Vraagje aan de die-hards over modden.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OldButNotSoWise
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-02 21:38
Kan even geen beter titel bedenken, misschien iemand anders wel :)

Maar ja vraagje dus, bij onderwerpen die mij interesseren en waar ik dus ook de reacties doorneem, moddereer ik dus altijd gelijktijdig met het lezen.

Nou heb ik dus regelmatig dat ik zoek naar het tegenovergestelde van +1 Inzichtvol.
Pak nu dus maar 0 (gemodereerd) omdat een -1 omschrijving voor "de plank mis slaan" niet bestaat.

Is dit de juiste weg of moet ik daar een andere keuze aan geven ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teckna
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-06 14:48
met een 0 gemodereerd spijker je de huidige score als het ware vast, als je de moderatie naar beneden wilt halen kan dat met -1 overgewaardeerd of met -1 overbodig

edit: "polaris: sorry :P"

[ Voor 9% gewijzigd door Teckna op 08-01-2003 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polaris
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
(overleden)
Er is wel vaker gevraagd om tags als "-1 Onjuist" of "-1 Onzin" maar die zijn er niet en er is ook geen plan om ze binnenkort toe te voegen. Je moet het maar doen met "-1 Overgewaardeerd".

Edit: Teckna was me net te vlug af.

[ Voor 18% gewijzigd door Polaris op 08-01-2003 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-1 inzichtvol is inderdaad een waardeoordeel in negatieve zin: -1 overbodig oid klinkt dan stukken beter terwijl je toch hetzelfde bedoeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MM
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

MM

was: m.m

Het is volgens mij de bedoeling geweest om reacties die niet flamend of trollerig zijn niet op een negatieve scores te laten eindigen, dus je kunt niet negatief modden met overbodig etc. Niet mijn mening, maar ik maak dan ook geen beleid hierover. Ik zal nog wel even mijn mening beargumenteren: aan de scores die mensen op reacties krijgen is een puntentelling, het karma, verbonden met als doelstelling om grofweg in te kunnen schatten hoe groot de bijdrage aan de tweakers.net community is van het desbetreffende persoon.
Natuurlijk is het logisch dat trolls en flames negatief afgestraft worden, maar is informatie verstrekken die eenvoudigweg de plank misslaat ook niet een negatief iets?

Ik denk dat de achterliggende gedachte een beetje is dat verkeerde informatie geven niet moedwillig gebeurt en flamen/trollen wel. Natuurlijk is dat wel zo, maar het huidige systeem doet imo nog meer afbrueuk aan het toch al niet al te waarheidsgetrouwe beeld wat de karmascore weergeeft.

S, de lekkerste letter in het chocoladeletteralfabet - Enrave - EVE corporation ingame channel "-nrave-"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09-10 09:33

Beaves

Usque ad Finem

Natuurlijk is het logisch dat trolls en flames negatief afgestraft worden, maar is informatie verstrekken die eenvoudigweg de plank misslaat ook niet een negatief iets?
Maar wat nou als de poster denkt te weten wat hij of zij beweerd? Dan hoef je geen -1 dom o.i.d. te geven, wel als het overduidelijk is dat de gebruiker maar een beetje interessant aan het doen is met info die niet klopt of het op een arrogante manier doet.

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OldButNotSoWise
Oke, heb blijk genomen van de meningen en die van m.m spreekt mij het meest aan, toch maar zoiets naar 0 modden dus indien de persoon zich niet bewust is dat hij fout zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Door een -1 overgewaardeerd uit te delen aan een reactie wordt deze verlaagd terwijl de tag niet veranderd. Je hoeft dan geen -1 inzichtvol in het leven te roepen. Een nul gemodereerd deel je uit als je het eens bent met de score, maar de tag net niet klopt. Om dit zelf te doen moet je de hulp van de Lieve Modjes vragen omdat zij een reactie kunnen modereren totdat hun punten op zijn :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spook
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
het is volgens mij heel erg simpel...
0 is voor offtopic en spelfouten corriseren en voor ongewenste postings die geen flame of trol zijn.
1 is voor ontopic ... dit houd volgens mij in dat ook postings die niet kloppen daar op horen, het grote voordeel is dat deze reacties vaak reply's krijgen met verbeteringen en deze reacties zijn voor veel mensen niet zichtbaar als de 1e niet op 1 staat ...

(c) GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.
Life is a Joke!, but not all jokes are funny.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spice
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-06-2024

Spice

- Mijn vader is een tovenaar -

aanvulling op Spooks verhaal
Oke, heb blijk genomen van de meningen en die van m.m spreekt mij het meest aan, toch maar zoiets naar 0 modden dus indien de persoon zich niet bewust is dat hij fout zit.
Je zou ook altijd nog kunnen reageren in een draadje er direct onder en uitleggen waarom die bewuste persoon een 'verkeerde' voorstelling van zaken geeft.
1 tip pas wel op met reageren op offtopic onderwerpen, in zo'n geval is geheid jouw opmerking ook offtopic.

Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OldButNotSoWise
Ik reageer alleen als het een vers item is met nog maar een paar replies.
Meestal als er voldoende reacties zijn , zit mijn mening/opmerking daar al (min of meer) bij, dus dan moddereer ik.

[ Voor 6% gewijzigd door OldButNotSoWise op 09-01-2003 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Randal Peelen
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-10 19:35
Ik post als ik dat nodig vind, een bepaald punt is nog niet onderbouwd en ik denk dat te kunnen of als ik denk mijn mening te moeten geven. Ik mod als ik tijd en zin heb, zo vaak mogelijk dus :P.

http://twitter.com/randalpeelen

Pagina: 1