Toon posts:

[AMD] Hoe goed zijn de boxed koelers van AMD?

Pagina: 1
Acties:
  • 51 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een AMD processor aanschaffen. Nu zag ik een XP 2700+ Boxed. Hoe goed zijn de boxed koelers van de AMD processoren?

PC komt in een meubel te staan (kast met achterwand). Geeft zo'n boxed koeler genoeg koeling? Of toch maar beter een Zalman nemen.

• Odin
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10-08 22:48

Odin

¯¯¯¯¯

ik zou toch voor een aparte koeler gaan.

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-08 09:43

Remy

I usually get 100% accuracy

Zijn best goed, alleen wel beeje aan de lawaaiige kant ;). Heb zaterdag boxed AMD 2000+ gehaald, en die stock cooler draait op 4600 toeren ruim, de grootste herriemaker in me kast. Ik vind al gauw iets herrie maar ok. Wat betreft temps, op die 2000+ blijft het rond de 42 graden, en 45-49 overgeclockt.

Vandaag heb ik dus een Zalman CNPS6000Cu gehaald, en de temps zijn met zo'n 8 graden gemiddeld gedaald. Is wel een stuk stiller hoor, zelfs met m'n kast nog open :). Zorg overigens wel voor een goeie airflow in je kast als je gaat overklokken.

edit: m'n sys staat nu es langer dan 10 min. aan (jah ik ben aan't overclocken) en de temp gaat toch wat meer omlaag. Zit nu met een XP 2000+ op 1850mhz op 38 graden, dus nog best koel :).

[ Voor 17% gewijzigd door Remy op 08-01-2003 20:08 ]

LinkedIn
Instagram

• The.Force
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-04 15:24

The.Force

*Bauer Addict

ze zijn niet echt goede koelers pakweg rond 50 °C gemiddeld (wisselend naarmate processorsnelheid & pasta), maar eigenlijk wel vrij stil... niet zoals papst fan's & zalmannetjes maar toch relatief stil ;)

Ze presteren dus natuurlijk niet zo als de duurdere coolers van bovengenoemde merken...

[ Voor 11% gewijzigd door The.Force op 08-01-2003 20:07 ]

System Specs!

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14-08 11:10

Madrox

Oh, Pharaoh!

de hoogte van de temp is ook afhankelijk van het type kast waar ie in zit, en ook de waardes die de diode op de moederborden verschilt per merk, zelfs met andere bios-versies kunnen weer andere waardes weergegeven worden.

Een eenduidend antwoord kan je dan ook niet verwachten, iedereen die hem heeft heeft weer een eigen omstandigheid.

De koelers zijn goed genoeg voor de proc. waarmee ze gelevert worden. Ze gaan er zeker geen slechte koelers bij doen....

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

Verwijderd

Ik heb een Athlon 2100+ XP (Palomino) met boxed cooler.
Hij koelt goed: 44 graden idle / 50 stressed --> dit zijn aardige waarden voor een 2100+ palomino core.
Ik had eerst een Arctic super silent pro erop maar die coolde niet goed genoeg. Temperaturen boven de 60. De Arctic cooler draait op 5000 toeren, en de Arctic cooler op 2500.
Maar, deze boxed cooler maakt een POKKE herrie.... :( Dus als binnenkort de t.breds 2100+ wat beter verkrijgbaar zijn zal ik deze palomino verkopen en een t.bred aanschaffen....

• Chello200
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-05 19:00
Neem gewoon een tray version + Spire Falcon Rock 2 ( 13 euro ) Heeft een 80mm fan en maak 24.5 decibel aan lawaai. :z

dikzak

Verwijderd

Chello200 schreef op 08 januari 2003 @ 20:51:
Neem gewoon een tray version + Spire Falcon Rock 2 ( 13 euro ) Heeft een 80mm fan en maak 24.5 decibel aan lawaai. :z
helemaal mee eens heb ook zo een spire dingetje, goedkoop en koel
het hoeft niet duur te zijn om goed te koelen.

mijn spire alu blokje zorgt ervoor dat mijn XP1700+@1900+ op 44 graden draait op full load

Verwijderd

In principe weet ik van Intel Boxed coolers dat ze prima zijn, AMD heb ik zelf geen ervaring mee, maar over het algemeen hoor ik verhalen dat het op de grens zit.

My piece.....

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Er zijn coolers die beter koelen en meer lawaai maken.
Er zijn coolers die beter koelen en minder lawaai maken.
Er zijn coolers die minder koelen en minder lawaai maken.
Er zijn coolers die minder koelen en meer lawaai maken.

Aan jou de keus om te kiezen voor stil, koel of beide. In het laatste geval zou ik gaan voor een Zalman.

Vorm je een eigen beeld door wat reviews te lezen.

[ Voor 8% gewijzigd door Guardian Angel op 09-01-2003 00:49 ]

ARME AOW’er

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-08 15:52
ik heb zelf ook een boxed cooler in mijn computer zitten, het is namelijk het meest stille apparaat wat erin zit. het is wel een silent versie.
je kan het beste gewoon eerst de boxed nemen, voldoet hij niet aan je eisen kan je altijd kijken naar een betere/duurdere. als je niet wil overclocken kan je hem rustig gebruiken, ook al gebruik je de processor stressed

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

*klik*

Ondanks dat je een hele goeie titel hebt, gaat dit draadje toch dicht :+
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.