Toon posts:

video 8 inscannen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
weet iemand een manier om de oude super 8 8mm band in te kunnen scannen. werk dit met een negatief scanner of zijn ze hier nog te klein voor?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2003 19:47 ]

Verwijderd

Topicstarter
sorry weet verkeerde topic

Verwijderd

Uhhh je bedoelt 'zo'n ratelfimpje van heeeel lang gelee (al die negatiefjes achter elkaar)??? Misschien dat er adapters zijn zodat je 'm in een negatievenscanner kunt stoppen??? Effe bij fotospeciaalzaak langs zou ik zeggen.
En das dan overigens geen video 8 meer.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2003 17:39 ]

• Brothar
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-02 09:14

Brothar

meester

2 oplossingen:
1 filmnegatiefscanner, en dan elk negatief als een foto scannen, en dan in een videoprogramma tot een film plakken.
Alleen doen als je tijd over hebt; alleen het scannen zal al lastig gaan (24 beeldjes per seconde ? kost wel een uur)
2 kijk bij conrad: die verkopen voor 100 een kastje waarin je de oude film projecteert, en tegelijk een videocamera het opneemt. (stond in foldertje van conrad dat vandaag binnenkwam, en ik al heb weggegooid)
Dan hoef je alleen nog maar je videoband in te lezen via firewire (als je camera dat heeft), of S-VHS/tulp via een digitizer kaartje, TV-kaart of VGA-kaart (als die die aansluiting heeft)

[ Voor 17% gewijzigd door Brothar op 09-01-2003 18:02 ]

eagle

Verwijderd

Topicstarter
het gaat mij niet echt om de gehele film maar om bepaalde beeldje van bv mijn opa zodat ik hier een foto van kan maken. oplossing 1 had ik ook gedacht maar is z'n filmpie niet te klein ze zijn wel vele malen kleiner dan een fotonegatief

Verwijderd

Je wil niet weten hoe hoog de kwaliteit van een negatief is. Zeker de moeite waard !!! (als je het goed doet dan)

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:00

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Verwijderd schreef op 09 January 2003 @ 23:17:
Je wil niet weten hoe hoog de kwaliteit van een negatief is. Zeker de moeite waard !!! (als je het goed doet dan)
Dat betwijfel ik aangezien de optiek (lezen) vroeger nog niet zo ver ontwikkeld was, ook was er geen autofocus en kan er wat bewegingsonscherpte inzitten...

Het negatief kan een heel goede kwaliteit geven, maar of dit ook echt het geval is is een andere vraag...

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Verwijderd

Als negatieven van foto's met een negatievenscanner inscant heb je altijd superhoge kwaliteit. Vele malen hoger dan dat als je de foto zelf inscant. Bij het drukken van de foto gaat namelijk een hoop kwaliteit die wel op het negatief aanwezig is verloren. Dan scan je ook nog eens de foto in waarbij ook gegevens verloren gaan. Als je het origineel pakt met een nieuwe lezer dan heb je denk ik best wel een zeer redelijke kwaliteit.

Verwijderd

Topicstarter
bedankt allemaal ik heb het antwoord ook al op een site gevonden en stond ook bij dat het met 8mm film wou dus ga maar z'n ding kopen
Pagina: 1