Ouwe simkaart = gratis bellen?

Pagina: 1
Acties:

• sjorsfeenema
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-02 19:55

sjorsfeenema

de mijne is mooier

Topicstarter
Mijn vriendin heft een andere telefoon gekregen van BEN nu heb ik haar vorige telefoon :)

Voor meer dan een jaar terug heeft ze een abbonement gehad bij de profider TELFORT zo'n bel bundel.

Nu was ik aant het stoeien met de ouwe sim-kaartjes die we nog hebben en ik gooi voor de gein die van TELFORT in m'n eigen telefoon (simlock vrij)

Tot mijn grote verbazing kan ik er gewoon alle nummers mee bellen maar de diensten van TELFORT zijn niet beschikbaar.

Als ik mijn vriendin bel op haar nieuwe telefoon dan krijgt ze haar eigen nummer in beeld te zien en als ze dan opmeemt kan ik gewoon met haar praten maar als we dat nummer met een andere mobiele of vaste telefoon bellen gaat die met dat TELFORT kaartje niet over maar haar BEN telefoon :?

Dus conclusie: ik kan wel bellen met die telfort kaart maar niet gebeld worden....

het klopt dat ze hetzelfde nummer heeft dat ze eerst bij TELFORT had want die heeft ze mee overgenomen naar haar BEN abbonement (belbundel).

Ik dacht dus: misschien staan er nog belminuten open op die TELFORT kaart maar het lijkt me een beetje stug na het bellen van diverse sex lijnen van totaal ca. 1,5 uur :P

Wie weet of het kan dat je met een afgesloten abonnement wat toch nog misschien niet goed is geblokkeerd nog gebeld kan worden?

Bel ik nu dus gratis met dit TELFORT kaartje of kan er een mogelijkheid zijn dat we alsnog een rekening krijgen van een abonnenment dat allang had moetten afgesloten?
Of wordt dit gewoon misschien (lijkt me onwaarschijnlijk omdat het een hele andere provider is) bij haar BEN rekening wordt opgeteld?

Wat als ik die kaart nu had weggegooid en dat iemand anders hem in bezit had gekregen -->kunnen ze me dan gewoon een rekening sturen? (ze hebben verder geen gegevens meer volgens mij :) om een eventuele rekening te sturen.)

Wie heeft er wel es zoiets meegemaakt of weet hoe dit zit?

als ik gewoon gratis kan bellen dan weet ik wel wat voor nummers })

die van hen is mooi....

• EsCo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-08 11:49
Ik weet verder niet hoe het een en ander in zijn werk gaat, maar wat je zegt over die gegevens, dat ze die niet meer zouden hebben, klopt dus niet.

Met het afsluiten van je abonnement verwijderen de mensen bij de provider echt jouw gegevens niet. Die blijven daar nog wel een poosje, dan wel oneindig, in het systeem staan.

de Internet Jongens BV - Noeste webwerkers

• QkE
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 05-08 21:51

QkE

In your face Gnagna

Ze kunnen iig niet meer zo maar geld af gaan schrijven aangezien je machtiging automatisch met het beeindigen van je contract is afgelopen.

• sjorsfeenema

sjorsfeenema

de mijne is mooier

Topicstarter
ok als dat het geval is mogen ze mij dan gewoon een rekening sturen van de verbelde kosten? ondanks dat het abbonement allang afgesloten moest zijn?

en als de kaart nou gejat werd had ik alleen het telefoon nummer van die kaart maar die zit nu gekoppeld aan mijn vriendin's BEN abbonement... dus kunnen ze die niet zomaar afsluiten toch :?

Als ze contakt met me opnemen kam ik toch gewoon zeggen dat ik die kaart allang heb weggegooid (das toch ook de bedoeling? )

Ik weet gewoon van niks O-)

die van hen is mooi....

• EsCo
  • Laatst online: 01-08 11:49
Er zit een groot verschil tussen een abbonnement afsluiten en een sim-kaart afsluiten. Als je je contract officieel met Telfort hebt opgezegd, dan is er niets aan de hand voor jou, het is namelijk hun fout.

de Internet Jongens BV - Noeste webwerkers

• sjorsfeenema

sjorsfeenema

de mijne is mooier

Topicstarter
het is idd opgezegd (schriftelijk) en bevestigd

die van hen is mooi....

Verwijderd

Ze staan natuurlijk wel in hun recht om de kosten door dit misbruik te verhalen. Alleen moeten zij dit wel bewijzen. Als jij hun echt veel geld gaat kosten zullen ze het wel opmerken en alsnog je SIM kaart uit hun systeem gooien, maar als je echt veel te veel geld hebt gekost zullen wel een onderzoekje instellen. Mijn raad: veel lol beleven met die telefoon maar niet naar bekende ofzo bellen, ze kunnen altijd een redelijk bewijsvoering aanvoeren als telefoonnummers gebeld worden die tijdens het gebruik van de SIM kaart toen jij nog abonnee was ook belde.

