[FIFA 2003] Problemen met nVIDIA TNT Riva 32 MB videokaart

Pagina: 1
Acties:
  • 213 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• drGoeroe
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-09-2021
Weet niet precies of dit het goede forum is, maar we shall see :P

Ik heb problemen met Fifa 2003, ik krijg het spel niet opgestart. Net zoals ook met de demo blijkt weer dat FIFA niet overweg kan met de nVIDIA TNT Riva 32 MB.

Krijg deze foutmelding bij het opstarten;
Om fifa 2003 te kunnen draaien, heb je een 3D grafische acceleratiekaart nodig.

Die heb ik dus.

Dus ik in de handleiding kijken, vind ik dit;
a) Problemen met de NVIDIA RIVA TNT chipsets
Voor Windows 98/ME/2000/ en XP gebruikers:
Deze kaart worden alleen ondersteund als je gebruikmaakt van de Nvidia Detonator stuurprogramma's (drivers), versie 28.32.

Dus ik zoeken op de nVidia site, download de nieuwste detonator. Na rebooten geprobeerd, werkt nog niet :(

Dus ik versie 28.32 opzoeken, werkt na een reboot ook niet :(

Ben dus wel een beetje radeloos, spel is hartstikke duur geweest en dan werkt het niet eens.

Wie kan me helpen?

Bedankt!

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Heb je de oude detonators verwijderd met de Detonator Destroyer?

Ja, goeie forum ;)

• Banshee
  • Laatst online: 31-12-2025
Heb je wel een recente directx versie erop staan?
Onder welk OS moet ie gaan lopen?

Edit: Kijk anders eens op de website van de fabrikant

[ Voor 26% gewijzigd door Banshee op 08-01-2003 17:26 ]

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:01
Kan het zijn dat FIFA 2003 T&L nodig heeft? Want als dat zo is zal je een nieuwe videokaart moeten. TNT's hebben geen T&L (ik weet er alles van :()

The devil is in the details.

• drGoeroe
Heb de recentste DirectX versie erop, klopt ook volgens de check file in Fifa.
OS = Win XP.

Website van Nvidia natuurlijk allang gekeken :P

Oude detonators, ga ik even kijken, thanx.

• drGoeroe
MaRc0 schreef op 08 January 2003 @ 17:27:
Kan het zijn dat FIFA 2003 T&L nodig heeft? Want als dat zo is zal je een nieuwe videokaart moeten. TNT's hebben geen T&L (ik weet er alles van :()
T&L :?

• drGoeroe
Rafe schreef op 08 januari 2003 @ 17:22:
Heb je de oude detonators verwijderd met de Detonator Destroyer?

Ja, goeie forum ;)
Unknown card or non Nvidia drivers geeft die aan, maar het is ook een proggie voor non-XP.

Kaart zelf werkt perfect, het is alleen Fifa.

Draai nu op 11xx x xxxx resolutie @ 32 bits, dat kan niet als de kaart niet werkt :P

• Banshee
CrAzY_R schreef op 08 January 2003 @ 17:30:
[...]

Unknown card or non Nvidia drivers geeft die aan, maar het is ook een proggie voor non-XP.

Kaart zelf werkt perfect, het is alleen Fifa.

Draai nu op 11xx x xxxx resolutie @ 32 bits, dat kan niet als de kaart niet werkt :P
Kijk anders ff hier: http://www.ea.com/easports/platforms/games/fifa2003/home.jsp

en dan bij technical support, misschien bestaat er iets van een patch voor ofzo :?

• drGoeroe
Banshee79 schreef op 08 januari 2003 @ 17:47:
[...]

Kijk anders ff hier: http://www.ea.com/easports/platforms/games/fifa2003/home.jsp

en dan bij technical support, misschien bestaat er iets van een patch voor ofzo :?
Nope, er zijn nog geen fixes of patches voor Fifa 2003 :(

Daar gaan al m'n centjes :( :( :(

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:01
Transform & Lightning. Dat is een techniek die wat nieuwere videokaarten bevatten waardoor ze de CPU minder belasten en alles dus sneller gaat. Sommige spellen werken niet als je videokaart geen T&L heeft. Misschien is dat hier ook het geval?

The devil is in the details.

• Banshee
CrAzY_R schreef op 08 January 2003 @ 17:20:
Weet niet precies of dit het goede forum is, maar we shall see :P

Ik heb problemen met Fifa 2003, ik krijg het spel niet opgestart. Net zoals ook met de demo blijkt weer dat FIFA niet overweg kan met de nVIDIA TNT Riva 32 MB.

Krijg deze foutmelding bij het opstarten;
Om fifa 2003 te kunnen draaien, heb je een 3D grafische acceleratiekaart nodig.

Die heb ik dus.

Dus ik in de handleiding kijken, vind ik dit;
a) Problemen met de NVIDIA RIVA TNT chipsets
Voor Windows 98/ME/2000/ en XP gebruikers:
Deze kaart worden alleen ondersteund als je gebruikmaakt van de Nvidia Detonator stuurprogramma's (drivers), versie 28.32.

Dus ik zoeken op de nVidia site, download de nieuwste detonator. Na rebooten geprobeerd, werkt nog niet :(

Dus ik versie 28.32 opzoeken, werkt na een reboot ook niet :(

Ben dus wel een beetje radeloos, spel is hartstikke duur geweest en dan werkt het niet eens.

Wie kan me helpen?

Bedankt!
En als je via de 3D setup nou instelt dat ie hem op software T&L ofzoiets gaat spelen, werkt dat dan wel, of geeft het spel die optie niet?

Als dit niet werkt zou ik het idd ook niet meer weten, misschien dat je je geld terug kan krijgen bij die shop ;)

• drGoeroe
Banshee79 schreef op 08 januari 2003 @ 18:27:
[...]

En als je via de 3D setup nou instelt dat ie hem op software T&L ofzoiets gaat spelen, werkt dat dan wel, of geeft het spel die optie niet?

Als dit niet werkt zou ik het idd ook niet meer weten, misschien dat je je geld terug kan krijgen bij die shop ;)
Er zit geen 3Dsetup bij :? :P

Verwijderd

<ja, ik weet dat ie meer dan zoveel weken oud is> <en ik ga voor de 2de poging>
Ik heb de FAQ gelezen, alleen ik weet gewoon niet ontzettend veel van computers....

Ik heb hetzelfde probleem, ook een tnt. Ik heb geen verstand van alle driver etc. dus ik hoop dat jullie daar begrip voor hebben...... Ik heb windows 2000, en het spel heeft altijd gedraaid (ook in 2000) hij gaf opeens deze foutmelding.

Ik heb het spel opnieuw geinstaleerd, op google gezocht = geen resultaat...
Dus als iemand hier een oplossing voor weet... heel graag

• White Dust
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-02 15:59

White Dust

PlaneScape: Torment

Hmm, waarschijnlijk kunnen we je niet zoveel verder helpen, wat je sowiezo kunt proberen (wat ook al boven is aangegeven) de oude drivers uninstallen (start -> configuratiescherm -> software, vervolgens zoeken om de video kaart software en uninstallen) en vervolgens de desbetreffende drivers vanaf de website van nVidia downloaden en instaleren, directe link naar de drivers zijn:

Verwijderd

Ik had voorheen ook altijd geklooi met fifa en mijn riva tnt 32 mb kaart. echter nadat ik xp op mijn pc heb gezet, lukt het om alle fifa's dus ook 2003 probleemloos te spelen

wel een dratische oplossing, maar bij mijn bitch(jaja zo heet mijn pc) was het de enigste manier om haar af te richten
Pagina: 1