[C#] Is er een Pop3 klasse?

Pagina: 1
Acties:

• nhimf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-08 10:00

nhimf

Lekker belangrijk allemaal

Topicstarter
Ik ben bezig met een mail prog maar ik vraag me af of er ook een pop3 klasse is voor het ophalen van de mail.

Er is bijvoorbeeld een smtp klasse (in de namespace System.Web.Mail)

Iemand enig idee?

Ik stink niet, ik ruik gewoon anders

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

http://www.softartisans.com/pop3.html

edit:

Iets uitgebreidere uitleg: Dit is een verwijzing naar een freeware component. Hier zou als het goed is de source code en documentatie bij staan.

[ Voor 70% gewijzigd door gorgi_19 op 08-01-2003 23:48 ]

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• nhimf

nhimf

Topicstarter
agha ik zie het, maar vaag dat er wel een smtp klasse standaard erbij zit maar gaan pop3.

• gorgi_19
  • Nu online

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

nhimf schreef op 08 January 2003 @ 23:56:
agha ik zie het, maar vaag dat er wel een smtp klasse standaard erbij zit maar gaan pop3.
Om heel eerlijk te zijn ben ik gewoon ontzettend lui geweest. Hij zal er vast wel bij zitten, en als hij bestaat, zal hij in deze code ook wel gedocumenteerd zijn / staan. Dit heb ik echter niet nagezocht.. :+

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• nhimf

nhimf

Topicstarter
lol naja ik heb wel gezocht maar kon het niet vinden.

• brammetje
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-01-2025
hier staat gewoon: 88kb download. Free POP3 component/control for .NET, including source code

• .oisyn
  • Laatst online: 16:13

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

nhimf schreef op 08 January 2003 @ 23:56:

op zich ook wel begrijpelijk, als je in .net applicaties met mail bezig bent is het vrijwel altijd een server-applicatie, en zal het bijna alleen maar mail versturen en niet ontvangen (een server is immers geen gebruiker)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Verwijderd

waarom geen pop3??? omdat pop3 een service is die luistert en mail ontvangt... jij wilt denk ik mail uitlezen uit een pop3 server... kun je sockets voor gebruiken en zelf met de pop3 server gaan kletsen of componentje kopen.... component is het handigst... neem er dan wel 1 die uit 100% managed code bestaat

• alley
  • Laatst online: 18-08 20:40

alley

ahuh

http://www.codeproject.com/csharp/pop3client.asp
Ik heb 'm zelf wel wat moeten aanpassen toen ik 'm voor een klant (dus geen source helaas) heb ingezet, omdat het niet echt goed werkte met multi-part mailtjes

I am always doing that which I can not do, in order that I may learn how to do it. (Pablo Picasso)

Pagina: 1