Probleem: Ik heb twee plaatjes (input type="image") die ik om beurten moet kunnen selecteren(src=plaatje2). Als ik de een selecteer moet de ander ge-de-selecteerd worden (src=plaatje1)
Nou heb ik de volgende code:
Het probleem is nu dat ik schip1 en schip2 niet wil benoemen omdat deze in een later stadium variabel worden....
Ik heb echter al vanalles geprobeert met variabelen een idselected2, etc.. Ik denk dat ik als ik schip2 aanklik dat ik dan idselected2 moet aan maken met de vorige waarde uit idselected1(in dat geval schip1) en dat ik dan de src van schip2 (de waarde van idselected2) moet veranderen. Het lukt me echter niet om iets te doen als...
Waar ga ik de fout in??? Kan iemand me aub helpen?
Nou heb ik de volgende code:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
| <html>
<head>
<title>Untitled Document</title>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">
</head>
<body>
<div align="center">
<input name="idselected" type="text" value="">
</div>
<table width="200" border="0" align="center" cellpadding="0" cellspacing="0">
<tr align="left" valign="top">
<td height="50"><input name="schip1" type="image" src="images/test/schip_unsel.gif" width="200" height="50" onMouseOver="this.src='images/test/schip_over.gif'" onMouseOut="if (idselected.value==this.name){ this.src='images/test/schip_sel.gif'; } else { this.src='images/test/schip_unsel.gif'; }" onMouseDown="if (idselected.value==this.name){ idselected.value=''; this.src='images/test/schip_unsel.gif'; } else { schip2.src='images/test/schip_unsel.gif'; idselected.value=this.name; this.src='images/test/schip_sel.gif'; }">
</td>
</tr>
<tr height="20"><td> </td></tr>
<tr align="left" valign="top">
<td height="50"><input name="schip2" type="image" src="images/test/schip_unsel.gif" width="200" height="50" onMouseOver="this.src='images/test/schip_over.gif'" onMouseOut="if (idselected.value==this.name){ this.src='images/test/schip_sel.gif'; } else { this.src='images/test/schip_unsel.gif'; }" onMouseDown="if (idselected.value==this.name){ idselected.value=''; this.src='images/test/schip_unsel.gif'; } else { schip1.src='images/test/schip_unsel.gif'; idselected.value=this.name; this.src='images/test/schip_sel.gif'; }">
</td>
</tr>
</table>
</body>
</html> |
Het probleem is nu dat ik schip1 en schip2 niet wil benoemen omdat deze in een later stadium variabel worden....
Ik heb echter al vanalles geprobeert met variabelen een idselected2, etc.. Ik denk dat ik als ik schip2 aanklik dat ik dan idselected2 moet aan maken met de vorige waarde uit idselected1(in dat geval schip1) en dat ik dan de src van schip2 (de waarde van idselected2) moet veranderen. Het lukt me echter niet om iets te doen als...
code:
1
2
| var dinges=idselected.value; // of iets als innerText?? dinges.src='plaatje2'; |
Waar ga ik de fout in??? Kan iemand me aub helpen?