Het SiS 746FX topic

Pagina: 1
Acties:
  • 651 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spice
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-06-2024

Spice

- Mijn vader is een tovenaar -

Topicstarter
Naar aanleiding van de officiele introductie gisteren en de review van het referenceboard vandaag.

introductie: nieuws: SiS lanceert 746FX-chipset

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/i.dsp/1041973674.jpg

Review: http://www.ocworkbench.co...xref/sis746fxgallery1.htm

Afbeeldingslocatie: http://www.ocworkbench.com/2003/sis/746fxref/Picture%20339%20copy.jpg
In our tests, the SiS746FX is a serious contender. From most of the tests, we can see that it has overtaken VIA KT400 as the direct competitor to the nVIDIA nForce2. Although it couldn't take over as the fastest chipset available for the AMD platform, it is definitely a very formidable competitor in the non-3D arena. In fact, SiS 746FX has done a major break through with the Async Memory settings which brings performance level up not down.

In the SiSoft tests, the memory benchmarks could catch up with Dual Channel nForce2 boards but still lacks that little bit. In fact, we are very satisfied with its arithmetic performance which is shown on the benchmarks. The Multimedia and data crunching is also outstanding too considering that the same CPU is used for all tests. When we run SuperPI at Async DDR400, it manages a score of 55s, that is very good. In fact, the most astonishing results were from the Business Winstone 2001 and Content Creation Winstone 2002 results. They're exceptionally high and it seems that the high performance IDE performance which resulted in the high results.

As this is a reference board, we won't see any overclocking features on board. According to SiS, the manufacturers of the boards will implement other features of the chipset. On the 963L, 1394 is removed but HomePNA is in.

We find that the SiS 746FX is indeed what most of the SiS 735 users have been waiting for. It is now the manufacturers on whether they will release boards based on this new chipset. According to what I know, ECS would have the L7S7A but I am not sure if it uses SiS 746 or 746FX. The rest of the manufactures that will probably release SiS746FX boards are MSI, DFI and Iwill.

* we will be updating this review with a 333mhz cpu later.

Staan verder een hoop benchmarks, bekijk bijvoorbeeeld: http://www.ocworkbench.com/2003/sis/746fxref/sis746fx-6.htm

Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:51
Benchmarks http://www.gzeasy.com/npa...46FX%CA%D7%B2%E2&offset=4

[ Voor 117% gewijzigd door The Source op 08-01-2003 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spice

Spice

Topicstarter
[img]http://www.sis.com./products/chipsets/oa/images/sis746fx_s.gif[/img]
Specs van de fabrikant zie:
http://www.sis.com./products/chipsets/oa/socketa/746fx.htm

Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

best geil bordje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spice

Spice

Topicstarter
ocworkbench heeft wat benches opnieuw gedaan en nu met een Athlon 2700.
Vanaf http://www.ocworkbench.com/2003/sis/746fxref/sis746fx-3a.htm
de fsb is nu 166 ipv de 133 van de 1e benchpogingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spice

Spice

Topicstarter
ff nieuw leven inblazen, dit is toch wel een nforce2 concurrent!
http://www.iwill.net/whats_new/SeeMore.asp?vID=50

Jan 24th, 2003, Taipei, Taiwan-High-end solution provider, IWILL Corp. launched latest SocketA motherboard, K7S2 for AMD platform. K7S2 is based on SiS746FX chipset and featured with several features such as 333MHz FSB, DDR 400 and AGP8X.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peet
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 16-06 23:41

Peet

Semper voloptuosos rapidus

IS deze chipset niet reeds voorbereid op de nog te verschijnen
AMD CPU's met 400 FSB (2 x 200)? Ik meen daar iets over gelezen te hebben.
Kon het alleen niet terug vinden.

Dare, do, gain - Intel G645 - 4 GB DDR3 - 500 GB - Radeon R7 240 2 Gb -DVD-RW - DVD/BR - W10-64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spice

Spice

Topicstarter
Asrock doet ook mee: The ASRock 1st AGP8X motherboard – ASRock K7S8X

Afbeeldingslocatie: http://www.ocworkbench.com/2003/asrock/k7s8x/k7s8x.jpg
http://www.ocworkbench.co...cgi?newsid1043814033,5468,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spice

Spice

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger666
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-01 11:04
Ik ben benieuwd hoe de overall performance zal zijn t.o.v. de NForce2. Er waren al mensen aan het blaaten dat het de NForce2 killer was. Eerst zien dan geloven een benchmark bij OCWorkbench zegt ook niet alles weet ik uit ervaring.

