Ik ben eens met een paar maten van mij hier thuis een mailserver gaan bouwen op een WinNT 4.0 server Machien met Kerio Mailserver erop. Wij kunnen nu dus extern via de webmail lekker intern mailen. Uitgaande e-mail vanuit Outlook gaat ook perfect. Alleen wil ik nu door middel van een subdomain van bijv. dyndns.org e-mailaccountje maken. Dat heb ik geprobeerd alleen krijg ik extern geen e-mail binnen. Ze praten daar allemaal over MX-records die NIET nodig zijn. Als ik het in mijn eigen woorden vertaal, zeggen ze dat mijn ipadres 193.173.*.* voor e-mail meteen op mijn server wordt afgeleverd met pop3. Die heb ik aangezet op mijn router. De gebruikers en aliassen heb ik al op de mailserver ingesteld, alleen kan er dus niet naar klaas@mijndomein.kicks-ass.org mail verzonden worden, terwijl dyndns zegt dattie autmatisch op mijn ipadres afgeleverd word. Heeft iemand dit thuis ook en hoe heb je het dan voor elkaar gekregen?
Mail wordt niet afgeleverd met pop3 maar met smtp. Pop3 gebruik je om de mailtjes van je server naar je client te krijgen. Zou je ook imap voor kunnen gebruiken.
Zorg er dus voor dat je router smtp verkeer van buitenaf naar je server toe laat.
Zorg er dus voor dat je router smtp verkeer van buitenaf naar je server toe laat.
Dat laat ie toe. Alleen wil ik een subdomain waarbij ik zelf mailaliassen kan aanmaken.Grimreaper schreef op 08 januari 2003 @ 23:48:
Mail wordt niet afgeleverd met pop3 maar met smtp. Pop3 gebruik je om de mailtjes van je server naar je client te krijgen. Zou je ook imap voor kunnen gebruiken.
Domme fout van pop3/smtp
[ Voor 4% gewijzigd door WiNlUx op 09-01-2003 00:01 ]
Als het extern mogelijk is om het ip van dat subdomein te resolven, dan moet het ook lukken om mail af te leveren.
Als je even zegt om welk domein(sub) het gaat dan kunnen we kijken wat er mis is.
Als je even zegt om welk domein(sub) het gaat dan kunnen we kijken wat er mis is.
hunk-huib.kicks-ass.org (geregistreerd bj dyndns.org)little_soundman schreef op 09 januari 2003 @ 01:07:
Als het extern mogelijk is om het ip van dat subdomein te resolven, dan moet het ook lukken om mail af te leveren.
Staat je router het toe, of heb je echt een portmap gemaakt
Verwijderd
Wat is je internetprovider? Toevallig planet ADSL?
Want als je planet gebruikt kun je in eerste instantie geen mail ontvangen via poort 25. Die wordt namelijk geblokkeerd bij planet.
Wij hebben dit opgelost (de planet oplossing
) door in onze MX-records
te zetten.
Hoe dit precies zit bij DynDNS weet ik niet. Mischien heb je er wat aan. Succes ermee.
Want als je planet gebruikt kun je in eerste instantie geen mail ontvangen via poort 25. Die wordt namelijk geblokkeerd bij planet.
Wij hebben dit opgelost (de planet oplossing
code:
1
2
| 10 mail.onzedomeinnaam.nl 20 mailrelay.planet.nl |
te zetten.
Hoe dit precies zit bij DynDNS weet ik niet. Mischien heb je er wat aan. Succes ermee.
Op het ip wat onder die hostname zit krijg ik iig geen contact met een mailserver. MX records naar dezelfde host heeft trouwens niet echt zin.
Pagina: 1