Toon posts:

DDR trager dan SDR ???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Elitegroup K7s5a moederbord met support voor zowel SDR als DDR geheugen modules en een Duron 1000 mhz processor.
Nu heb ik onlangs een "upgrade" gedaan van 256 Mb SDR Ram pc 133 (cas latency 3) naar 256 Mb DDR Ram pc 266 (cas latency 2,5) en ik ben 200 ptn kwijt in 3D Mark :s
Ben erg ontgoocheld en vraag mij af waarin dit zou kunnen liggen...
Ik dacht eerst dat een Duron 1000 mhz gewoon te 'traag' zou zijn om te kunnen profiteren van de extra bandbreedte van DDR geheugen maar dan is het toch nog niet mogelijk dat mijn systeem hierdoor trager wordt?

Heeeelp !! 8)7

Verwijderd

denk dat je duron er bijna nix aan heeft omdat die een hele lage FSB heeft... net zoals de ouwe atlons die er ook nix aan hadden om ddr te gebvruiken...

ff uittesten met sisoft sandra

• dribbel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-08 17:36
Lig je nou echt wakker van die 200 punten in 3dmark? Het is sowieso niet echt een betrouwbaar programma, wie weet heb je volgende keer die 200 punten er weer bij.. Merk je ook echt verschil in spellen ofzo?

Verwijderd

Topicstarter
Tis me niet zozeer te doen om de 3D Mark score (heb slechts 3600, niet om over naar huis te schrijven dus ;)) maar vindt het wel raar dat mn systeem trager schijnt geworden te zijn door verandering naar zogezegd sneller geheugen
En de Duron zal idd niet veel nut ondervinden van DDR geheugen maar dan zou mn score toch minstens gelijk moeten blijven? heb gebencht vlak voor ik DDr geheugen veranderde en vlak erna... van 3607 naar 3435, had tervoren nooit schommelingen groter dan 10 a 20 ptn, vandaar dat ik ff vraag waaraan dit zou liggen...

Tnx in advance

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Kijk eens naar je geheugen settings. Verder heb je het wel bij het rechte eind imo wat de verwachtingen betreft.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Topicstarter
Die kunnen slechts standaard ingesteld worden op 100 of 133 mhz (apart voor FSB en RAM), heb ze dus gezet op 100 mhz FSB voor die duron en 133 mhz laten staan voor DDR geheugen (stond ook al zo voor SDR pc 133), verder kan ik hier niets aan veranderen...

• mcbadass
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 07-07 22:43
naar wat ik heb begrepen draait die k7s5a beter met sychroon geheugen dan asynchroon ( dus sneller met 100 mhz geheugenbus)

... dit verklaart nog steeds niet waarom je een lagere score haalt met DDR , maar je kunt het in elk geval eens proberen (eventueel met snellere memsettings)

• The.Force
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-04 15:24

The.Force

*Bauer Addict

welke biosversie heb je? Heb je last van vastlopers ofzo? Heb je al een ander dimm-slot geprobeerd?

System Specs!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:38

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op 08 January 2003 @ 21:44:
Die kunnen slechts standaard ingesteld worden op 100 of 133 mhz (apart voor FSB en RAM), heb ze dus gezet op 100 mhz FSB voor die duron en 133 mhz laten staan voor DDR geheugen (stond ook al zo voor SDR pc 133), verder kan ik hier niets aan veranderen...
Allereerst draait de SiS 735 chipset sneller in synch (dus 100/100) modus dan asynch 100/133, dus dat is sowieso een aanrader, SDR of DDR :o

Daarnaast- kijk ff onder 'Advanced Chipset Settings'- daar staan bij mijn K7S5A iig de timings :z

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

de SiS 735 chip is ook niet eens 1 van de snelste :(

/me gaat toch lekker een KT400 halen :Y)

Verwijderd

Ik denk zelf dat je de profijt van krijgt op het moment dat je er een athlon erin zet die op een fsb draait van 266Mhz ik denk niet dat de volle snelheid wordt benut van je nieuwe geheugen.
Pagina: 1