Toon posts:

Copperking 2 echt zo slecht?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik lees in de reviews niet veel goeds over deze koeler, zijn er mensen hier die ervaring hebben met deze koeler en hem wel goed vinden, of hebben jullie aanpassingen gepleegd aan de koeler zodat ie het beter doet?

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18-02 17:08

Metro2002

Memento mori

koeler is full copper maar erg klein en fan die erop zit moet hard blazen (eigenschap van koper: neemt snel warmte op maar staat langzaam warmte af en heeft dus een sneller draaiende fan nodig) is op zich niet erg maar fan is instabiel en maakt een tering herrie :S
door kleine oppervlak koelt ie idd niet zo goed helaas. wel mooi om te zien :P

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

Metro2002 schreef op 08 januari 2003 @ 21:07:
koeler is full copper maar erg klein en fan die erop zit moet hard blazen (eigenschap van koper: neemt snel warmte op maar staat langzaam warmte af en heeft dus een sneller draaiende fan nodig) is op zich niet erg maar fan is instabiel en maakt een tering herrie :S
door kleine oppervlak koelt ie idd niet zo goed helaas. wel mooi om te zien :P
Het klinkt mij heel onlogisch in de oren dat koper warmte beter geleid dan alu maar het slechter afstaat als ik eerlijk ben....

• twit
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09-02 22:33
m-m schreef op 08 januari 2003 @ 21:09:
[...]

Het klinkt mij heel onlogisch in de oren dat koper warmte beter geleid dan alu maar het slechter afstaat als ik eerlijk ben....
Ik heb ook altijd gedacht dat het nergens op sloeg maar kan me van binas herinnereen dat hij wel gelijk heeft. als ik mijn binas kan vinden zal ik het eens ff opzoeke en poste.
Verder vind ik het idd een cooler met een leuk design maar slechte prestaties, het is dus maar net wat je liever hebt.

gutta cavat lapidem non vi, sed saepe cadendo. Sic homo fit doctus, non vi, sed saepe legendo

Verwijderd

Topicstarter
De soortelijke warmte van koper is lager en de warmte geleidingscoefficient is een heel stuk hoger (60 %) dus betere wartmegeleiding. Maar erg goed is ie dus niet.