• sjorsfeenema

sjorsfeenema

de mijne is mooier

Topicstarter
Verwijderd schreef op 09 januari 2003 @ 03:10:
Ze staan natuurlijk wel in hun recht om de kosten door dit misbruik te verhalen. Alleen moeten zij dit wel bewijzen. Als jij hun echt veel geld gaat kosten zullen ze het wel opmerken en alsnog je SIM kaart uit hun systeem gooien, maar als je echt veel te veel geld hebt gekost zullen wel een onderzoekje instellen. Mijn raad: veel lol beleven met die telefoon maar niet naar bekende ofzo bellen, ze kunnen altijd een redelijk bewijsvoering aanvoeren als telefoonnummers gebeld worden die tijdens het gebruik van de SIM kaart toen jij nog abonnee was ook belde.
hehe bedankt voor de tip ik ga m'n vriendin's vrienden en vriendinnetjes niet bellen :P

die van hen is mooi....

Verwijderd

Het lijkt me de fout van TELFORT die na de nummerportering hun eigen simkaart met het nummer 'vergeten zijn' te blokkeren oid. Het zal zowiezo niet bij je Ben rekening opgeteld worden.
Je hebt zoals je zegt je abo opgezegd en bent dus niks meer verplicht. Ik zou zeggen, gebruiken/uitbuiten die hap, lekker de tijd in singapore gaan bellen enzo :D

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2003 08:39 ]

• Attilla
  • Laatst online: 23-06-2021
De adviezen zijn heel leuk in dit topic.
Maar zelf vind ik zoiets niet helemaal eerlijk, ik vind dat je in dit soort gevallen gewoon melding moet maken bij de provider.

Je kan er wel misbruik van gaan maken, maar je kan er toch bijna wel zeker zijn dat je toch een keer de kosten van moet betalen. Een provider kan inprinciepe toch wel genoeg bewijs verzamelen.

Verwijderd

[Airwolf] schreef op 09 January 2003 @ 09:50:
De adviezen zijn heel leuk in dit topic.
Maar zelf vind ik zoiets niet helemaal eerlijk, ik vind dat je in dit soort gevallen gewoon melding moet maken bij de provider.

Je kan er wel misbruik van gaan maken, maar je kan er toch bijna wel zeker zijn dat je toch een keer de kosten van moet betalen. Een provider kan inprinciepe toch wel genoeg bewijs verzamelen.
Ik denk niet dat ze dat hard kunnen maken.
Zeker als je er alleen mee naar sex-lijnen belt. bedoel daar gebruik je toch niet je eigen naam. >:)

Kun je mee doen aan call tv.

wat hoort niet in de rij thuis
auto, fiets, boom??? 8)7

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2003 11:10 ]

• Attilla
Freekwillem, er zijn _zoveel_ dingen wat ze allemaal kunnen onderzoeken.
Als ze het echt willen, dan vinden ze het altijd.

Zoiezo ben is de topicstarter (of zijn vriendin) verdachte omdat van die de simkaart is geweest.

• Part
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-08 16:20

Part

Helemaal niets.....

Dit gaat je vriendin niet leuk vinden denk ik.

Ze geeft je een telefoon, (tof van haar natuurlijk O+ )
Je jaagt haar op kosten, (vind ze vast niet leuk :| )
Ze komt er achter dat je 1,5 uur of meer met sexlijnen belde (vul zelf maar in :'( )

• CT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:24

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Hehe lang leven telfort,
Een vriend van me had hetzelfde met een Telford prepay kaartje.

Ze beltegoed was OP.. maar als je een nummer intikte en meermalen belde naar hetzelfde nummer achterelkaar ging die soms gewoon over :) Zo heeft'ie dus nog even wat dingen over de foon in spanje kunnen regelen :P

Na een dag kwamen ze er wel achter en hebben ze het "geblokkeerd" (zoals het had moeten zijn). Verder zijn er geen kosten op hem verhaald ofzo..

dus.. telford heeft gewoon niet al te slimme telecom monteurtjes werken gok ik..

Verwijderd

ik zou nou eerst maar eens een paar maanden w88, en kijken of je echt geen rekening krijgt.
Dit om natuurlijk een heel erg vervelend hoge telefoonrekening te voorkomen.

• CT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:24

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Part schreef op 09 January 2003 @ 11:44:
Dit gaat je vriendin niet leuk vinden denk ik.

Ze geeft je een telefoon, (tof van haar natuurlijk O+ )
Je jaagt haar op kosten, (vind ze vast niet leuk :| )
Ze komt er achter dat je 1,5 uur of meer met sexlijnen belde (vul zelf maar in :'( )
-niet elke vriendin is hetzelfde :P
-misschien vind ze dit juist heel opwindend en het feit dat hij zo stout was met bellen moet ie gestraft worden..(vul zelf maar in :9)

Verwijderd

Als je belt kunnen ze volgens mij wel het identificatienummer van je telefoon opvragen. Dat zou dus betekenen dat ze weten in welke telefoon die SIM-kaart zit (doet de politie ook met die gestolen mobieltjes). Onderschat in ieder geval de opsporingsmogelijkheden niet.

