Toon posts:

athlon xp 1700+ met sdram geheugen??

Pagina: 1
Acties:
  • 51 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
hoi ik ga snel upgraden en had op www.harddata.nl een leuk upgrade setje gevonden voor een betaalbare prijs een athlon xp 1700+
met een jetway v266b moederboard
handige van die moederboard is dat het sdram ondersteund
en dat heb ik nog :D 512mb pc133 geheugen
en het schijnt dus gewoon te kunnen een athlon xp 1700+ op sdram
maar hoeveel performance verlies je eigenlijk
als ik voor ddr zou kiezen
hopelijk kunne jullie met helpen
er liep gisteren ook een topic bij de overclockers forum over hoe ik mijn 1ghz thunderbird probeerde te unlocken maar uhm toen doorfikte 8)7
dus vandaar deze upgrade set
kan ik mijn geheugen tenminsten nog gebruiken
en ik kan altijd later nog upgraden
oude kt7 moederboard geef ik aan mijn broer zodat hij een systeempie kan bouwen moest der ook maar eens van komen :P

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Er zijn meerdere mobo's met gewoon SDR geheugen en ondersteuning voor een XP hoor (waaronder de K7T Turbo2 of een ECS K7S5A).

Het verschil met DDR & een XP en SDR en een XP merk je wel, als je DDR geheugen gebruikt maak je veel beter gebruik van de bandbreedte die beschikbaar is. Met 266MHz DDR zit je ook netjes op je bussnelheid van de CPU, wat bij PC133 niet het geval is.

Hier zijn trouwens ook meerdere topics over geweest, probeer eens te zoeken met de (Omega) Search. Wellicht vind je daar nog meer antwoorden :)

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Dat kan ja en het zal minder presteren dan met DDR-SDRAM (overigens is niet alleen het geheugen van invloed op de prestaties maar ook de chipset, de eerste DDR-SDRAM chipsets waren door de bank genomen maar een procent of 5 sneller dan een KT133A). Voor meer vergelijkingen tussen een Athlon en SDR- en DDR-SDRAM verwijs ik je toch echt door naar de search; dit is al vrij vaak voorbij gekomen.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Dit topic is gesloten.