Verwijderd schreef op 08 January 2003 @ 21:50:
Ik ben de gelukkige eigenaar van een Pioneer 105 dvdburner. Het probleem is alleen dat van de 4 dvd's die ik gebrand heb nog geeneen goed gelukt is. Mn dvdspeler kan de schijfjes wel lezen maar kan vervolgens alleen de eerste paar files afspelen. Dus er staan bv 6 divxen op dan doen daarvan alleen de eerste 4 het. Afspelen de laatste divxen heeft een crash van windows media player tot gevolg
ik gebruik:
BulkPaq dvd-r max 1x (die van de funprice)
en als software: nero 5.5.9.14 en win2k met sp3
Je geeft het zelf al aan, je gebruikt bulkpaq's dat is de grootste bocht die er bestaat en daarvan is bekend dat ze niet compatible zijn met sommige pioneer branders. Bovendien is de media zeer zwak en vaak gaar( veel uitval) lekker goedkoop, maar ja goedkoop is duurkoop in dit geval. Ik kocht 2 spindels van 50 stuks en van de eerste spindel al meer dan 20 mislukt ( toshiba sd-r5002) brander. Brander omgeruild, want die zou kapot zijn, maar ook met de nieuwe preceis hetzelfde ( stopte willekeurig met error tijdens het branden en van de weinigen die wel gelukt waren, speelde lang niet alle dvd's foutloos , met ook hangers etc. IK was van te voren nog door iemand gewaarschuwd dat de media gaar zou zijn, maar eigenwijze ikke moest het toch proberen, omdat anderen er geen problemen mee hadden op dezelfde brander.
Hieruit concludeer ik, dat de media op zich wel compatible is met sommige branders maar gewoon bad sectors bevat. Je moet dus echt geluk hebben dat je een goede spindel krijgt, maar dan heb je alsnog 5-10 stuks uitval. En als je daar dan na 55 min wachten achter moet komen

, nee doe mij maar 2 speed kwaliteitsspul ( datawrite oid)