Persoonlijk zou ik het gewoon eerlijk aanmelden... Maarja dat moet je zelf weten.

• Jake
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Wat ik nog mis in dit topic:
Elke telefoon is uniek (daarom kan een SMS-bom naar een bepaalde phone ook), dus in principe zou de TelCo ook kunnen zien met welke telefoon er gebeld is. En als je gaat claimen dat die (ook) gejat is, dan zouden ze kunnen vragen naar de aangifte. En om nou alles bij elkaar te gaan liegen voor een paar € die je anders niet eens zou uitgeven...
IMO is het feitenlijk diefstal, want je doet het expres)

edit:
basch dacht ongeveer hetzelfde :P

[ Voor 7% gewijzigd door Jake op 09-01-2003 12:08 ]

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

En ze kunnen kijken welke GSM paal dit mobieltje telkens de lucht in helpt. Hmm, telkens hetzelfde paaltje, en dezelfde als tijdens het abonnement... Kan jij ook weer wat gaan uitleggen als de rekening alsnog op de mat komt.

Eerlijkheid duurt het langst O-)

Verwijderd

julie bedoelen het imei nummer? kun je toch gewoon flashen?

Verwijderd

Ik ben het eens met die laatste reply's. Uiteindelijk ben JIJ de lul. Het is natuurlijk wel mooi enzo, maar toch zo ik het niet doen. Wekkel heeft hier ook een goed punt denk ik. Het gaat vanzelf opvallen...

Verwijderd

Er wordt dagelijks zoveel misbruik gemaakt van simkaarten dat het Telfort echt niet opvalt als je bijvoorbeeld 2 uur per dag mobiel gaat internetten via CSD.

Er draait uiteraard wel een script bij de provider, dus je zult er ongeveer 2 maanden plezier aan beleven :)

Bel niet meer dan 5000 euro per maand. Ook daar is een script voor. Bij Vodafone zal men bij het bereiken van dat bedrag contact met de klant opnemen om te controleren of het wel de bedoeling was van de klant om zo veel te bellen. Bij Dutchtone word je direct afgesloten en er wordt geen contact met de klant opgenomen. Bij de andere providers weet ik het niet :)

Verwijderd

Ik heb 2 woorden voor gastjes zo als jij: kut en mentaliteit. Jij bent zeker ook zo iemand die het hardst loopt te blaten als je een verkeerde rekening krijgt.

• Attilla
Verwijderd schreef op 09 januari 2003 @ 12:30:
Ik heb 2 woorden voor gastjes zo als jij: kut en mentaliteit. Jij bent zeker ook zo iemand die het hardst loopt te blaten als je een verkeerde rekening krijgt.
Het is een leuke discussie, dan is het niet nodig om op de persoon te gaan spelen.
Misschien kan je dit gewoon achterwegen laten ?

En daarbij constateert de topicstarter allen dat hij gratis kan bellen en zet dat hier neer, het zijn andere mensen die zeggen dat hij er misbruik van moet maken.

• dmace
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-07-2022
Had hetzelfde toen ik van KPN overging naar UPC.
2 lijnen met hetzelfde nummer.
Kon wel bellen, maar niet gebeld worden op de verkeerde lijn.
Gewoon een foutje ergens in een centrale. ;)

>Select * FROM users WHERE clue > 0

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 00:33

n00bs

Het is weer Zomer!

Jouw contract is beeindigd, dus contractueel gezien kunnen ze jouw geen geld afhandig maken.

Verder is het wel strafbaar om aan een simkaart oid te sleutelen, zoals bij elke GSMprovider, blijft de SIM kaart bezit van deze aanbieder.

Als jij verder niets gedaan hebt... dan is het in ieder geval hun fout, de vraag is dus of het nog wel geregistreerd wordt, en dit lijkt mij van niet. Ik denk dat je niet meer geregistreerd staat in het Billing systeem

Verwijderd

Je moet dit een beetje vergelijken met een tolweg waar ze een stukje vangrail vergeten zijn waardoor je er op kan komen zonder door het tolpoortje te hoeven. Zou dat mogen?? Denk het niet!

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Kijk wel uit, misschien staat in het contract wel zoiets als:
Wanneer de sim-kaart in gebruik blijft wordt het contract stilzwijgend verlengd.

Dan kan het zijn dat je dus gewoon weer vast zit aan een contract.
Zal wel verder niet, maar bedenk wel dat jij je niet aan de afspraken houd, dan kunnen kosten dus op je verhaald worden....
Pagina: 1