internet doet het op 1 pc niet meer ?

Pagina: 1
Acties:

• stin
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
ik kom vandaag terug van school, zet m'n pc aan.. heb ik daar geen internet..
dus ik ff rustig alles na aan het lopen maar alles klopte wel...
dus toen heb ik 2de pc maar eens opgestart ( hebben 2 ip's bij @ home via hub dus ) en op die 2de pc heb ik dus wel gewoon internet...!!

ik snapte er dus niks van...
nu heeft m'n broer dus wel norton antivirus 2001 geinstalleerd en dacht ik dus dat norton op 1 of andere manier iets blokkeerde dus dat heb ik erafgegooid, maar nu doet internet het nog steeds niet op mijn pc..!!!

Ik heb dus niks veranderd op eigen pc.. dus eigelijk kan het daar niet aan liggen, netwerkkaart doet het ook nog..!

Waar kan het nog aan liggen want ik wil graag op m'n eigen pc internetten...!

• HielkeJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Kan je wel pingen??

• stin
  • Niet online
nee

onbekende host geeft ie dan..!!!

• schwarzenegger
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-07 11:12
Frik schreef op 08 January 2003 @ 20:04:
[...]

nee

onbekende host geeft ie dan..!!!
dan lijkt het toch alsof er een instelling niet goed is, kunnen jullie elkaar wel zien in netwerk en contact met elkaar krijgen?

• stin
  • Niet online
ik zie andere pc niet, maar dat is al een jaar zo, voor mij hoeft dat netwerk niet te werken, heb ik niet nodig...!!
ik hoef alleen internet draaiende te hebben.. bij msn krijg je dat standaard bericht dat ik achter een firewall oid zou zitten.. ..!!

• schwarzenegger
heb je wel alles van Norton verwijderd, dat is een hardnekkig programma
Draai anders even systeemherstel als dat op je pc zit, die verwijdert wel alles.

• stin
  • Niet online
ik heb geen systeemherstel op m'n pc, maar ik geloof dat nu wel alles verwijdert is..!

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-07 23:09

tozzke

aka tozzert

je hebt dus 2 ip's van @home.... jij zit zeker op de secundaire? (2e ip?)

anders zou ik zeggen.. probeer @home eens te vragen (nu met die betaalde helpdesk ben je een stuk sneller aan de beurt ;) )

• CT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:51

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

- verwissel je 'ip' (kabel) is, krijg je dan wel inet? (anders is je ne kaart maybe stuk)
- reset de hub is, bij mij wil dat welis helpen (iets met collision in je netwerk, plaats er nog hedendaags me vraagtekens bij).
- reset de kabelmodem? :P

• stin
  • Niet online
Tozzman schreef op 08 January 2003 @ 20:39:
je hebt dus 2 ip's van @home.... jij zit zeker op de secundaire? (2e ip?)

anders zou ik zeggen.. probeer @home eens te vragen (nu met die betaalde helpdesk ben je een stuk sneller aan de beurt ;) )
ik zit idd op secundaire ip... en trouwens @ home weet hier echt geen raad mee hoor, die snappen meeste vragen die je ze stelt niet.. behalve als ik weer eens de email niet werkt..!!!

maarja als het me ECHT niet gaat lukken zou ik misschien weleens moeten bellen :'(

Verwijderd

Kun je wel een ip-adres op internet pingen? Bijvoorbeeld 195.121.1.34 (Nameserver van een internet provider)?
Dus niet een domein-naam pingen, maar een ip-adres.
Als dit wel werkt en een domein-naam niet, dan is/zijn de nameserver(s) niet goed ingesteld...

Wat is de uitvoer van start >> uitvoeren >> cmd of command >> ipconfig?

• schwarzenegger
hmmm, misschien storing bij @home. HenkieNL kreeg vanmiddag geen verbinding met @home, storinkje....

• maontje
  • Laatst online: 03-08 12:59

maontje

better off Playing

Verwissel eens je cp nummers. en kijk dan wat hij doet. Als het dan ook niet werkt ligt het aan je config. Mik je winsock2 er eens uit. en verwijder dan je nic.(uit apparaatbeheer) en installeer hem eens opnieuw misschien dat het dan wel werkt..

Wie kalm blijft in een panieksituatie................ is traag van begrip

• stin
  • Niet online
Verwijderd schreef op 08 January 2003 @ 20:54:

Wat is de uitvoer van start >> uitvoeren >> cmd of command >> ipconfig?
kan dus niet worden uitgevoerd, wat houdt dat dan in ?

