Toon posts:

NT4 fileserver

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben een beetje aan het hobbyen met een NT4 fileserver, hierop komt de nodige software te staan die ik dan vervolgens vanuit dos wil kunnen benaderen op een werkstation. Wat heb ik hiervoor nodig, moet ik hiervoor instellen en valt dit wel te realiseren? Ik heb de nodige zoekpogingen ondernomen maar er is geen handleiding te vinden op het net over dit onderwerp. Zal vast komen omdat Windows NT4 Server een verouderd besturingssysteem is. Wie kan mij verder helpen?

Met vriendelijke groeten,

Lars van Geelen.

Verwijderd

je moet gewoon file sharing hebben, zorgen dat je in dos kan aanmelden op je domein (indien je dat heb) en zorgen dat je netwerkkaart geinstalleerd is in dos...

verder zou ik het niet weten, je zal heus nog wel iets moeten hebben

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:47

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Wat bedoel je met 'onder DOS benaderen op een werkstation' :?
Een kwestie van de files kunnen raadplegen via je LAN onder DOS ? Kwestie van een share aanmaken, netwerk ondersteuning draaien onder DOS en inloggen.

Of wil je over het LAN vanaf DOS (win)applicaties draaien op de server ?

Braaikamer - Smoke&BBQ

• nightowl
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-03-2009

nightowl

always too early to sleep

Ik heb persoonlijk slechte ervaringen met het draaien van DOS applicaties vanaf een NT (4) Server in een omgeving waarin 20 of meer personen dezelfde software (boekhouding) opstarten. Na het uitloggen van de gebruikers willen er nogal eens connecties met de NT Server open blijven staan terwijl de werkstations dan allang uitstaan. Dit geeft dan weer problemen met backuppen.

Als je dit zakelijk zou willen toepassen zou ik het derhalve niet aanbevelen. Hiervoor is W2K (Eventueel TS) veel beter.

Ik pas in mijn jas. Mijn jas past in mijn tas. Dus ik pas in mijn tas.

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 19-08 15:28

Equator

Crew Council

🦺#Rodekruis #whisky #barista

FYI:
Als je met een dos sessie op je NT4 server wil komen (NET START WORKSTATION) e.d. dan zal je binnen de eigenschappen van de Server service op NT4 de lanman 2.x ondersteuning aan moeten zetten. Anders accepteerd je NT4 server geen dos connecties.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb wel een opstartdiskette met een cliënt erop maar die doet het dus niet. Het werkt via het ipx/spx protocol en dat is niet juist ingesteld of geïnstalleerd. Welke instellingen moet ik hiervoor nou eigenlijk allemaal aanpassen?

• KoeKk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:27
Download de network bootdisk bij www.nu2.nu, check wel ff of daar netwerkdrivers staan boor jouw kaart (de meeste worden standaard ondersteund).

Op deze bootdisk zit een simpele dos gui waarin je makkelijk kan inloggen op een domain, je kan standaard netwerkdrives laten mappen enz.

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 19-08 15:28

Equator

Crew Council

🦺#Rodekruis #whisky #barista

Verwijderd schreef op 09 January 2003 @ 09:17:
Ik heb wel een opstartdiskette met een cliënt erop maar die doet het dus niet. Het werkt via het ipx/spx protocol en dat is niet juist ingesteld of geïnstalleerd. Welke instellingen moet ik hiervoor nou eigenlijk allemaal aanpassen?
Dan zal je het IPX/SPX protocol moten instaleren op de NT4 server.
Guide:
Rechtermuisknop Network Neighbourhood
Properties
Tabblad Protocols (3e tabblad)
KLik add
selecteer NWlink IPX/SPX Compatible transport
klik OK.
geef pad naar NT4 server cd of 1386 dir.
klik ok.
reboot.

Nou zou die diskette wel moeten werken..

Verwijderd

nightowl schreef op 08 januari 2003 @ 18:06:
Als je dit zakelijk zou willen toepassen zou ik het derhalve niet aanbevelen. Hiervoor is W2K (Eventueel TS) veel beter.
TS zou ik niet doen als het om DOS applicaties gaat. De NTVDM van W2k gaat proberen om 100% cpu te krijgen per keer dat de applicatie opgestart wordt. Dus 5 man die applicatie opstarten dan zou hij graag 500% cpu hebben bij bepaalde handelingen, niet zo lekker voor de prestaties dus.
Pagina: 1