Toon posts:

Backdoor.OptixPro.12 Virusprobleem

Pagina: 1
Acties:
  • 102 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik had dit virus, op een of andere manier was ie door Nav2002 gekomen, Ik heb em verwijdert dmv Housecall en met norton de drives scannen, Hij is nu compleet van mijn systeem af. Maar alles wat ik probeer testarten kan ie niet vinden, Toen het virus er nog opstond gaf ie aan dat ik geen rechten had. Hoe kan ik dit fixxen :?

[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2003 18:19 . Reden: typo ]

• Aerox.2000
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-05 08:57
Misschien heeft het virus die files aangetast, of de virusscanner de file's niet kunnen reparen. Misschien een reinstall?

Verwijderd

Topicstarter
Aerox.2000 schreef op 08 januari 2003 @ 18:20:
Misschien heeft het virus die files aangetast, of de virusscanner de file's niet kunnen reparen. Misschien een reinstall?
Ik wil juist een reinstall voorkomen natuurlijk, Als ik op de exe van bv IE klik geeft een melding dat ie em niet kan openen, als ik dan op de standaart desktop icon klik kan ie em wel openen :? dus het lijkt mij dat de files nog heel zijn, mp3's kan ik alleen afspelen als ik op het bestand klik de spelers wil ie anders niet laden :?

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Maar alles wat ik probeer testarten kan ie niet vinden,
welke foutmelding? Probeer in ieder geval het stuk over je regoster aanpassen in de SA FAQ even uit: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/607412#virus :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
F_J_K schreef op 08 January 2003 @ 19:16:
[...]
welke foutmelding? Probeer in ieder geval het stuk over je regoster aanpassen in de SA FAQ even uit: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/607412#virus :)
"Windows kan het bestand (lokatie) niet vinden. Controleer of u de naam juist hebt ungevoerd en probeer het daarna opnieuw. Klik als u naar bestand wilt zoeken op de knop Start en daarna Zoeken."

btw: bij als ik regedit doe kan ie dat ook niet "vinden"

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2003 19:25 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bij een snelle google zoek heb ik dit gevonden: http://securityresponse.s...backdoor.optixpro.12.html Daar staat dat het een waarde aan het register toevoegd maar ik kan helemaal niet in het register komen wat nu :?
Ik kan nu echt zo goed als niks meer :(
iig ik hoop op snelle replies :(

• BlaTieBla
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-09 16:36

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

regedit.exe renamen naar regedit.com

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

Verwijderd

Topicstarter
BlaTieBla schreef op 08 januari 2003 @ 20:25:
regedit.exe renamen naar regedit.com
Werkt niet :(
net system restore gedaan via veilige modus, volgens mij word er nog wel iets van het virus geladen want in veilige modus kan ik wel alles opstarten, Ik ga nog een keer met housecall scannen, Iemand nog ideeen :?

Ik heb een nieuw idee O-) Ik ga booten in veilige modus en dan via regedit die regel aanpassen als het goed is zou alles dan weer goed moeten werken :)

In veilige modus werkt dat dus ook niet :(

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2003 21:25 . Reden: laatste 2 zinnen toegevoegd ]

Verwijderd

Topicstarter
*schop*

(zal ik een reinstall doen, duurt ongeveer 2uur met alle zooi 8)7 )

Reinstall gedaan, Na een nav liveupdate staat het virus er weer op 8)7
Alles wat ik probeer testarten krijg ik weer een scherm voor me dat ie eropstaat :(
(En ik ga niet maar dan ook _niet_ me 2e hdd leghalen die voor 50gig vol is :(

[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2003 16:09 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben inmiddels in het register gekomen en heb die sleutel verandert,
(dmv: Rechtermuisknop,uitvoeren als,En dan mijn gegevens bla bla uitgevinkt en toen, oke)

Ik heb het gevoel dat het "virus" de windows admin instellingen verandert :/

Verwijderd

Topicstarter
Kick, Ik heb net ffe gescand 2infected files, Maar nu kom ik erachter dat .exe helemaal niet meer in me register staat hoe fix ik dat :?

Verwijderd

heb je VOOR je schone install ook je 2e hdd gescanned? je geeft zelf aan dat het daar waarschijnlijk aan lag :?

• Justice
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-08-2025
Het is een trojan. Daar zijn speciale trojan scanners voor: http://www.agnitum.com/products/tauscan/ is een van de beste, die ook makkelijk de updaten is. Norton Anti Virus is niet zo sterk in trojans is mijn ervaring, daarom scan ik af en toe eens met deze tauscan.

Human Bobby

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 12 January 2003 @ 19:38:
heb je VOOR je schone install ook je 2e hdd gescanned? je geeft zelf aan dat het daar waarschijnlijk aan lag :?
Had ik gedaan met nav2002, morgen heb ik ffe nav2003 dan weer proberen eerst ffe die van Justice proberen :)

Verwijderd

Topicstarter
Iemand nog ideeën :?
Ik heb em _weer_ opnieuw geinstaleerd maar nu loopt alles bij het opstarten regelrecht vast, ALs ik in me register kijk dan word er niks raar geladen :?

Ik snap er niks meer van :(

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05-2025
Virus Update tracker installeren :)

• Rambo
  • Laatst online: 19-12-2024
mn zusje heeft nu ook dit virus :(
Ze kon ook niks meer openen in WinXP. Met dezelfde foutmelding. En ook zei had NAV2002 met de nieuwste virusdefinities draaien.

