Toon posts:

win xp weg, na installeren win98

Pagina: 1
Acties:
  • 58 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik draai al een tijdje win xp, en nou had ik er een extra hardeschijf ingezet. Daar heb ik toen windows 98 opgeinstalleerd, maar nu elke keer als ik de pc aanzet, start ie automatisch windows 98 op, terwijl ik liever heb dat ie win xp opstart..

wat kan i ker aan doen, ik wil best win 98 eraf gooien ofsow, maar ben bang dat hij dan winxp ook niet opstart omdat hij eigenlijk 98 wil opstarten

help ..

Verwijderd

je kan natuurlijk sowieso in je bios aangeven welke harde schijf(ik neem aan dan C: met Xp erop) als eerste moet starten

Verwijderd

Topicstarter
Dat dacht ik dus ook, maar dat werkt dus niet... vanuit beide schijven start ie win98 op..

Verwijderd

dan moet je je boot.ini aanpassen, is standaard hidden en staat in de root van je schijf waar XP op staat

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2003 19:20 ]

Verwijderd

Topicstarter
dat werkt dus niet, heb de bootlog veranderd

[boot loader]
timeout=30
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /fastdetect

Maar dan nog doet ie niks..

Verwijderd

eh, in met 98/dosflop booten en dan fdisk /mbr?

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Je moet ook eerste Win98 installeren en dan pas WinXP. Het zal er ook mee te maken hebben dat de partitie waarop XP staat NTFS gebruikt, en dan kan Win98 niet lezen. Andersom gaat wel: XP kan wel Fat16 en FAT32 lezen.

• Ladon
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Je kan ook je XP cd erin gooien, booten, repair kiezen, aanmelden als administrator, en dan fix mbr. Doet ie het ook weer :)

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/560372#3
Mocht je na het installeren van Windows 2000 Windows 98 hebben geïnstalleerd en je bootmenu is weg, boot dan vanaf de Windows 2000 CD, kies voor repair en dan voor de optie repair bootmenu.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.