Sis heeft sterk in populariteit afgedaan de laatste tijd/jaar ondanks de goeie, maar niet altijd stabiele 735 en 745 Chipsets. Of de 746 dit recht gaat trekken :?

En dan was de Sis645 ook geen spetterend succes te noemen op het P4 Platform. :(

Eerst meer bordjes hiervan zijn, van in mijn ogen echte mobo fabrikanten en daarna ga ik er meer in geloven.

[ Voor 12% gewijzigd door Stinger666 op 04-02-2003 01:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Twijfel er nog steeds aan of SIS wel stabiel is deze keer, de vorige versie hebben een aantal klanten bij mij gekocht. Maar 9 van de 10 kwamen terug met een onstabiel. En nee, anderen drivers was ween oplossing :(

Ik heb dit ook van meerden gehoort.

/me heeft liever stabieler dan sneller.
/me houd het bij een Intel Chipset.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2003 01:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spice

Spice

Topicstarter
Cristal is een beetje abuis, het gaat hierover een amd chipset.
Ik heb een 645 nooit problemen mee gehad (150 fsb met een 1.8a) de 645dx kwam er gewoon snel er achteraan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Spice schreef op 29 januari 2003 @ 08:51:
Asrock doet ook mee: The ASRock 1st AGP8X motherboard – ASRock K7S8X

[afbeelding]
http://www.ocworkbench.co...cgi?newsid1043814033,5468,
Asrock... daar wil ik NOOIT meer een bordje van zien. wat een gezeik heb ik daar mee gehad zeg. het wachten is op het moment dat Gigabyte met SIS based Athlon bordjes komt, en anders ECS, die hier wel weer bruut veel bordjes mee zullen gaan produceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smvs
  • Niet online
Twijfel er nog steeds aan of SIS wel stabiel is deze keer, de vorige versie hebben een aantal klanten bij mij gekocht. Maar 9 van de 10 kwamen terug met een onstabiel. En nee, anderen drivers was ween oplossing

* Cristal heeft liever stabieler dan sneller.
* Cristal houd het bij een Intel Chipset.
Dat ligt echt niet aan SIS. SIS heeft zijn zaakjes tegenwoordig gewoon goed op orde. ik heb heel wat 735/745 en 645/650/651 bordjes verkocht en die zijn gewoon perfect.

ik draai zelf k7s6a en ik heb echt zelden zo'n stabiel bord gehad. en dat voor dat geld..

ons standaardbord is tegenwoordig zo ongeveer de Gigabyte 8SIMLH, met SIS 651 chip, ook helemaal goed.

edit: 2 keer achter elkaar was niet nodig.

[ Voor 45% gewijzigd door smvs op 04-02-2003 09:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spice schreef op 04 februari 2003 @ 08:57:
Ik heb een 645 nooit problemen mee gehad (150 fsb met een 1.8a) de 645dx kwam er gewoon snel er achteraan.
Je, ik heb ook problemen gezien bij de AMD chipsets van SIS. Heb er gewoon slechte ervaring mee :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabriel-LG
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-08 15:08
Verwijderd schreef op 04 februari 2003 @ 01:46:
Twijfel er nog steeds aan of SIS wel stabiel is deze keer, de vorige versie hebben een aantal klanten bij mij gekocht. Maar 9 van de 10 kwamen terug met een onstabiel. En nee, anderen drivers was ween oplossing :(

Wat voor merk moederborden waren dat dan? (ECS, PCccips, Jetway?) Dat die bordjes niet stabiel waren ligt hem waarschijnlijk aan de kwaliteit van het moederbord...
SiS chipsets zijn minstends zo stabiel als intel chipsets ik heb ze aan meerdere klanten geleverd (inclusief mijzelf :P), maar ik heb nog 0 klachten gehad over stabiliteit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
Verwijderd schreef op 04 February 2003 @ 13:44:
[...]

Je, ik heb ook problemen gezien bij de AMD chipsets van SIS. Heb er gewoon slechte ervaring mee :'(
Ik vrees dat dat meer aan jezelf ligt dan bij SiS. Als je een kwaliteit mobo koopt (en dan heb ik het niet over Asrock, ECS, of andere zut) dan zijn er met sis chipsets die in 2002 zijn uitgebracht totaal geen problemen. Dus meer human error vrees is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smvs
  • Niet online
The Source schreef op 04 February 2003 @ 22:36:
[...]

