Toon posts:

[win2k svr] geen netwerk meer na VPN

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een win2k server die toegang tot inet krijgt met een Gateway dit werkt allemaal perfect!

Maar wanneer ik mijn sat verbinding via VPN er bij gooit voor de Downstream krijg ik niks meer te benaderen op me server.

Ik heb bijvoorbeeld een webserver,FTP,Terminal Server. Deze zijn normaal zonder de VPN heel goed te bedienen en werken OK maar wanneer ik de VPN die ik met windows heb aan gemaakt erbij gooi, kan hij me FTP, WEB, EN TS server niet meer vinden. Wat kan dit zijn en hoe is die op te lossen.

Ik heb IIS al geconfigt dat die alleen op de juiste NIC reageert :S

Verwijderd

Geld dat alleen voor jezelf, of kunnen mensen van buitenaf dan ook niet meer je sites bereiken? en werk de vpn die je opzet zelf wel goed?

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2003 23:08 ]

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:05
Je moet bij TCP/IP van de VPN zooi, en dan 'advanced' de optie 'use default gateway on remote network' uitzetten, denk ik ;)

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh

Verwijderd

Fatal is helder vandaag.... en heeft gelijk :)

Verwijderd

Topicstarter
Ok ik ga het als ik thuis kom gelijk proberen, Ik hoop dat Fatal gelijk heeft, En het is niet alleen voor me zelf maar niemand van buitenaf krijgt meer toegang tot me Web,FTp of TS server. Jullie horen het wel :D

Verwijderd

Topicstarter
Dank Dit is de juiste oplossing,

Ik post dit omdat andere mensen er ook wat aan kunnen hebben en zo van te voren weten dat dit gaat werken!
Pagina: 1