. Dit is een ander soort IR dan voor de tv wordt gebruikt, er zijn al mensen die het al eerder hebben geprobeert met een PDA, maar dat was daar het probleem.

Om met IR een java applicatie erop kan zetten weet ik niet, maar ik weet wel dat je bij Nokia hele Java templates kan downloaden. Ik kan me niet voorstellen dat daar geen beschrijving zit voor het uploaden naar de telefoon.

Anders kan je nog altijd de Jar file ergens uploaden en dan met je telefoon erheen wappen en dan zegt hij vanzelf dat er een java applicatie gevonden is.

• CT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:36

CT

šŸ“±šŸ’» šŸŽ® āŒššŸ–„

Uhh op mijn pda kan ik gewoon met me IR poort de tv bedienen :P Dus je verhaaltje klopt niet helemaal [Airwolf] ...

• epoman
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Er zijn o.a. voor Palm en Handspring PDA's diverse apps verkrijgbaar waarmee je ze als afstandbediening kunt gebruiken. Een aantal van deze applicaties kunnen codes 'leren' van de originele afstandbediening, ze slaan de seincode op, en kunnen die vervolgens weer uitzenden. Zelfde idee als de welbekende Casio-klokjes met AB.

Voor de 7650 is dat nog niet beschikbaar, maar het staat in diverse forums hoog op de 'wishlist'. EƩn gebruiker wist te melden dat hij op een meter of drie nog steeds in staat was een IR-verbinding met z'n pc te maken, dus het bereik van de IR-poort op de 7650 moet geen probleem zijn...

[ Voor 50% gewijzigd door epoman op 09-01-2003 10:18 ]

• Schaapje_BlaaT
  • Laatst online: 20-02 16:30
ha, dat klinkt goed (vanaf het bericht van CT dan)
ik zat mij ook al af te vragen of het mogelijk was om het signaal van de afstandsbediening op te vangen en dan te reproduceren met mijn binnenkort te ontvangen nokia 3650
als het met een PDA kan dan is dat hoopvol, want die gebruiken volgens mij dezelfde IR techniek als bijvoorbeeld de 7650

ASUS ROG Strix B650-A | AMD 7600X | Kingston 32GB DDR5 6000 CL36 | Kingston KC3000 1TB | Powercolor hellhound RX9070 16GB

• Attilla
  • Laatst online: 23-06-2021
CT schreef op 09 januari 2003 @ 09:31:
Uhh op mijn pda kan ik gewoon met me IR poort de tv bedienen :P Dus je verhaaltje klopt niet helemaal [Airwolf] ...
Hmm, ik meen me een topic te herinneren, waar uit kwam dat je eigenlijk je pda tegen het tv toestel aan moest houden en dat het dan pas werkte.
Blijkt dus niet zo te zijn. :)

[ Voor 5% gewijzigd door Attilla op 09-01-2003 11:16 ]

Verwijderd

Topicstarter
bedankt mensen, ik ga zo'n toestel halen :)

• CT
  • Laatst online: 11:36

CT

šŸ“±šŸ’» šŸŽ® āŒššŸ–„

Jaja maar uiteindelijk gaat het om de API die er omheen zit.
Als de Java 2Mobile de IR poort uberhaupt niet KAN bereiken schiet je er niks mee op aangezien je niet zelf wat kan brouwen in ASM :P Dus dat zou je toch eerst moeten checken.

• epoman
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
True, bij Nokia is het altijd een verrassing wat er wel en niet gaat werken. Bovendien zal ook de 7650 wel weer onbenul-bestendig zijn, dus hoeveel je met java kunt uitrichten zal vanzelf wel blijken.

• jvo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-10-2023

jvo

geen commentaar

CT schreef op 13 januari 2003 @ 09:44:
Jaja maar uiteindelijk gaat het om de API die er omheen zit.
Als de Java 2Mobile de IR poort uberhaupt niet KAN bereiken schiet je er niks mee op aangezien je niet zelf wat kan brouwen in ASM :P Dus dat zou je toch eerst moeten checken.
Precies. En, het zit dus niet in de midlet api en ook niet in de nokia extensions. Dat kan ik je in elk geval vertellen.

• Xandrios
  • Laatst online: 16-02 21:14
Titel iets verduidelijkt :)

Verwijderd

Binnenkort zal ik hopelijk, een 6600 hebben, dus ik ben benieuwd of ondertussen al meer bekent is over het hele gebeuren!! ik zou het namelijk verrekte handig vinden als ik met me phone tv's kan bedienen!! :7

• wibblemoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:55
IR en bluetooth zijn wegens veiligheid dichtgetimmerd voor java. gaat niet lukken dus.

Verwijderd

wibblemoo schreef op 29 September 2003 @ 18:01:
IR en bluetooth zijn wegens veiligheid dichtgetimmerd voor java. gaat niet lukken dus.
hoe kan het dan dat het op pda's wel werkt? :?

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:22

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Verwijderd schreef op 29 September 2003 @ 18:16:
[...]

Omdat die progsels niet in Java zijn gemaakt?

Je kunt trouwens voor Symbian (gebruikte OS van Nokia) ook in C++ programmeren, en ook in OPL maar ik weet niet of die laatste wel je IR poort kan gebruiken.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• wibblemoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:55
Verwijderd schreef op 29 September 2003 @ 18:16:
[...]

weet niet of het ook geldt voor pda's, maar voor telefoons is 't zeker.

Verwijderd

naja, als iemand het aan de gang heeft gekregen op een nokia dan hoor ik het wel! zal dit topic in de gaten houden!

• mr_taipan
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-12-2024
Zo een mega kick

Ik was ook aan het zoeken of ik met mijn nokia 6230 de tv kan bedienen.

Ik kan alleen nergens vinden hoe je de irda poort kunt benaderen vanuit een midlet en of die uberhautp mogelijk os.

Iemand hier die er al wat meer verstand van heeft?
Pagina: 1