[ADSL] Telefoon beneden ruist...

Pagina: 1
Acties:
  • 38 views sinds 30-01-2008

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:01
Ik heb eindelijk mn basic adsl aansluiting van kpn :9

Maarum, we hebben de splitter gewoon boven bij de pc liggen, werkt verder perfect, telefoon boven (analoog) werkt ook perfect... maar de telefoon beneden (een digitale draadlose van philips) die ruist als ik een ADSL verbinding heb... :'(

Elk stekkertje heeft 2 draadjes, dus klopt ook... iemand een idee :?

XXXVI

Verwijderd

Was het voor het aansluiten van je ADSL ook al ??

Draadloze toestellen geven altijd iets ruis ongeacht welk merk.

• ephymerous
Aha, das wel heel vervelend, voor ADSL nix geen last...

XXXVI

• Yellowneck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

Hehe....daar heb ik ook last van...dat geruis......

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Verwijderd

Nooit last van gehad misschien is je splitter niet lekker of is er iets anders aan de hand.

Sluit anders eens dat andere (normale) toestel aan op de aansluiting waar nu de draadloze zit en luister dan of het nog zo is.

In het uiterste geval haal je splitter en dan eens tussen uit en luister dan. (ja, dan kun je niet Gotten :X )

• ephymerous
Telefoon doet het op andere aansluiting ook... splitter staat boven, dus is niet voor de aansluiting...

XXXVI

• SambalBij
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:51

SambalBij

We're all MAD here

Dan is dat dus het probleem. Die telefoon beneden moet worden aangesloten via de splitter. Niet ervoor dus!

Als je de telefoon vóór de splitter aansluit krijg je inderdaad geruis op de lijn. Dat is het ADSL signaal wat je hoort. De splitter filtert dat weg op de telefoonaansluiting van het ding.
Splitter verplaatsen dus :)

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

Verwijderd

je zegt het toch zelf al? die splitter ligt naast je pc, die moet op het punt waar de lijn binnen komt. Daar is dat ding voor, dan los je het probleem op. Staat overigens in heeeel veel topics van de laatste dagen

• ephymerous
owz, hmmm dan moeten we een kabel naar boven trekken :'( dat was niet de bedoeling... shit... wat kost een extra splittertje? Of zou dat niet op die manier kunnen? ( nee, een extra kabel is almost onmogelijk....:()

XXXVI

• SambalBij

SambalBij

We're all MAD here

Ja hoor, een extra splitter kan ook. Gewoon boven de situatie laten zoals hij is, dus de splitter met daarop de ADSL modem en een telefoon, en beneden een tweede splitter plaatsen met alleen een telefoon op de daarvoor bestemde poort.

• Melmer
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 01-02 15:19
waarschijnlijk heb je dan de splitter verkeerd aangesloten. je moet de splitter rechtsreeks op de hoofdaansluiting aansluiten. en dan sluit je aan de splitter de telefoon(s) en de adsl modem aan. dus moet er een xtra lijntje naar boven voor de analoge telefoon die daar staat.
zo heb ik het 2x aangesloten en werkt perfect zelf een keer met hetzlefde probleem (ook ruis) en ook hetzelfde aangesloten zoals jij het hebt gedaan (splitter boven)

edit:
ik zie dat ik al te laat ben het antwoord staat er al

[ Voor 8% gewijzigd door Melmer op 08-01-2003 19:34 ]

• ephymerous
Beter :) Is dat duur? Ondertussen probeer ik ff sitje te vinden erover :)

XXXVI

• SambalBij

SambalBij

We're all MAD here

Volgens de KPN site kost een splitter bij hun €39,-- maar je kunt het eens proberen op www.marktplaats.nl of ebay bijvoorbeeld.

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:19

Zoefff

❤ 

Operations schreef op 08 January 2003 @ 19:30:
Ja hoor, een extra splitter kan ook. Gewoon boven de situatie laten zoals hij is, dus de splitter met daarop de ADSL modem en een telefoon, en beneden een tweede splitter plaatsen met alleen een telefoon op de daarvoor bestemde poort.
Ik heb zelf geen ADSL, en weet er ook niet zo veel van hoor, maar dit klinkt mij een beetje onlogisch?

Je gaat nu beneden het ADSL en telefoon signaal scheiden, vervolgens gaat het telefoon signaal verder naar boven, en daar ga je er NOG een keer het ADSL signaal uit halen? Dat zit er dan toch helemaal niet meer in... of denk ik nu compleet fout :?

