Toon posts:

Pa speakers van conrad aan te raden ???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik was in het conrad boek aan het bladeren en toen viel mijn oog op deze speakers :9~ http://www.nl.conradcom.d...hop=A_B2C_NL&p_init_ipc=X

- 385 mm (15 '')
- 200 watt continu max 400
- 94.0 db
- 37 hz resonantie (zegt mij niks)
- 0,56 QTS (zegt mij ook niks)

en dat alles voor maar 54.95 euro
wat vinden jullie hier van, zo el-cheapo zien ze er niet uit. Voor degene met een katalogus onder het toetsenbord page 190

Maar raveland viel mij ook op alleen nadat ik er op een ander forum toevallig wat negatieve dingen over had gelezen keek ik er niet meer na, wat is hier jullie mening over???

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-08 17:21

Jag

Niet kopen, tenzij je echt geen geld hebt misschien. Als je niet al teveel te besteden hebt en je wilt PA speakers bouwen, kan je beter zoiets als Eminence of B&C kopen. Van de laatste kan je hier de prijzen vinden.

En als je zegt wat je wilt, kan ik ook wel wat voor je simuleren ed.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb zelf 2 kasten gemaakt van 50 breed 40 diep en 65 hoog, ik heb daar nu een krakende 12 inch in zitten en die moet vervangen worden door een fatsoenlijke 15 inch, het is voor mijn drive-in dus het moet goed bonken.

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-08 17:21

Jag

Verwijderd schreef op 08 January 2003 @ 19:03:
ik heb zelf 2 kasten gemaakt van 50 breed 40 diep en 65 hoog, ik heb daar nu een krakende 12 inch in zitten en die moet vervangen worden door een fatsoenlijke 15 inch, het is voor mijn drive-in dus het moet goed bonken.

Kan je eens de inhoud berekenen (dus met binnenmaten)? Dan zal ik eens wat voor je simuleren.

• JeroenT
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-08 07:37

JeroenT

hoi!

Het merk "Raveland" :? hmmz ik denk dat je er niet echt een miskoop mee kunt doen voor die 55 euro :D

is er geen mogelijkheid om het even te beluisteren daar?

[ Voor 7% gewijzigd door JeroenT op 08-01-2003 19:05 ]

Verwijderd

Topicstarter
neej het is een online winkel zeg maar, wel een hele grote, owja jag mijn kast is 115 liter

Verwijderd

Raad het je niet aan om daarvoor te gaan, ik weet niet wat je budget is, maar ze zijn best crappy, alleen als je echt geen geld hebt kan je ze wel halen, zullen iig harder beuken dan hifi speakers van dezelfde prijs.

Hier loopt ook een ander draadje over Pa speakers, misschien kan je daar wat info uit halen.

O en als Jag aanbied om je te helpen met wat zelfbouw, meteen doen! ;)
Haal je voor wat meer geld een enorm stuk betere speakers in huis!

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
Als het kapot moet zijn ze denk ik best aan te raden ;)

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

• JeroenT
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-08 07:37

JeroenT

hoi!

/offtopic

Anders verkoop je hem jou Peerless subje ;) haha beuken zal het iig wel :D

• tbusquet
Klubbheads schreef op 08 januari 2003 @ 19:37:
/offtopic

Anders verkoop je hem jou Peerless subje ;) haha beuken zal het iig wel :D
Mwoah, is te veel kwaliteit :P

Nee die gaan niet hard genoeg ;) Wel lager dan die conrad meuk. :D

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

• Banshee
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05-07 11:47
Verwijderd schreef op 08 January 2003 @ 18:52:
Ik was in het conrad boek aan het bladeren en toen viel mijn oog op deze speakers :9~ http://www.nl.conradcom.d...hop=A_B2C_NL&p_init_ipc=X

- 385 mm (15 '')
- 200 watt continu max 400
- 94.0 db
- 37 hz resonantie (zegt mij niks)
- 0,56 QTS (zegt mij ook niks)

en dat alles voor maar 54.95 euro
wat vinden jullie hier van, zo el-cheapo zien ze er niet uit. Voor degene met een katalogus onder het toetsenbord page 190

Maar raveland viel mij ook op alleen nadat ik er op een ander forum toevallig wat negatieve dingen over had gelezen keek ik er niet meer na, wat is hier jullie mening over???
Hoe anderen het merk Raveland ervaren weet ik niet, maar eh, ik heb er een woofer van gehad voor in de auto, het beestje mocht max 500 watt hebben, dus ik hem aansturen met een goeie versterker (roquefort Fosgate) van 200watt rms, aanzetten maar dacht ik , hij gaf een goeie bonk en het was gelijk over.
Hartstikke dood dus, en die versterker stond nog geeneens half open! dus je kan bij raveland gewoon even een nulletje eraf halen, dan klopt het beter denk ik.

• tbusquet
Banshee79 schreef op 08 January 2003 @ 19:39:
[...]

Hoe anderen het merk Raveland ervaren weet ik niet, maar eh, ik heb er een woofer van gehad voor in de auto, het beestje mocht max 500 watt hebben, dus ik hem aansturen met een goeie versterker (roquefort Fosgate) van 200watt rms, aanzetten maar dacht ik , hij gaf een goeie bonk en het was gelijk over.
Hartstikke dood dus, en die versterker stond nog geeneens half open! dus je kan bij raveland gewoon even een nulletje eraf halen, dan klopt het beter denk ik.
Ach, als het vervormt dat staat het te hard, en met 1 klap een speaker om zeep helpen ? Vind ik best knap.

Verwijderd

Banshee79 schreef op 08 January 2003 @ 19:39:
[...]

Beetje raar verhaal, iedereen die voor het eerst een onbekend setje aan elkaar hangt begint bij een laag volume en voert dat dan langzaam op, wat jij nu beschrijft kan je ook gebeuren bij een onwijs dure PA speaker, die hebben een hele hoge gevoeligeheid en gaan dus heel hard bij een laag vermogen, als jij je versterker dan half open hebt en je hebt net een zware bastoon, dan vervormd hij enorm.

Wat jij beschrijft zegt dus niks over de kwaliteit van Raveland
Pagina: 1