Trekt een 300 Watt dit systeem??

Pagina: 1
Acties:
  • 40 views sinds 30-01-2008

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:33

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Topicstarter
Ey beste mensen......ik maak me (zoals gewoonlijk) weer eens ongerust.

Ik heb het systeem volgende systeem:

Intel P4 2.21 Ghz @ 2.21 ghz
512 mb ddr reepje
1* Geforce mx 440-tv out
1* 80 GB maxtor HD 8 mb cache
1* 120 GB maxtor HD 8 mb cache
1* Brandertje
1* Dvd spelertje
1* Soundblaster live 5.1 blabla
3* 100 mbit lancardje
verder een floppy drive :9

Dit alles zit in DE Aopen kast HQ48pro.....met een 300 watt voedinkje.

Bij PCalert ktijg ik de volgende waarden uit te lezen:

Vcore: 1,47
+5: 4,89
3.3v: 3,25
+12v: 11,30v - 11,50v
-12"v: -12,30v

Ik weet totaal niet of dit goed is....maar ik heb afgelopen week die 120 gig HD erin gezet....en ik heb soms het vermoeden dat ie net ff niet genoeg stroom krijgt waardoor die niet start, begint met lezen, blijft schrijven....

Weet iemand of ik goed af ben met een 300 watt voeding...of moet ik voor een 350 gaan of zelfs 400 watt bakkie..? (ik ben in de toekomst van plan nog een tv kaartje erbij te zetten en nog 1 extra casefan)

alvast bedankt!

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• Pazzi
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-07 11:37

Pazzi

Koffiemokken en bierglazen

Een goede 300 watt voeding zou dit aan moeten kunnen. Ook met je geplande uitbreidingen zou het geen probleem moeten worden. Heb je echter een voeding die niet helemaal 100 is, zou je problemen kunnen krijgen.

Wat je voltages betreft: deze mogen volgens mij 10% afwijken, dus dat zit wel goed.

Er was laatst op t.net een artikel over voedingen dat misschien wel interessant is. Idee?

"When the shit hits the fan, make sure you don't get splattered" - Carol Thompson
"It's the story, not he who tells it" - Stephen King
"If you hate freedom, get married" - Vusumuzi Gumede
"Women can fake orgasms, men can fake love" - Bo Burnham

Verwijderd

Ik heb bijna dezelfde configuratie dan jij. Daarna heb ik er een 80Gb bij geplaats em hups, het systeem werd zeer onstabiel. Mijn advies, koop een zwaardere voeding als je geld hebt.

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:12
Dit kun je zelf makkelijk zat uitvinden. Gewoon opzoeken op de sites van fabrikanten of in de manuals wat het verbruik van de desbetreffende producten is en dat bij elkaar optellen. Komt het boven de 300 uit dan ben je een nieuwe voeding nodig.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• Pazzi
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-07 11:37

Pazzi

Koffiemokken en bierglazen

Heb ff het artikel opgezocht:

nieuws: Hoe de juiste voeding uit te zoeken?

Lees het eens door zodat je weet waar je op kunt/moet letten.

"When the shit hits the fan, make sure you don't get splattered" - Carol Thompson
"It's the story, not he who tells it" - Stephen King
"If you hate freedom, get married" - Vusumuzi Gumede
"Women can fake orgasms, men can fake love" - Bo Burnham

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Topicstarter
_______
Door super8 - Thursday 09 January 2003 00:04

Ik heb bijna dezelfde configuratie dan jij. Daarna heb ik er een 80Gb bij geplaats em hups, het systeem werd zeer onstabiel. Mijn advies, koop een zwaardere voeding als je geld hebt.
_______

Dezelfde config...ok....was het dezelfde config VOOD je die schijf erbij inzette? of daarna....zou je svp specs kunnen geven....schept beter beeld vor mij...tnx

Verwijderd

Ik heb dan niet een p4 2.21 ghz maar een athlon 2200+
Ik heb ook een Aopen 300watt voeding en pcalert geeft gewoon brakke waardes , mijn Vcore is 4.57 volt 8)7 en mij 5+ = 6.85 volt 8)7 :+
Verder heb ik raid 0 met 2x 120GB , gf4 ti4200 , audigy , 512 drr reepje en 5 extra casefans voor de rest zie specs , dus zolang het geen brakke voeding is red je het makkelijk ook met je ventuele uitbreiding .

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2003 00:19 ]

Verwijderd

Eeej,

Wat HEEL belangrijk is bij voedingen is de 12-volt rail, zoals het artikel zegt. Volgens mijn ervaringen (ik bouw aardig wat PCs voor mensen als vriendendienst) is voor P4 systemen waar in principe alle toeters en bellen aanhangen, 15A op de 12 Volt rail net genoeg.

Je moet wel effe opletten als je 1 van die niewere GPUs hebt, die trekken zo 35W weg op de 12 Rail, en das een aardige extra belasting. (bv: radeon 9700) Jouw PC heeft een GF MX 440, en die heeft volgens mij geen 12Volt rail aansluiting nodig , toch?

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2003 00:20 . Reden: typos ]

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Topicstarter
heeft ie niet nodig nee.....ik was al opgelucht dat ik geen "zware" videokaart heb.

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-07 21:23
Hier is een appart topic voor: Welke voeding heb ik nodig?

Oh, en een goede 300W voeding moet dat wel kunnen trekken.. Maar wat voornamelijk belangrijk is is de kwaliteit van de voeding.. Sommige 250W voedingen trekken dit misschien ook nog wel, sommige minder goede 400W voedingen kunnen over hun nek gaan met dit soort dingen :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.