Toon posts:

Barracuda Serial ATA V

Pagina: 1
Acties:
  • 41 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb begrepen dat de Seagate Barracuda Serial ATA V op dit moment de enige S-ATA schijf is in Nederland. Ik weet niet of dit klopt, maar zowel dan heb ik interesse want ik ben hard op zoek naar een S-ATA schijf. Heeft iemand ervaringen met dit model? En hoe zit het met Seagate in het algemeen, kan ik beter op een ander merk wachten?

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2003 22:20 . Reden: typo ]

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Seagate is een heel aardig merk.
meestal wel goede schijven.

maar waarom wil je een S-ATA schijf?
de bandbreedte van S-ATA wordt toch niet gebruikt.
een ATA133 controller kan theoretisch 133Megabyte per seconde verstauwen. (haal daar de verliezen af, 10 % ofzow en je hebt nogsteedsruim 100Mb/s)
dit terwijl een een snelle 7200 RPM schijf net aan de 40Mb/s kan komen.

persoonlijk denk ik dus dat je beter voor een snelle gewone schijf kan kopen, heb je veel meer aan.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Verwijderd

Seagate schijven zijn niet slecht,
maar mischien kan je wat pc toko's mailen als die wat weten ?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een P4PE (onboard S-ATA RAID Controller) en wil een RAID0 opstelling met S-ATA schijven maken.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 08 January 2003 @ 22:48:
Seagate schijven zijn niet slecht,
maar mischien kan je wat pc toko's mailen als die wat weten ?
Die testen dat spul vast niet uit. Het gaat er mij om, dat wanneer ik deze schijf koop, niet achteraf blijkt dat een week later er een Maxtor S-ATA schijf uitkomt die veel beter is (om maar wat te noemen).

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 January 2003 @ 22:50:
[...]

Die testen dat spul vast niet uit. Het gaat er mij om, dat wanneer ik deze schijf koop, niet achteraf blijkt dat een week later er een Maxtor S-ATA schijf uitkomt die veel beter is (om maar wat te noemen).
dat begrijp ik

maar de disk is fysiek niet veel afweikend dacht ik zo. alleen de PCB op de harddisk( printplaat ) zal anders zijn ivm s-ATA aansluiting ipv IDE

Verwijderd

Topicstarter
Nee OK, dat is waar idd. Weet iemand een review waarin de IDE versie van deze schijf wordt vergeleken met andere soortgelijke schijven?

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
de SATA versie doet het even lekker als de ATA versie.

http://www.hexus.net/review.php?review=477

specs

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

[google=seagate serial ata review]

Says it all :)

Edit: ik beveel je ook aan om bijv. www.tweakers.net regelmatig in gaten te houden om jezelf op hoogte te houden van de ontwikkellingen rond Serial ATA B)

[ Voor 61% gewijzigd door BalusC op 09-01-2003 11:03 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.