Ik vrees dat dat meer aan jezelf ligt dan bij SiS. Als je een kwaliteit mobo koopt (en dan heb ik het niet over Asrock, ECS, of andere zut) dan zijn er met sis chipsets die in 2002 zijn uitgebracht totaal geen problemen. Dus meer human error vrees is.
ECS is geen zut maar juist het bewijs dat goedkoop geen duurkoop hoeft te zijn.

Ik zit al wat jaartjes in de computer business en ik heb heel wat merken zien komen en gaan, en ECS staat hoog genoteerd in mijn top 5 van goed spul.

Het gekke is juist dat voor mij de traditionele 'topmerken' allemaal afgedaan hebben. (het rijtje Asus, Abit en MSI heb ik het dan over)

Asus draait naar mijn idee nog steeds op hun P2B tijdperk. Ik snap overigens nog steeds niet wat er nou zo geweldig was aan die P2B. Wat kan er nou kapot gaan aan een BX bord denk ik dan. goedkopere merken draaien ook nog steeds allemaal.

MSI heeft voor mij afgedaan na hun geweldige ahum K7T series die gewoon niet berekend waren op de stroom die een Athlon trok.

Abit daar is naar mijn ervaring altijd wat mee. Gewoon met al hun producten.

Als je op dit moment kijkt naar het assortiment van Gigabyte, en je bekijkt het rationeel (dus niet met gevoelens van Asus is kwaliteit want vroeger waren ze ook goed) dan kun je bijna niet om het merk heen. Gigabyte is naar mijn mening dus gewoon helemaal geweldig, met ECS als goedkoper alternatief, voor de meer basic bordjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zelf sinds vorig jaar een p4s533 van asus (sis645) en loopt sindsdien stabiel, zeer tevreden over sis na vooroordelen, neem nu de nieuwe sis 655, ziet er imo aardig uit.
ze zijn zeker goed bezig.
en nog even over die asus p2b ik heb er al een aantal jaren 1 draaien en laatst met een converter een p3 800 erop gezet en wat bleek de laatste nieuwe bios was nog uit 10-2002! ik ken maar weinig mobo fabrikanten die zo lang ondersteuning bieden.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smvs
  • Niet online
Verwijderd schreef op 05 februari 2003 @ 08:34:
Ik heb zelf sinds vorig jaar een p4s533 van asus (sis645) en loopt sindsdien stabiel, zeer tevreden over sis na vooroordelen, neem nu de nieuwe sis 655, ziet er imo aardig uit.
ze zijn zeker goed bezig.
en nog even over die asus p2b ik heb er al een aantal jaren 1 draaien en laatst met een converter een p3 800 erop gezet en wat bleek de laatste nieuwe bios was nog uit 10-2002! ik ken maar weinig mobo fabrikanten die zo lang ondersteuning bieden.....
dat was gewoon een overijverig taiwanees die dat bios op zijn vrije zaterdag maakte joh

nee, ik denk dat je inderdaad wel een punt hebt. bios updates zijn ook wat waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spice

Spice

Topicstarter
ff nieuw leven inblazen, deze chipset heeft mogelijkheden imho

gallery/review asrock K7S8X SiS 746FX http://www.ocworkbench.co...gi?newsid1045574133,57412,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik verwacht zelf heel veel van de asrock k7s8x alleen jammer van dit:

1 DDR400 Max. 1GB

2 DDR333 Max. 2GB

3 DDR266 Max. 3GB

heb volgens mij op ocworkbench gelezen dat ie onofficieel wel meer ddr400 modules zou ondersteunen.

Het leuke aan dit bordje is trouwens dat je ook makkelijk kan overclocken..

ik weet zo helaas de adviesprijs niet maar verwacht niet dat ie erg duur zal zijn.

maarjah dat bordje krijg ik volgende week dus dan ga ik hem even goed testen op veel dingen.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2003 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die specs zijn gewoon chipset afhankelijk, ligt niet aan het moederbord :)

PS. Asrock is absoluut geen zut

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smvs
  • Niet online
Verwijderd schreef op 19 February 2003 @ 13:28:
PS. Asrock is absoluut geen zut
goed en nu je fantastische onderbouwing nog even erbij..

