Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[CCFL] Recom Coolneon X - Unmod [no pics, srry]

Pagina: 1
Acties:

• FiXeL
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-04 17:33
ok, het idee is leuk, maar de uitvoering zuigt. bij het aansluiten merkte ik dat de CCFL wel wat weinig licht gaf en er ook een deel van de buis niet gloeide als ik em plat neerlegde. dus tijd om als tweaker daar eens wat aan te gaan doen! :)

***onbelangrijk***
ik had voor de kerst een blauwe CCFL en een paar rounded cables besteld. die zijn dus vandaag binnen gekomen, en natuurlijk gelijk de CCFL testen.. mijn vorige buisje (die deze dus vervangt omdat ie niet meer leeft) was ook een Recom. ik had weer een Recom genomen omdat ik de kleur heel mooi vond, en diep van kleur was (niet flets) ik heb ook al eens andere buisjes gehaald, maar die waren niet zo mooi van kleur.
***/onbelangrijk***

Recom heeft met de introductie van de coolneon X een heel mooi buisje in een doorzichtig plastic beschermbuis, en assesoires zoals klitteband, een stevige wipschakelaar en een dubbele inverter in een net doosje. allemaal heel mooi zou je zeggen, maar er is iets wat ik als die-hard tweaker niet zo fijn vindt... ze hebben de ene draad van de CCFL extra lang gemaakt zodat er aan één uiteinde van de buis netjes 2 draden komen.

voor de mensen die het probleem niet zien:
ongelijke lengtes en te lange draden is niet goed voor de prestaties van een CCFL :'( als je de lange draad van de Recom Coolneon X beetpakt, kan je duidelijk zien dat de buis minder vel gaat branden (door alleen het draadje maar beet te pakken!! :( )

***Mod Time***
men neme een tang en halen voorzichtig de vastgelijmde dop waar de draad uit komt van de huls af (voorzichtig knijpen en draaien zodat de lijm loslaat)
daarna halen we de CCFL uit het buisje, deze kan vastgelijmd zitten. de mijne zat een kloddertje lijm op, maar de CCFL zat al los.
met een hobbymesje snij je de witte krimpkous los zodat de draden los komen. (zorg wel dat je krimpkous hebt om het later weer te isoleren!!!)
dan knip je de inverterkabels door, om het dopje van de huls te verwijderen en de lange draad in te korten. })
(edit) als je een gaatje in de andere dop van de huls boort, kan je de huls nog gebruiken.. sorry, ben niet helemaal fit meer |:(
ff solderen, krimpkousje erom (voor het solderen 8)7 ), en je hebt weer een goeie ouderwetse breekbare CCFL die teminste goed licht geeft!

***De les***
als je snel last van felle lampen hebt en 2 linkerhanden, dan is de Recom Coolneon X echt iets voor jou. tevens kan de instalatie door elke n00b gedaan worden :P

als de draden aan weerskanten van de huls waren geplaatst, en de ene draad niet verlengd, had dan was dit een heel mooi product geweest. maar voortaan koop ik gewoon lekker ouderwetse CCFL's zonder beschermhuls :)

[ Voor 3% gewijzigd door FiXeL op 08-01-2003 19:31 ]

Mn 3D printer blogje..

• FlotterPower
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-11 00:06

FlotterPower

Boxy Brown

goh,................ leuk :|,...............

nee hoor :) (wel leuk hoor :+) maar dan niet zo sarcastisch
leuk topicje

edit
komen er trouwens nog pics?

[ Voor 102% gewijzigd door FlotterPower op 08-01-2003 20:03 ]

I don't want no cake, I want me some pie!

• -JB-
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-11 15:50
ik heb de sunbeam ccfl's, maar ik vind het juist wel fijn dat ze niet zo xtreem veel licht geven :Y)

Gasloos sinds september 2024 - Itho Amber 65 - 7830Wp APSystems DS3L

• FiXeL
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-04 17:33
als ik een digicam kan regelen misschien wel, maar opzich weet iedereen toch wel hoe een CCFL eruitziet toch? zie de eerste post maar als een review en mod :)

ik heb dit gepost omdat ik vindt dat mensen dit misschien leuk vinden om te weten, en misschien niet een miskoop doen (altans, voor 24 euro mag je verwachten dat je een goed product krijgt)

Mn 3D printer blogje..

Verwijderd

raar ik heb ook lichten van recom (bestelling via case-mods.nl) maar vindt ze goed genoeg.....
en dan licht het nog aan of je 15 of de 4mm heb gekocht..... ik heb nu de 15 mm en werkt toppie :>