HD's koelen ?

Pagina: 1
Acties:

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-02 11:52
Ik heb een chieftec kast, met daarin 3 hd's boven elkaar, nu zit der een enorme herrie fan voor... maar zou ik deze ook zonder problemen weg kunnen laten??
heb nl niet echt zin in een kapotte schijf.. (of 3)

pic:

Afbeeldingslocatie: http://www.getfragged.nl/~roel/pics/tn_103-0364_IMG.jpg

voor die 3 schijven dus... ding heb verder 2 gewone outtake fans en de voeding kan ook aardig zuigen...

• marco899
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-01-2024

marco899

Know's what he wants.

Er zijn verschillende programma's om je hd temp te meten. Probeer ze eens dan weet je het snel genoeg. 40-45 graden moet normaal zijn, maar koeler is beter.

Shuttle SB81P SS51G [350D Grip Canon 70-200/F2.8 1.4Ext Canon 17-55 F2.8 Canon EF-S 10-22 580Ex] PSP 1.5 [DS EZFlash] I-Mate SP5 1GB HTC Tytn

Verwijderd

Potmeter terugschroeven moet toch wel genoeg zijn lijkt me? Aangezien je nog minimaal 4 fans erin hebt zitten... Zonder kan volgens mij ook gewoon, alleen is je flow dan iets minder, doordat je de intake wegneemt. De warmte van de HDs wordt toch wel mee afgevoerd afaik.

• KeRsTmAnNeKe
Zit op die fan geen potmeter... heb der wel tijdelijk een Enermax fannetje voor gehad, maar die sloopte me schijven... (schijnbaar een enorm magnetisch veld, nog topic over geweest)

Enige van de 3 schijven die ik kan meten is een maxtor.. word nu 30 graden, andere 2 Wd schijven... allemaal 7200rpm...

bedacht me net et stomme iets... waarom niet gewoon testen :X

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

/me Lijkt verdorrie wel een kopie van mijn kast en de zooi daarachter herken ik ook.

Zo te zien heb je nog volop ruimte in de onderste bay dus verplaatsen van 1 schijf (de middelste) is een optie.

Ik heb overigens wat Papst-fans in mijn kast hangen die je dus absoluut niet hoort.

Echt noodzakelijk hoeft HD koeling niet te zijn. Is meer "een gevoel". Er zijn redelijk wat topics over HD's en warmteontwikkeling geweest. Lees die eens na en je voelt je direct een stuk geruster.

[ Voor 16% gewijzigd door Guardian Angel op 08-01-2003 22:29 ]

ARME AOW’er

• Cubix
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Koop een rack voor boven je voeding en verspreid die hd's! (2 boven voeding, één op de oude plaats) Toch veel beter?

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Cubix schreef op 08 januari 2003 @ 22:28:
Koop een rack voor boven je voeding en verspreid die hd's! (2 boven voeding, één op de oude plaats) Toch veel beter?
Warmte stijgt op dus de kans dat de HD's juist warmer worden neemt toe.

Deze Chieftec heeft van die handige uitschuifbays met plaats voor 6 HD's en heel eenvoudig kunnen de HD's verwijderd en verplaatst kunnen worden, naar de onderste bay bijvoorbeeld.

Geld uitgeven aan een rack is dus totaal overbodig.

ARME AOW’er

• KeRsTmAnNeKe
Hmmz, maar gewoon stekkertje deruit getrokken...

die ene hdd met temp is nu 39 graden... draai iets van defrag om toch nog beetje activiteit te kunnen krijgen

dan nog 1 schijf overzetten, lijkt me gewoon owkee...

nog ff wat van die koeling topics zoeken verder

[ Voor 26% gewijzigd door KeRsTmAnNeKe op 08-01-2003 22:39 ]

Pagina: 1