Verwijderd

lol... hij zal wel een mindere kwaliteit hebben als de grotere merken maar dat zal de prijs wel goed maken denkik.

en ze zeggen dat asrock gerelateerd is aan asus..

maar ze willen waarschijnlijk goedkoper en beter worden als ecs en dus zouden ze zich toch moeten bewijzen.. dus wie weet..

volgende week komt de nieuwe mobo van ze en dan zal alles duidelijk worden.

• Spice

Spice

Topicstarter
Prijs van de Asrock? Luttel 68 euro bij de buren, zie http://www.geizhals.at/eu/?a=45556

• slybas
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-11-2020

slybas

ontkennen alles

Worden die bordjes van Asrock niet gemaakt door ECS ik dat daar iets over gelezen te hebben. In dat geval word mijn volgende bord de Asrock

http://www.regroup.nl

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Asrock is de budgetlijn van Asus :)

Maar het wordt in eigen fabrieken gemaakt en niet in Asus' fabrieken. Hoe het met kwaliteit zit weet ik niet, merk is nog te jong om daarover te oordelen.

Edit: t.net nieuwslink gevonden: nieuws: Low-end dochter Asus krijgt merknaam Asrock B)

[ Voor 17% gewijzigd door BalusC op 20-02-2003 09:28 ]

• smvs
  • Niet online
BalusC schreef op 20 February 2003 @ 09:25:

Maar het wordt in eigen fabrieken gemaakt en niet in Asus' fabrieken. Hoe het met kwaliteit zit weet ik niet, merk is nog te jong om daarover te oordelen.

Edit: t.net nieuwslink gevonden: nieuws: Low-end dochter Asus krijgt merknaam Asrock B)
nou ja ik heb er al over geoordeelt omdat ik er dus al ervaring mee heb. op zich zijn het geen slechte bordjes, maar van de g-pro is er een slechte serie geweest waar ik helemaal gek van geworden ben.

• Spice

Spice

Topicstarter
Woei! Iwill K7S2 - SiS 746FX full fledge Overclocking board
http://www.ocworkbench.co...gi?newsid1045737032,45409,
Afbeeldingslocatie: http://www.ocworkbench.com/2003/iwill/k7s2/k7s2%20copy.jpg
er werd al hevig gespeculeerd op het forum bij ocwb maar het is dus zo.
K7S2 BIOS(Phoenix)
-FSB adjustment : 100MHz to 250MHz
-CPU Multiplier: 5x to 24x
-Vcore:1.1V to 2.05V
-Memory core : 2.5V to 2.9V
-AGP core : 1.5V to 1.8V
-AGP frenquency: 66.5MHz to 97.2MHz (all could be locked)
-PCI frenquency: half the AGP frenquency

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Spice schreef op 20 February 2003 @ 15:46:
Woei! Iwill K7S2 - SiS 746FX full fledge Overclocking board
http://www.ocworkbench.co...gi?newsid1045737032,45409,
[afbeelding]
er werd al hevig gespeculeerd op het forum bij ocwb maar het is dus zo.
K7S2 BIOS(Phoenix)
-FSB adjustment : 100MHz to 250MHz
-CPU Multiplier: 5x to 24x
-Vcore:1.1V to 2.05V
-Memory core : 2.5V to 2.9V
-AGP core : 1.5V to 1.8V
-AGP frenquency: 66.5MHz to 97.2MHz (all could be locked)
-PCI frenquency: half the AGP frenquency
Het is te hopen dat de chipset de multiplier kan wijzigen zonder dat rare unlock taferelen nodig zijn.

• The Source
BalusC schreef op 20 February 2003 @ 09:25:

Zeg dat maar niet waar de mensen van Asus bij zijn :) Ik heb ze namelijk alles horen doen om het te ontkennen dat Asrock ook maar iets met Asus te maken heeft. Uiteraard is dat natuurlijk wel zo, echter zijn het 2 bedrijven die nagenoeg geheel van elkaar opereren.

Neem maar aan dat Asrock goedkopere componenten gebruikt omdat ze anders totaal niet het prijsniveau kunnen halen waarop ze hun producten nu aanbieden aan de distys.

[ Voor 31% gewijzigd door The Source op 21-02-2003 00:33 ]

Verwijderd

Asrock is een merknaam van Hua Ching, wat een dochteronderneming is.
Dat er een overeenkomst is tussen Asus en Asrock is al te zien in de sticker die op de doos zit, deze komen 100% overeen met de soort stickers die Asus altijd op hun dozen plakt.