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Je moet de splitter *voor* de eerste telefoonaansluiting plaatsen, dus daar waar de lijn binnenkomt. Meestal komt de telefoon in de kelderkast of in de woonkamer voor het eerst binnen waarna hij bijv. wordt doorgetrokken naar andere kamers.

Vanaf dat punt dien je een kabeltje te trekken naar de plek waar je het modem wilt hebben.

Een extra splitter is volgens mij :? :? geen oplossing aangezien de splitter het signaal opsplitst. Mocht je de telefoonlijn die nu al naar boven loopt aan de ADSL zijde van de splitter plaatsen, dan heb je boven geen telefoon meer (of telefoon met ruis). Je ontkomt dus eigenlijk niet aan het trekken van een kabeltje. Of heb ik het hier mis? :?

Indien het trekken van een kabel onmogelijk is (een betonboor kun je bij de Gamma huren btw) kun je eventueel ook overstappen op wireless networking, maar dat is weer een investering natuurlijk. Bij deze oplossing plaats je het modem en een wireless router naast de aansluiting, en je koopt een wireless kaart voor de PC. Dit kan trouwens alleen met het Ethernet modem, niet met het USB modem.

[ Voor 3% gewijzigd door maartena op 08-01-2003 19:38 ]

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

• ephymerous
oki, thx... :)

XXXVI

• ephymerous
Mja... ik probeer het soon wel via splitter van buren erbij, kijken als dat wil... en dan evt zelf 1 kopen...

XXXVI

Verwijderd

Dat kabeltje naar boven heeft niet toevallig 4 draadjes? Dan kan je proberen om over 't ene paar de telefoon te laten lopen en over het andere paar de ADSL.

• ephymerous
kijk, die naar boven is t probleem helemaal niet, die kabel in de woonkamer...

XXXVI

• Raku
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-09-2022

Raku

Mental Aid

ephymerous schreef op 08 januari 2003 @ 19:42:
Mja... ik probeer het soon wel via splitter van buren erbij, kijken als dat wil... en dan evt zelf 1 kopen...
Dan vraag ik me af welke buren.... want die van ons krijg je iig niet >:)

Raku

• SambalBij

SambalBij

We're all MAD here

Zoefff schreef op 08 January 2003 @ 19:37:
[...]

Ik heb zelf geen ADSL, en weet er ook niet zo veel van hoor, maar dit klinkt mij een beetje onlogisch?

Je gaat nu beneden het ADSL en telefoon signaal scheiden, vervolgens gaat het telefoon signaal verder naar boven, en daar ga je er NOG een keer het ADSL signaal uit halen? Dat zit er dan toch helemaal niet meer in... of denk ik nu compleet fout :?
De lijn die naar boven gaat splits je af vóór de splitter die beneden zit.
Vanaf je hoofdaansluiting komen dus twee kabels. Eéntje gaat naar de splitter beneden, met aan die splitter alleen een telefoontoestel, de andere kabel gaat naar de splitter boven, met daarop de adsl modem en ook een telefoontoestel.

Theoretisch kun je zelfs de splitter boven aansluiten via de modempoort op de splitter beneden, aangezien het enige wat die splitter doet is dat hij op de telefoonpoort het adslsignaal wegfiltert. Op de modempoort van de splitter staat het volledige signaal, zowel de spraakband als het adsl signaal.

• joca
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-07-2025
Met 2 splitters is de kans dat het gaat werken uiterst klein (zoals al eerder gezegd) een splitter filtert de frequentie banden eruit voor ADSL en telefoon, de bandbreedte van analoge telfoon loopt dacht ik van 300 tot 3400hz, ADSL ligt erboven.

Het signaal wat uit de splitter komt is dus of ADSL of telefoon, niet allebei, je kan eventueel de telefoonlijn boven opofferen en dit oplossen met een draadloze telefoon en extra handset?

edit: Hmmz, dat het volledige signaal op de modempoort staat wist ik niet. Wat natuurlijk ook kan is, zoals als eerder gezegd, als de kabel 4 aders heeft er 2 van telefoon maken en 2 ADSL. Maar als idd het volledige signaal op de modem poort staat kan je net zo goed je splitter beneden zetten.

[ Voor 26% gewijzigd door joca op 08-01-2003 19:56 ]

• SambalBij

SambalBij

We're all MAD here

En als je zeker wilt weten dat het goed gaat dan splits je gewoon de telefoonlijn voor de beide splitters:
Afbeeldingslocatie: http://inode.darktech.org/images/got/adsl_setup.png

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:08
Sorry, maar dit is al wel heel erg vaak langsgekomen...
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.