In het weekend kan ik weer aan de slag met de WinXP CD :/

Gelukkig werkte win2000 (dualboot) nog wel zodat we belangrijke files kunnen branden enzo. Dualboot heeft zo zn voordelen :) Onder WinXP waren de files wel te starten die in XP niet te starten waren.

Verwijderd

Topicstarter
M0rpheus schreef op 14 January 2003 @ 01:13:
mn zusje heeft nu ook dit virus :(
Ze kon ook niks meer openen in WinXP. Met dezelfde foutmelding. En ook zei had NAV2002 met de nieuwste virusdefinities draaien.

In het weekend kan ik weer aan de slag met de WinXP CD :/

Gelukkig werkte win2000 (dualboot) nog wel zodat we belangrijke files kunnen branden enzo. Dualboot heeft zo zn voordelen :) Onder WinXP waren de files wel te starten die in XP niet te starten waren.
Ik ben eraf, Na verschillende proggies die niet geholpen hebben strond ineens "rundll32.exe" vrolijk in de opstartitems bij msconfig *) Sindsdien is ie helemaal weg, Overigens heb ik nu ook nav2003 ;) En nu blockt ie regelmatig een van datsoort files, ZOek ook eens op rundll32.exe :)

• Waterlelie
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-03-2023

Waterlelie

CHTH

Kan iemand die ook Norton heeft en naar zijn weten _geen_ last heeft van dit virus even zoeken aar dit bestand

Dit omdat het bestand volgens mij gewoon bij windows hoort..

G502_Roccat Taito_Asrock Z77 Extreme4_3770K@4.5Ghz_Samsung 750 512Gb_WD 2TBGreen_600W OCZ_MSI gtx980ti_16GB_ASUS VG278H_Philips Fidelio X2HR

• Rambo
  • Laatst online: 19-12-2024
Verwijderd schreef op 14 January 2003 @ 15:17:
[...]

Ik ben eraf, Na verschillende proggies die niet geholpen hebben strond ineens "rundll32.exe" vrolijk in de opstartitems bij msconfig *) Sindsdien is ie helemaal weg, Overigens heb ik nu ook nav2003 ;) En nu blockt ie regelmatig een van datsoort files, ZOek ook eens op rundll32.exe :)
Ai... heb nu winXP er alweer opnieuw opgegooit :o

Maakt niet uit, was toch weer eens nodig. Is ie weer lekker snel. :)

• Slaiter
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Slaiter

Firesnake

Waterlelie schreef op 20 januari 2003 @ 00:56:
Kan iemand die ook Norton heeft en naar zijn weten _geen_ last heeft van dit virus even zoeken aar dit bestand

Dit omdat het bestand volgens mij gewoon bij windows hoort..
rundll32.exe kan idd een virus zijn, maar is ook gewoon een windowsbestand.
Restore your RUNDLL32.EXE file:

Search for RUN32.EXE in your WINDOWS folder. (You can find it by clicking Start, "Search for Files and Folders..." and entering RUN32.EXE in the first field.)

If you can't find the file, then SirCam didn't overwrite your RUNDLL32.EXE.

If you do find it, delete RUNDLL32.EXE and rename RUN32.EXE to RUNDLL32.EXE.

Restart your system
bron: aroundcentrallflorida en Norman

[ Voor 55% gewijzigd door Slaiter op 20-01-2003 09:54 ]

• cobratbq
  • Laatst online: 17-12-2015
Die foutmelding van dat bestand wattie niet kan vinden is redelijk makkelijk op te lossen:
start command.com (geen cmd, want dat is een executable en die paktie niet)
rename regedit.exe regedit.com
start regedit.com
ga naar: HKEY_CLASSES\exefile\shell\open (oid)(zoek anders naar een key 'exefile')
en daar staat een regel waar staat: "iets.exe" "%1" %*
Dat moet eigenlijk zijn: "%1" %*
(of iig zoiets, het is te veranderen. Dat dingetje had ik ook en ik heb dat registergedeelte handmatig verwijderd.)

One ring to rule them all, one ring to find them, one ring to bring them all, and in darkness bind them...

• Waterlelie
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-03-2023

Waterlelie

CHTH

cobratbq schreef op 20 January 2003 @ 10:58:
Die foutmelding van dat bestand wattie niet kan vinden is redelijk makkelijk op te lossen:
start command.com (geen cmd, want dat is een executable en die paktie niet)
rename regedit.exe regedit.com
start regedit.com
ga naar: HKEY_CLASSES\exefile\shell\open (oid)(zoek anders naar een key 'exefile')
en daar staat een regel waar staat: "iets.exe" "%1" %*
Dat moet eigenlijk zijn: "%1" %*
(of iig zoiets, het is te veranderen. Dat dingetje had ik ook en ik heb dat registergedeelte handmatig verwijderd.)
Dit bedoel ik dus, ik had ook een een melding van NIS 2003 dat rundll.exe verbinding zocht (maar heb dat toen vermeden)
En ik heb net die sleutel opgezocht en bij mij was het gewoon zoals het hoorde, dus het wil helemaal niet zeggen als rundl geladen is dat je dan een virus hebt

G502_Roccat Taito_Asrock Z77 Extreme4_3770K@4.5Ghz_Samsung 750 512Gb_WD 2TBGreen_600W OCZ_MSI gtx980ti_16GB_ASUS VG278H_Philips Fidelio X2HR

Pagina: 1