Prijzen zijn erg goed, inkoop van de nieuwe K7S8X zat op 58 euro, erg goedkoop voor zo'n gloednieuw en snel bord.

Verwijderd

Tweakhoer, heb jij een eigen shoppie??

Verwijderd

The Source, leuke site trouwens!! net wat we nodig hadden :)

[ Voor 87% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2003 00:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:55
Ik zie niet in waarom hierboven de AMD chipsets van SiS als slecht worden bestempeld hoor. Is wat mij betreft klinkklare onzin. Ik heb een MSI 745 Ultra. Heel simpel bordje maar wel met alles wat ik nodig heb. Ook niet echt supersnel, maar wel stabiel. Enige probleem wat ik tegen ben gekomen is dat ik het bios niet in kan als ik een IDE kaartje erin gooi.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tampie schreef op 21 februari 2003 @ 00:04:
Ik zie niet in waarom hierboven de AMD chipsets van SiS als slecht worden bestempeld hoor. Is wat mij betreft klinkklare onzin. Ik heb een MSI 745 Ultra. Heel simpel bordje maar wel met alles wat ik nodig heb. Ook niet echt supersnel, maar wel stabiel. Enige probleem wat ik tegen ben gekomen is dat ik het bios niet in kan als ik een IDE kaartje erin gooi.
sis is ook echt niet slecht ofzo hoor.. sis begint gewoon een serieuse plaats in te nemen in chipset wereld en maar goed ook .. anders is het zo saai als alle mobo's dezelfde chipset hebben toch?

en meer verschillende chipsets zorgt er ook voor dat de andere de prijzen omlaag moeten gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spice

Spice

Topicstarter
en meer verschillende chipsets zorgt er ook voor dat de andere de prijzen omlaag moeten gooien
Zucht, die opmerking zie ik al zo vaak op de FP en zonder gefundeerde onderbouwing. Is hier ook niet nodig btw, ontopic please.

[ Voor 4% gewijzigd door Spice op 21-02-2003 00:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 February 2003 @ 23:51:
Tweakhoer, heb jij een eigen shoppie??
Werk in een computersjoppie, zie in ander topic welke :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spice

Spice

Topicstarter
http://www.tweakers.net/pricewatch/52689
Moederborden / Asrock K7S8X+Lan 73 euro

wegens een overschot aan mobo's ben ik gedwongen me in te houden, bovendien ben ik 3 andere aant bouwen waar ik al afspraken over heb gemaakt, wie durft!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger666
Ik hoorde pas weer ergens vertellen of heb het ergens gelezen dat AsRock door Asus wordt gefabriceerd. En dat het eigenlijk gewoon Asus is onder een andere naam.
Als je nou eens eens mobo doos checkt van hen zou je denken dat je bij de AS van Asrock de AS van Asus ziet staan.

Voorbeeld: Feature op hun bord: ASRock U-COP: Universal CPU Overheating Protection. Net als COP bij Asus.

edit:
Ik weet weer waar ik dit had gelezen! Op de site van Challange Computers:
ASRock is een low-budget dochter van de bekende moederbordfabrikant Asus. Asus beantwoord daarmee aan de vraag naar betrouwbare moederborden als basis voor low-end desktop systemen.

[ Voor 49% gewijzigd door Stinger666 op 21-02-2003 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger666
Voor de voortgang van het Topic: http://www.ocworkbench.com/2003/ecs/l7s7a2/l7s7a2-1.htm Review van de ECS L7S7A2 Sis 746FX chipset mobo.
Veel plezier met lezen. Belooft veel deze plank. En nette specs :9.

Leuke plank met OC mogelijkheden. FSB en Voltages instelbaar. PCI en AGP Lock.
Alleen vind ik de plaatsing van alle condensators, en nog zo'n maf rond ding met een wikkel koper eromheen, rond de Socket erg K*T. Hier kan ik dus nooit mn Swiftech blok op zetten. Dan moeten we gaan proppen.

edit:
Dit is dus geen 746FX chipset!!!!

[ Voor 47% gewijzigd door Stinger666 op 21-02-2003 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 February 2003 @ 01:46:

Ik heb laatst voor mijn server een ECS K75Sa LAN gehaald...mijn oude Tbird 1000Mhz er op geprikt. Windows XP SP1 er op geinstalleerd. Daarna alle drivers van de cd geinstalleerd. En toen 1 keer herstart. Sindsdien nog geen 1 keer hoeven te reboeten of problemen gemerkt. Check....

