Toon posts:

[2D] Beeld Radeon trilt, Matrox G100 wel goed

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Normaal zou ik dit niet zo snel doen... En ik wil ook niet de profeet gaan uithangen...
Maar:

sys 1:

AMd 1800xp
Epox 8kha+
Radeon 7500 build by ati
Win XP
1280x1024x32(120hz) bnc

Sys2:

PII 350
??? HP vectra
Matrox MGA G100
Win2000
1280X1024X24(85hz) vga

Monitor:

Eizo F77
2 aansluitingen bnc en vga

Beide machines heb ik vandaag aangesloten op mijn monitor, als ik nu switch tussen beide pc's, dan blijkt/is de HP machine met matrox kaart echt duidelijk rustiger voor mijn ogen.

De pc met radeon trilt veel meer. Hoe kan dit? Naar Hz gezien zou de Radeon veel rustiger moeten zijn.... Als ik nu op die pc kijk krijg ik bijna hoofdpijn in vergelijking met de Matrox.

Als dit nu echt het kwaliteits verschil is waar "men" het altijd over heeft dan koop ik vanaf nu niets anders meer dan matrox videokaarten...

Of heeft iemand mischien een andere verklaring?

/edit

Het is nu zelfs zo dat ik die HP gebruik voor 2d werk, veel prettiger... :?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2003 22:23 ]

Verwijderd

En als je beide kaarten op 85 Hz zet en dan vergelijkt?
Misschien ivm met knipperende verlichting (TL-lampen e.d.) :?

Overigens worden Matrox kaarten vaak als betere 2D kaarten beschouwd, maar dat wist je blijkbaar al :)

/edit
De topictitel :X gebruik voortaan iets duidelijkers :)

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2003 22:25 ]

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Heb je wel beide kaarten op zelfde manier aangesloten (allebei via VGA of allebei via BNC)? En idd ook even testen met gelijk aantal Hz.

Titel ook ff wat duidelijker gemaakt :)

Verwijderd

Topicstarter
Ja sorry, had mijn Topic titel ietsjes zwakzinnig geformuleerd, zal ut nie meer doen.... 8)7

Ja heb kabels omgewisseld, resultaat is dat de radeon iets beter beeld gaat vertonen maar nog steeds zeer trillend in vergelijking.

Kan dit een driver probleem zijn? Matrox zijn orgineel MS, radeon's zijn omega geloof ik... Zou het wel vreemd vinden als dit software matig zou zijn..

ramdac's: matrox=230 en radeon=350

Radeon op 85 hz is drama.

Wat me ook opvalt is dat als ik switch van M naar R het scherm wat "opgloeid" en uitzoomd, en bij Radeon naar Matrox het beeld in 1x staat.

Verwijderd

Hoe ziet die Radeon eruit wanneer de Matrox niet in t systeem zit?

Verwijderd

Je monitor heeft vermoedelijk wel ergens een optie om te zien welke verversings frekwentie er daadwerkelijk gebruikt wordt. Misschien dat je denkt het 120 Hz is, maar daadwerkelijk slechts 60 Hz is. In dat geval duidt het op een driver probleem.
Pagina: 1