• saviour
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Wat heeft t nou preciez voor nut? ik d8 altijd dat dat alleen nut had als je bijvoorbeeld in je KPN phone een Libertel kaart had gedaan, dan wordt ie gelocked, dat je em dan kunt unlocken.

Heeft t ook nog ander nut dan?
Ik heb ene Swing 200, moek dat ding dan unlocken of, hoe zit dat?

Tnx in advance.

Verwijderd

wil ik ook wel es ff weten eigenlijk :)

• Gash
  • Laatst online: 27-05-2022
Ik neem aan dat dit een serieuze vraag is en dat jullie echt niet weten wat 'unlocken' betekend.
Providers (zoals Libertel en Ben) geven grote kortingen op GSM-telefoons wanneer je bij hun een (pre-paid) abbonnement afsluit. Om nu te voorkomen dat je voor weinig bij hun een GSM aanschaft en er direct een sim-kaart van een anderen provider instopt zetten ze een 'lock' op de GSM. Deze zorgt ervoor dat de GSM alleen met sim-kaarten van hun gebruikt kan worden.
Op zo'n manier kunnen ze namelijk die verstrekte korting op het toestel terug verdienen......
'Unlocken' is het verwijderen van de beveiliging ('sim-lock') van de provider op het GSM-toestel, zodat je elke willekeurige sim-kaart kunt gebruiken.
Voorbeeld: een Ericsson T10s pre-paid van Ben kost nu Fl.129,-. Zonder abbonnement (en sim-lock) kost 'ie al gauw 399,-. Wanneer je de sim-lock verwijderd (op eigen risico of tegen een flinke vergoeding van BEN) kun je dus de T10s van Ben ook met bijvoorbeeld je pre-paid Telfort gebruiken!
Zelf verwijderen van sim-locks is niet illegaal, maar wanneer je je telefoon ermee kapot maakt heb je er uiteraard geen garantie op.
Veel duidelijker kan het volgens mij niet....... :)

• saviour
  • Niet online
Ohhhh, Tnx! das beterz, kan je veel geld schelen :D

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-02 08:39

4POX

Everybody is wired

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 11 november 2000 16:46 schreef Gash het volgende:
Zelf verwijderen van sim-locks is niet illegaal, maar wanneer je je telefoon ermee kapot maakt heb je er uiteraard geen garantie op.[/quote]Hee, Ik las dit

Het verwijderen van het sim-lock zonder toestemming van *** is onrechtmatig . *** zal hiertegen juridische maatregelen treffen.

AKA Rinkel weblog

• Gash
Dat is absoluut niet waar. Wanneer jij een TV hebt gekocht en je schroeft hem open, soldeert er wat in en het beeld wordt mooier of zo....dat mag toch ook? Het is immers jouw eigendom.
Of wanneer je je auto chip-tuned/opvoert: moet je zelf weten, alleen je garantie vervalt wel! Ik moet de eerste auto-fabrikant nog tegenkomen die juridische stappen onderneemt! :)

Verwijderd

dat is waar maar het is zo dat jij een overeenkomst sluit met BEN.

Als jij een kabel aansluiting hebt en je molt je modem open zodat ie sneller gaatkrijg je ook ruzie met je provider.

Ik wil alleen niet zeggen dat je het niet moet doen. Ze komen er namelijk echt niet voor bij je langs.
:)

• lpb
  • Niet online

lpb

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>heb je er uiteraard geen garantie op[/quote]Nou dat valt bij Dutchtone nog best wel mee hoor, nadat ik mijn 3210 om zeep had geholpen kreeg ik zonder pardon gewoon een nieuwe (en ze hadden bdw ook nog nooit van "contact service" gehoort!!)

• Gash
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 11 november 2000 23:40 schreef (¯`;.žž.LPB.žž.;ޝ) het volgende:
Nou dat valt bij Dutchtone nog best wel mee hoor, nadat ik mijn 3210 om zeep had geholpen kreeg ik zonder pardon gewoon een nieuwe (en ze hadden bdw ook nog nooit van "contact service" gehoort!!)[/quote]Dan heb je er uiteraard niet bij vermeld dat dit gebeurd was door op je eigen houtje te gaan 'unlocken'...........;)

• lpb
  • Niet online

lpb

ach ja, ik haalde 'm uit de lader en plotseling deed ie nix meer :?

• Gash
Dat probleem heb ik ook wel eens gehad.... ;););)

• RvdH
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19-02 14:54

RvdH

Uitvinder van RickRAID

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Ditto voor het clandestien unlocken van je mobiele telefoon trouwens; je koopt een telefoon voor een prikkie in vergelijking met wat dat ding echt kost.
In ruil daarvoor wil een telefoonmaatschappij je een jaar bij zich houden, zodat ze de telefoon met de belkosten weer terug kunnen verdienen, en als jij bij de ene provider goedkoop een telefoon scoort, en je koopt bij de ander je beltegoed of abonnement, dan schiet de eerste provider er geld bij in.
Als er maar genoeg mensen zijn die dat doen, kan dat zelfs het einde van een dergelijk bedrijf betekenen.[/quote]FAQ
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.