Afbeeldingslocatie: http://nostra.kicks-ass.net/uptime.jpg

Leek me toch wel redelijk stabiel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spice

Spice

Topicstarter
Sorrie Stinger666, dat ECS bordje van jou hoort hier niet thuis dat is een 746 (dus zonder FX) met een video-chip op het moederbord, wel een leuk bordje btw!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Spice schreef op 21 februari 2003 @ 18:19:
Sorrie Stinger666, dat ECS bordje van jou hoort hier niet thuis dat is een 746 (dus zonder FX) met een video-chip op het moederbord, wel een leuk bordje btw!
De ECS K7S5A heeft een SIS 735 chipset en geen video on-board.

Waarom wordt voor de 768 (ik bedoel de 746) FX eigenlijk de L7 en niet de K7 reeks gebruikt in de naamgeving door ECS?

[ Voor 3% gewijzigd door Olaf van der Spek op 21-02-2003 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger666
Spice schreef op 21 februari 2003 @ 18:19:
K*t, weer niet goed gekeken. Sukkel dat ik ben.

BalusC had hierboven ook al gepost dat Asrock de Asus budgetlijn is.

Ik zat weer te slapen 8)7 :? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spice

Spice

Topicstarter
don't tell me, ik had het over de ECS L7S7A2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artz
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 06-09 19:43
OlafvdSpek schreef op 21 February 2003 @ 19:15:
[...]

Waarom wordt voor de 768 FX eigenlijk de L7 en niet de K7 reeks gebruikt in de naamgeving door ECS?
Je hebt het over de 746FX? :)

Snap ook niet echt het gebruik van L7 of K7.
Je hebt de K7S7AG (logische opvolger op de K7S6A zou je denken) met een onboard xabre 200 zonder agp slot. (perfect desktop pctje voor niks)
Dan de L7S7A en L7S7A2, verschil is met niet helemaal duidelijk tussen die beiden, op de website van ecs zie ik op de A2 geen FireWire, maar het is dan ook optioneel, verder is de A2 190MM breed en de A(1) 244MM, meer onboard gedoe op die A(1) zou je dan denken.. Opties voor serial ATA.

Ik wacht nog ff op wat meer reviews maar die van ocworkbench ziet er zeer lekker uit, die K7S7AG kan wel is het volgende buren/familie/vrienden boardje worden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind dit een zeer interessant bordje. Zeker voor de prijs €75,- ASRock, daarbij een Athlon XP 2500+ (333,512kb) €215,- en je kan weer een tijdje mee. :)

Alleen jammer dat ie geen dual-channel heeft. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens Asrock ligt binnen 2 weken hun 746FX boardje overal in de winkels... nog heel ff wachten dus. (Begin volgende week gaan de eerste ladingen de deur uit, dit dus volgens Wing Man die bij Asrock Nederland werkt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artz
Asrock en ECS boards lijken zo uit dezelfde fabriek te rollen. Ooit de Asrock K7VT2 vergeleken met de K7S5A? Precies hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smvs
  • Niet online
Anticipation_AJT schreef op 22 February 2003 @ 00:27:
Asrock en ECS boards lijken zo uit dezelfde fabriek te rollen. Ooit de Asrock K7VT2 vergeleken met de K7S5A? Precies hetzelfde.
ja hoor... de k7vt2 heeft een via kt266a chipset en de k7s5a een sis 735, maar verder is alles hetzelfde hoor. ahum.

de 746fx asrock is al leverbaar bij astra benelux dus zou nu al in de winkels moeten liggen. ik zit er aan te denken om er zelf eentje te kopen. het is voor mij toch de sport om een zo goedkoop mogelijk bordje zo stabiel mogelijk te krijgen. voor anderen koop ik liever iets waarvan ik bij voorbaat al weet dat het werkt, maar voor mezelf durf ik het wel aan. ik kan ook een asus kopen ofzo natuurlijk, maar daar is geen kunst aan.