[ Voor 13% gewijzigd door stin op 08-01-2003 21:42 ]

Verwijderd

probeer de secundaire pc naam eens op de 1e pc en andersom.. als het dan op de andere pc niet werkt en op de jouwe opeens wel.. heeft @home de rechten ingetrokken van de 2e pc naam .. ze geven geen support op de 2e pc naam dus dan heb je pech.. (router kopen of internet sharing) doen ze de laatste tijd veel om ips vrij te maken.. lullig maar zo werkt @home

Verwijderd

Frik schreef op 08 January 2003 @ 21:39:
[...]

kan dus niet worden uitgevoerd, wat houdt dat dan in ?
Indien NT/2000/XP dan: Start -> Uitvoeren -> cmd -> ipconfig
Indien 95/98/98SE of ME an: Start -> Uitvoeren -> winipcfg[/ME][/ME]

en ff je de gegevens noteren en hier posten

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2003 23:17 ]

Verwijderd

ik ga er dus echt nog vanuit dat het B-adres geen rechten heeft..
heb ik vaak genoeg met @home gehad.. prutsers..

• stin
  • Niet online
Verwijderd schreef op 08 januari 2003 @ 23:11:
probeer de secundaire pc naam eens op de 1e pc en andersom.. als het dan op de andere pc niet werkt en op de jouwe opeens wel.. heeft @home de rechten ingetrokken van de 2e pc naam .. ze geven geen support op de 2e pc naam dus dan heb je pech.. (router kopen of internet sharing) doen ze de laatste tijd veel om ips vrij te maken.. lullig maar zo werkt @home
heb ik net gedaan, daar ligt het niet aan.. nog steeds geen internet..!!
Verwijderd schreef op 08 januari 2003 @ 23:16:
[...]

Indien NT/2000/XP dan: Start -> Uitvoeren -> cmd -> ipconfig
Indien 95/98/98SE of ME an: Start -> Uitvoeren -> winipcfg[/ME][/ME]

en ff je de gegevens noteren en hier posten
IP wordt niet herkend als een interne of externe opdracht, programma of batchbestand
Ik denk dat ik maar die andere pc ga formateren... en win2k maar weer opnieuw eropzet... eens kijken of dat helpt..!

[ Voor 8% gewijzigd door stin op 09-01-2003 12:48 ]

Verwijderd

tcp /ip geherinstalleerd?
netwerkkaart verwijderen en opnieuw laten detecteren
internet wizard opnieuw gedraaid?

• stin
  • Niet online
probeer ik zodadelijk even, ik moet ff alles tussen m'n tentames doordoen..!!!

• maontje

maontje

better off Playing

Verwijderd schreef op 08 January 2003 @ 23:11:
probeer de secundaire pc naam eens op de 1e pc en andersom.. als het dan op de andere pc niet werkt en op de jouwe opeens wel..
Volgens mij was dat al voorgesteld...

Verwijderd

Ik denk dat ik ook alle netwerkprotocollen en netwerkkaarten opnieuw zou installeren als ipconfig of winipcfg niet meer werken (zoals voorgesteld).

Soms lijkt het wel of windows in staat is om zijn eigen netwerkconfiguratie te slopen :). Alle netwerk-onderdelen opnieuw installeren is de enige bij mij bekende oplossing hiervoor.

• maontje

maontje

better off Playing

Verwijderd schreef op 10 January 2003 @ 11:35:
Ik denk dat ik ook alle netwerkprotocollen en netwerkkaarten opnieuw zou installeren als ipconfig of winipcfg niet meer werken (zoals voorgesteld).

Soms lijkt het wel of windows in staat is om zijn eigen netwerkconfiguratie te slopen :). Alle netwerk-onderdelen opnieuw installeren is de enige bij mij bekende oplossing hiervoor.
Idd gebeurt weleens dat windows zijn netwerkomgeving een beetje overhoop mikt.
En dan is het verwijderen van de winsock2 de beste oplossing lijkt me

• stin
  • Niet online
heb dus net ff pc geformat en dan ga ik ervan uit dat alles weer normaal staat e.d. maar helaas internet doet het nog steeds niet...!!

ik snap er nu echt helemaal niks meer van..!

Verwijderd

Frik schreef op 12 January 2003 @ 15:08:
heb dus net ff pc geformat en dan ga ik ervan uit dat alles weer normaal staat e.d. maar helaas internet doet het nog steeds niet...!!

ik snap er nu echt helemaal niks meer van..!
andere poort in de hub? rotte kabel?
andere netwerkkaart geprobeerd?

• Twarp
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-04 22:35

Twarp

just grin...

Probeer jou pc eens op de kabel waar je nog wel goed mee kan internetten, verder alles op automatisch laten staan.

Meh ...

• stin
  • Niet online
andere poort in hub heb ik al geprobeert, ik heb kabel van @ home nu eens direct in pc gestopt maar nog steeds geen internet...

netwerkkaart doet het nog goed, maarja ik kan misschien toch nog eens proberen om een andere erin te zetten..!

• sll
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:04

sll

MAC-adres van de netwerkkaart in de ene @Home-computer is waarschijnlijk geblokkeerd, heb ik ook wel eens gehad bij @Home.

Mijn oplossing: Stroom van de kabelmoden voor ongeveer 30 minuten weghalen, daarna zou het weer goed moeten zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door sll op 15-01-2003 19:01 ]

• stin
  • Niet online
kzal het eens proberen !

• stin
  • Niet online
doet het weer.. nadat ik modem van @ home eens gereset had..!

tnx
Pagina: 1