Toon posts:

computer dood?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb gister een oude 586 120 mhz uit de kelder gehaald.. hij diende vroeger alstijd als server, maar ik dacht.. misschien kan ik er nog wat leuks mee.
Dus ik dat ding geformateerd.. windows erop en verder nix. sluit ik hem gister af en vandaag weer op.. doet ie helemaal niets!
(het bleek dat de processor cooling al een paar jaar stuk was en dat verklaarde dus waarom ie zo stonk.. maar hij bleef altijd lopen
ik heb gister in de kast wel een 96mm fan geplaatst om het nog enigzins te coolen.

Ik heb het volgende geprobeerd:
geheugen gecheckt, harde schijf op fouten gecontroleerd, monitor vervangen(dacht eerst dat het alelen de monitor was), voeding gemeten en schoongemaakt. alles gedemonteerd en weer gemonteerd.
Hij doet dus echt helemaal nix meer... je ziet het lampje van de HD wel branden en ook de netwerkkaart doet het maar verder geen HD die gaat ratelen of een piepje als je opstart..
wat kan het zijn.. is het voorgoed met deze pc afgelopen?

• Meneer aard
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:57

Meneer aard

Porsche rulez!

volgens mij is je proc beschadigd door het niet koelen ervan.

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

• IKKE86
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08-04 09:36
je proc zal idd wel beschadigd zijn. veel succes bij het zoeken naar een nieuwe >:)

Verwijderd

Topicstarter
maar ik heb gister nog de hele dag erop gezeten.. en mee gewerkt
toen ging ik hem coolen.. en zette hem uit en nu doet ie het ineens niet meer:|

• IKKE86
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08-04 09:36
heeft de pc nog gedraaid nadat je die koeler erop had gezet? en doet ie het zonder die koeler weer?

Verwijderd

Topicstarter
heeft de pc nog gedraaid nadat je die koeler erop had gezet? JA
en doet ie het zonder die koeler weer? NEE

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-08 19:46
videokaart en geheugen aangedrukt? eruit en erin, tja, goed aandrukken en bidden ;)

• Skaah
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
* lacht bij lezen topictitel :D Meesterlijk

Maar proc iddd denk ik. Maar vrees niet, in de V&A voor EUR 2 een nieuwe.

Verwijderd

Topicstarter
mja had van me broer ff ander systeem gekregen met mobo en processor erin.. dus heb ff alles overgezet.. maar helaas..
conclusie: videokaart dood
Pagina: 1