Toon posts:

[debian] mist api.h tijdens compileren perl magick

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al een tijdje rond gegoogled maar ik vind weinig bemoedigends tot nu toe.

Ik ben bezig perlmagick te compileren binnen perl MCPAN.
'perl -MCPAN -e 'image::magick'.

Ik krijg de foutmelding dat include/magick/api.h niet word gevonden.

ik heb met 'dpkg -S api.h' gezocht of deze file in een debian package zit maar op mijn
systeem is niets te vinden. Als iemand me kan vertellen in welke deb deze file zit dan ben ik
weer geholpen.

Ik loop niet erg warm om de sources te downloaden en dan die file eruit te halen want ik heb wat verhalen via google gevonden waarbij met kunst en vliegwerk die api.h is neergezet en dat leid tot rare problemen. Als laatste redmiddel ga ik het wel doen maar als iemand gewoon weet in welke deb de file hoort te zitten dan lijkt me dat beter.

• Sjonny
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:16

Sjonny

Fratser

apt-get build-dep perlmagick

The problem is in the part of your brain that handles intelligence.

Verwijderd

Topicstarter
Sjonny schreef op 08 January 2003 @ 21:52:
apt-get build-dep perlmagick
Bedankt voor de tip.

Helaas heb ik m nu nog niet.

updatedb gedraaid, locate api.h en nog steeds geen /usr/includemagick/api.h of /usr/local/include/api.h etc.

• Jordi
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jordi

#1#1

Juist, en die gaat dan libmagick5-dev installeren. Apt is zoooo handig :Y)
Overigens had je het met enig zoekwerk op http://packages.debian.org ook kunnen vinden.

Edit: werkt niet? Da's ook logisch, want die staat in /usr/include/magick... kan je het hutje niet ff opnieuw extracten en opnieuw beginnen?

[ Voor 32% gewijzigd door Jordi op 08-01-2003 22:15 ]

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

Verwijderd

Topicstarter
Jotti schreef op 08 januari 2003 @ 22:13:
Juist, en die gaat dan libmagick5-dev installeren. Apt is zoooo handig :Y)
Overigens had je het met enig zoekwerk op http://packages.debian.org ook kunnen vinden.

Edit: werkt niet? Da's ook logisch, want die staat in /usr/include/magick... kan je het hutje niet ff opnieuw extracten en opnieuw beginnen?
Je laatste paragraaf begrijp ik niet helemaal.

Hij ging libmagick5-dev niet installeren.

Maar dankzij je verwijzing naar libmagick5-dev heb ik deze alsnog even geinstalleerd en ja hoor api.h staat nou op de juiste plaats! Wat ik nou niet snap is dat 'dpkg -S api.h' nu gewoon zegt dat api.h in libmagick5-dev zit en gisteravond stond ie er mooi niet tussen en ik heb geen apt-get update gedraaid sinds die tijd. Maar goed ik was gisteravond ook erg moe. Hele dag zitten staren op een Perl script en 's avonds thuis de hele avond lopen emmeren (na installatie debian) met installatie van perl modules.

Anyway ik ben geholpen. ff bakje leut en een peuk dan weer verder aan de slag :)

Hartelijk dank.

• Jordi
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jordi

#1#1

Ow. Nou apt-get build-dep ZOU libmagick5-dev moeten installeren. Als dat niet is gebeurd, dan is dat een bug report waard (missing build dependency).

dpkg --search (of -S) laat alleen info zien over lokaal geinstalleerde packages... daarom liet ie dat gisteren niet zien :)
http://packages.debian.org kan heel handig zijn.

Enne... you're welcome :)

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

Pagina: 1