[domein] Hoe .com domein overnemen?

Pagina: 1
Acties:
  • 80 views sinds 30-01-2008

• Sidekick
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-08 17:08
Ik heb mijn oog laten vallen op een .com domein voor privé gebruik. Dit domein is geregistreerd door een hostingprovider voor een client. Deze client ziet echter van het contract met de provider af, en de provider heeft mij het domein aangeboden.

Nu heb ik ge-searched, ge-googled maar ik heb nog geen bevredigend antwoord kunnen vinden. Wat ik weten wil is: Hoe regel ik de overdracht van dit domein van de huidige houder (hosting provider) naar bijvoorbeeld naar een andere registrar op mijn naam?

Het gaat niet om de financiële afhandeling, want ik krijg gewoon een factuur voor het afgesproken bedrag, maar puur om het administratieve.

Bij voorbaat _/-\o_

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-07 16:55

jep

Jij doet 'n request voor overname, huidige admin krijgt mail, stemt in, voila :).

Simpel hé ;).

• Akerboom
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-07 13:20

Akerboom

Codito, ergo sum

Je zet de verhuizing in gang bij je toekomstige registar.
Deze zal je vertellen welke wijzigingen op het domein moeten plaatsvinden om het domein te verhuizen. Deze wijzigingen moeten door de huidige hostingprovider gedaan worden.

edit:

wat Jep zegt klopt... bovenstaande wijziging is dus die mail, huidige hostingprovider moet daar op een correcte manier op reply'n

[ Voor 25% gewijzigd door Akerboom op 08-01-2003 20:22 ]

• Stewie!
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:35

Stewie!

Keen must die!

TormentoR schreef op 08 januari 2003 @ 20:20:
Je zet de verhuizing in gang bij je toekomstige registar.
Deze zal je vertellen welke wijzigingen op het domein moeten plaatsvinden om het domein te verhuizen. Deze wijzigingen moeten door de huidige hostingprovider gedaan worden.

edit:

wat Jep zegt klopt... bovenstaande wijziging is dus die mail, huidige hostingprovider moet daar op een correcte manier op reply'n

vaak moet je faxen naar je oude hoster
offtopic: Tormentor, van de XIII clan?

Strava: https://www.strava.com/athletes/149347154

Verwijderd

Jij geeft het aan bij je provider tekend de juiste formulieren,
de ex-houder geeft het aan bij je provider...

en de provider regelt alles...
Maar wat als de provider het zelf niet weet zoals in jouw geval... Want 1 telefoontje is sneller...

• Sidekick
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-08 17:08
OK!! Hardstikke bedankt!! Ik ga mijn beoogde provider contacten.

Thnx :)

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:08
kijk eens :)

Volgensmij zijn reply's als dit prima te gebruiken:

Verwijderd schreef op 19 november 1999 @ 22:26:
Bij een verhuizing moet de nieuwe host even een aanvraag tot verhuizing aan Domain-registry.nl sturen (via het formulier op nic.nl), de oude zal dan een bericht van NIC krijgen dat ze vanaf dat moment enkel de secondairy nameserver zijn (indien zij hier aan meewerken natuurlijk) tot 2 a 3 weken na het begin van de verhuizing...

:Y)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.