• SEFje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-11-2025
Ik ga volgend jaar voor een tijdje naar Japan, en hoewel ik nu nog geen mobiele telefoon heb wil ik er dan wel een hebben, maar dan wel met een abbonoment in Japan (ik blijf daar wel lang genoeg voor).
Nu kan ik dus een of andere telefoon in Japan kopen, maar daar weet ik helemaal niets af van de markt en prijzen etc. en ik denk ook niet dat ik daar hier makkelijk achter kom. Dat terwijl ik in Nederland op mijn gemak de prijzen uit kan zoeken, en als ik een iMode/Vodafone Live telefoon koop, kan ik dat soort diensten waarschijnlijk ook in Japan gebruiken.

Ik vroeg mij af of er hier misschien mensen zijn met wat ervaringen van 'de Japanse markt' en ideen over of het wel of niet een goed plan is om zo'n vrij dure nieuwe telefoon te kopen, in plaats van een relatief goedkopere gewone telefoon, die dan ook triband heeft(voor het Japanse netwerk dus).

• Geckow
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05-02-2025
"en als ik een iMode/Vodafone Live telefoon koop, kan ik dat soort diensten waarschijnlijk ook in Japan gebruiken."
Kan niet echt super-nuttige bijdrage leveren, maar KPN's Imode is behoorllijk op KPN zelf alleen ge-ent, en met I-mode zijn ze daar echt veel verder.

Ik neem aan dat je dus een los toestel wil. Ik kan je 2 dingen adviceren:

(o) Als je een mobiel wilt met veel kleur, klein e.d. net als Japanners zelf: dan moet je toch echt daar kopen. Europa ligt achter ;)

(o) Als je hier wilt kopen: post een reply met wat je mobiel allemaal moet kunnen. :)

Verwijderd

Je hebt niet veel aan triband voor Japan, want de netwerken gebruiken daar andere technologieen, oa PDC in plaats van GSM. Je kunt beter daar een toestel kopen, veel meer keus, veel goedkoper en veel mooier (65k kleur is standaard, 16.7M kleur voor high end is er ook).

i-mode telefoons uit NL werken ook niet in Japan. Was het maar compatible, dan konden we hier in NL ook uit tientallen sexy i-mode telefoons kiezen ipv alleen maar de Nec en de Toshiba.

En als je een Vodafone Live! telefoon koopt in NL loopt je abonnement ook in NL (SIM lock), dus bel je in Japan tegen internationaal tarief... Duur grapje.

• Schaapje_BlaaT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-02 16:30
volgens mij kun je die telefoon beter daar kopen, voor zover ik het gehoord heb van mensen die naar Japan zijn geweest is alles daar duur behalve high-tech electronica
nieuwe modellen worden daar ook het eerst geintroduceerd

ASUS ROG Strix B650-A | AMD 7600X | Kingston 32GB DDR5 6000 CL36 | Kingston KC3000 1TB | Powercolor hellhound RX9070 16GB

• Geckow
Als je wat surft kom je al snel achter aantal Japanse webshops met nieuwste-van-nieuwste, zoals:

http://e-docomo.docomocall.com/online/index.html

Meer modellen:

http://foma.nttdocomo.co.jp/english/catalog/term/index.html _/-\o_

[ Voor 24% gewijzigd door Geckow op 08-01-2003 23:14 ]

• Geckow
Als je eens goed kijkt naar al die toestellen moet ik Nokia echt heel hard uitlachen. Die japanners slaan door naar alle kanten: camera, spellen, video-on-demand, schermpjes met onwijs veel kleuren...

Raar dat geen enkele fabrikant hier de europese markt overspoelt met mobieltjes. Panasonic is ook een van de spelers daar, en komt hier met een mobiel waar ze je in Japan voor uitlachen. Of Nec... iemand dat teletubbie-toestel voor I-mode eens bekeken?

Achjah: belangrijkste blijft: bellen + sms'en :)

Hoewel mail ook handig is, mits anderen ook beginnen te mailen via mobiel (snel, lange txten e.d.)

Verwijderd

Koop maar een Kyocera, in Japan zelf. Alleen daar kun je telefoons kopen voor Japanse netwerken. Die gebruiken een andere technologie.

Verwijderd

Japan loopt altijd voorop met de nieuwste snufjes. Europa en de VS volgens meestal pas na 1 a 2 jaar

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
geckowtje schreef op 08 januari 2003 @ 23:19:
Raar dat geen enkele fabrikant hier de europese markt overspoelt met mobieltjes.
Dat vind ik helemaal niet zo raar. :P
Japanners zijn gewoon een heel erg gadget volk, daar kunnen dus precies de dingen uitgetest worden welke aanslaan of niet.

Daarbij specifiek in nederland zullen toch dingen later komen, aangezien (behalve wij tweakers :P) nederlanders daar toch niet zo gevoelig voor zijn.

• SEFje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-11-2025
Hmm nou ja lijkt me dus duidelijk :D
Maar zou ik dan wel in japan een telefoon kunnen kopen die daarna weer in Europa te gebruiken is? Dat waarschijnlijk niet dan he... :(

[ Voor 61% gewijzigd door SEFje op 09-01-2003 15:52 ]

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-03 14:06

bonzz.netninja

Niente baffi

beter daar kopen, en prijzen e.d zal voor dat jaaartje ook niet zo heeeel veel uitmaken, en je kunt toch ook mensen daar vragen je te helpen?

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.wegmetbigtech.nl

Verwijderd

In Japan heb je vast telefoons in alle prijsklassen. Koop je gewoon zo'n goedkoop ding, waarmee je lekker goedkoop lokaal/nationaal kan bellen. Anders ben ik bang dat je een dikke portemonnee moet hebben voor de rekening die je hier krijgt.

suc6

Verwijderd

Hee... ik heb een tip voor je.... een vriend van mij is een jaar naar japan... vraag het hem....

als je meer wilt weten mail me even... dan meel ik even zijn meel adres (wat een gemeel zeg) 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2003 16:02 ]

Pagina: 1