EPS12v Voeding voor Dual Xeon

Pagina: 1
Acties:

• Zware Unit
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-01 22:32
Het nieuwe jaar is weer begonnen en dan is het weer tijd een nieuw systeem te bouwen :)

Ik loop alleen tegen een probleem aan (nee, het geld is niet op!).

Voor de volgende set het ik een EPS12V voeding nodig. Dit is een soort ATX12V maar dan met een extra 8 polige stekker. Dit is noodzakelijk voor de Tyan Thunder.

Xeon 2.4Ghz 533Mhz bus 325 2 650
Tyan Thunder i7505 600 600 1 600
Dane-Elec 512DDR pc2700 145 2 290
--------------------------------------------------------------------- +
1540
Het Tyan past gewoon in mijn mooie kast, maar wie leverd er (behalve supermicro) nog meer een EPS12V voeding (linkje pricewatch svp dus)?

Dan kan ik mijn onderdelen gaan bestellen zodra de Geforce FX en de rest leverbaar is. Lang leven het PC-prive project (zo lang ik onder de 2300 blijf 8)7)

... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...

• Zware Unit
Er zijn vast wel systeembeheerders aanwezig die ooit zelf een Xeon (met Tyan Thunder) hebben gebouwd?

Heb ook effe een mailtje naar Tyan gestuurd met de vraag of ze een lijst hebben met voedingen.

... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...

• Upuaut
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-12-2025

Upuaut

Exploring Live!

Ken het probleem, ik zelf heb een Supermicro board zat ook met de voeding als een probleem.
Om z'n voeding separaat te bestellen kan best een tijd over heen gaan, vanwege het tijd gebrek wat ik had heb ik toen een Supermicro kast laten overkomen inclusief voeding.

Ik heb van mijn Supermicro voeding een 24 Pins, 8 pins en een 4 pins connector, deze kunnen toch in principe ook op jouw Tyan mobo? :)

Dual Xeon | Tweaker gallery

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Ik denk dat deze hier in nederland wel te krijgen is: Antec 550 truepower EPS12V 550

http://www.antec-inc.com/p_pwhome.html
http://www.hansworkshop.com/assembly3.html#trueblue480

Volgens mij, als je geen AGP pro gebruikt, kun je ook een normale PSU kopen

of hier is ook wel wat:

http://www.enermax.com.tw/eg851ax-vh.htm

Maar een lijstje van tyan is handig ja.

edit, en enhance maakt ook zo'n voeding.

Deze merken zijn allemaal wel te verkrijgen in NL.

[ Voor 32% gewijzigd door maratropa op 09-01-2003 21:40 ]

specs

• Zware Unit
Dus:

Enermax EG851AX-VH 660W -- Prijs onbekend
Antec True550 EPS12V 550W -- Prijs onbekend
Supermicro PWS-034 420W -- Prijs 160 euro (pricewatch)

Heeft iemand nog ervaring met de voeding van supermicro. Jammer dat die van Antec en Enermax niet standaard worden geleverd (of wel, maar ik kan ze in nederland nergens vinden 8)7)

Het Tyan bord komt in mijn Antec 840 kast. voor de duidelijkheid:

het verschil tussen atx en eps is alleen van belang indien je een agp pro kaart gebruikt?

[ Voor 73% gewijzigd door Zware Unit op 10-01-2003 17:50 . Reden: supermicro toegevoegd ]

Verwijderd

www.sww.nl heeft een Zippy EPS12V voeding staan. PowerFlower ofzo hadden ze ook.
Succes!

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:00
Jet hebt hiervoor minstens een WTX voeding nodig van 460W. Er zijn kasten (bv A-Open heeft ze) waarin deze ingebouwd zitten (ik heb het vermoeden dat het Tyan board ook een E-ATX formfactor heeft. Zorg er in ieder geval voor dat je voeding zwaar genoeg is want er zijn genoeg van die Tyan xeon boarden overleden doordat de voeding te zwak was.

• Zware Unit
ZIPPY HP2-6460P PSU F/DUAL XEON 24P/8P EPS12V € 264

Weet iemand de prijs van de Enermax en de Antec voedingen?

Heb goede ervaring met antec namelijk......

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Ik denk dat die antec je zo'n 160 gaat kosten. (schatting, normale 550 iets van 160 ofzo)

specs

• Zware Unit
Je weet niet toevallig een toko die deze voeding kan leveren? Ze zijn namelijk behoorlijk schaars.....

Pagina: 1