Ik kan me nu aanmelden voor een Planet Internet (KPN) adsl-abbo Comfort met multi pc modem (abbo beschikbaar per februari 2003). Ik ben een leek op het hardware-terrein, maar heb zo ongeveer alles gelezen wat hier door de tweakers geschreven is... 
Ik heb een vaste analoge telefoonlijn (geen ISDN), waarop nu alleen mijn fax is aangesloten. Dit wordt de aansluiting voor het adsl-modem. Hieraan worden 1 pc en 1 (Compaq) notebook (Presario 1200) gekoppeld. Beide computers zullen tegelijkertijd internetten. Er zit alleen een muur tussen (gaatjes boren).
Wat ik krijg:
- Splitter
- Multi pc modem
- kabels voor 1 pc aansluiting
Wat ik nog nodig heb (klopt dit, ik heb in beide pc's geen ethernetkaart?):
- Ethernetkaart voor desktop-PC. Kijkshop heeft aanbieding: Sitecom PCI 10/100: http://www.kijkshop.nl/on...%5Fid=68204&variant%5Fid= voor EUR 15,00 (let op: link wordt hier niet totaal onderstreept). Is dit de juiste kaart?
- Ethernetkaart voor de Compaq Presario 1200 notebook (wie weet waar ik die kan kopen?)
- Extra ethernetkabel (welke aansluiting, RJ11 of RJ45?).
Ben ik er dan? Heb ik hardwarematig verder niks nodig? Graag reactie, dan kan ik alvast bestellen en aan de slag.
Ik heb een vaste analoge telefoonlijn (geen ISDN), waarop nu alleen mijn fax is aangesloten. Dit wordt de aansluiting voor het adsl-modem. Hieraan worden 1 pc en 1 (Compaq) notebook (Presario 1200) gekoppeld. Beide computers zullen tegelijkertijd internetten. Er zit alleen een muur tussen (gaatjes boren).
Wat ik krijg:
- Splitter
- Multi pc modem
- kabels voor 1 pc aansluiting
Wat ik nog nodig heb (klopt dit, ik heb in beide pc's geen ethernetkaart?):
- Ethernetkaart voor desktop-PC. Kijkshop heeft aanbieding: Sitecom PCI 10/100: http://www.kijkshop.nl/on...%5Fid=68204&variant%5Fid= voor EUR 15,00 (let op: link wordt hier niet totaal onderstreept). Is dit de juiste kaart?
- Ethernetkaart voor de Compaq Presario 1200 notebook (wie weet waar ik die kan kopen?)
- Extra ethernetkabel (welke aansluiting, RJ11 of RJ45?).
Ben ik er dan? Heb ik hardwarematig verder niks nodig? Graag reactie, dan kan ik alvast bestellen en aan de slag.
[ Voor 3% gewijzigd door Jammie op 09-01-2003 00:19 . Reden: Link niet juist weergegeven ]