[ Voor 28% gewijzigd door smvs op 22-02-2003 09:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artz
smvs schreef op 22 February 2003 @ 09:25:
[...]

ja hoor... de k7vt2 heeft een via kt266a chipset en de k7s5a een sis 735, maar verder is alles hetzelfde hoor. ahum.
Oeps :X
Vond het al zo raar :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spice

Spice

Topicstarter
de 746fx asrock is al leverbaar bij astra benelux dus zou nu al in de winkels moeten liggen.
Ik geef niet voor niks zo'n linkje met bijhorende vraag/opmerking. |:(
no offence verder hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spice

Spice

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:55
erg lelijk :r :D maar ik heb nu een MSI 745 Ultra dus als de prijs hiervan niet te hoog word ga ik zekers upgraden.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Ligt het aan mij of is dit bordje echt ENORM leeg ... ?

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger666
Ik hadde MSI al gezien, maar ik heb het helemaal gehad met MSI. Nooit gehad en zal het ook nooit kopen. Als ik zie HOEVEEL PROBLEMEN er zijn met MSI mobo's en hoeveel problemen er nog steeds bij komen. Op mn vorige werk waar ik regelmatig als TD'er achter de PC's zat waren er ZOVEEL MSI problemen.
Niemand kan me overhalen, ik zal het gewoon NOOIT kopen.
Pas bij Speedy-Power II die hier ook op de GoT rondhangt was pas zn MSI KT3 ook dood. Zomaar ineens :?
Ik heb op mn vorige werk ook al 3 dode KT4's gehad. :|
Het percentage uitval en DOA ligt gewoon 50% hoger dan bij andere redelijk goed bekend staande merken.

Zo dat was mijn pleidooi, maar ik moest het echt even kwijt! :D

Als het goed is komt binnenkort ook Asus met een 746FX plank op de proppen! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smvs
  • Niet online
Stinger666 schreef op 22 February 2003 @ 18:09:
Ik hadde MSI al gezien, maar ik heb het helemaal gehad met MSI. Nooit gehad en zal het ook nooit kopen. Als ik zie HOEVEEL PROBLEMEN er zijn met MSI mobo's en hoeveel problemen er nog steeds bij komen. Op mn vorige werk waar ik regelmatig als TD'er achter de PC's zat waren er ZOVEEL MSI problemen.
Niemand kan me overhalen, ik zal het gewoon NOOIT kopen.
Pas bij Speedy-Power II die hier ook op de GoT rondhangt was pas zn MSI KT3 ook dood. Zomaar ineens :?
Ik heb op mn vorige werk ook al 3 dode KT4's gehad. :|
Het percentage uitval en DOA ligt gewoon 50% hoger dan bij andere redelijk goed bekend staande merken.

Zo dat was mijn pleidooi, maar ik moest het echt even kwijt! :D

Als het goed is komt binnenkort ook Asus met een 746FX plank op de proppen! :9
goh ze hebben dus nog niks geleerd bij msi sinds het k7t pro tijdperk. voor mij hoeft die rommel ook niet meer, en ik heb het dan ook al een jaartje of 1 1/2 niet gekocht, en terecht blijkt dus maar weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

745 Ultra is best een uitzondering op de rest van de MSI borden, we verkopen er op het werk best een boel, maar problemen zijn er eigenlijk nooit mee, behalve dan dat de BIOS de SPD van sommige modules niet helemaal lekker uitleest, handmatig instellen werkt wel prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spice

Spice

Topicstarter
oei oei bekijk deze bios screenies is :9
Afbeeldingslocatie: http://www.ocworkbench.com/2003/iwill/k7s2/IMG_0021%20copy.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.ocworkbench.com/2003/iwill/k7s2/IMG_0022%20copy.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.ocworkbench.com/2003/iwill/k7s2/IMG_0018%20copy.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.ocworkbench.com/2003/iwill/k7s2/IMG_0024%20copy.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.ocworkbench.com/2003/iwill/k7s2/IMG_0016%20copy.jpg
:9~
Er mist niks aan oc-mogelijkheden als ik het goed zie

http://www.ocworkbench.com/2003/iwill/k7s2/k7s2gallery1.htm

[ Voor 7% gewijzigd door Spice op 25-02-2003 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger666
Zien er goed uit die screenie's. Ik zit zelf stiekum wel te denken aan zo'n plank.

Alleen is mis het DUAL DDR wat ik nu op mn 8RDA+ heb zitten! CPU Voltage to 2.05 is wel okey, maar net niet genoeg voor de Diehard. De PCI en AGP lock is erg netjes! Misschien als tweede sys?

Natuurlijk is dit voor een goed tweakbaar en snel systeem een perfecte oplossing! Alleen ben ik niet zo bekend met Iwill, maar ik lees er geen slechte dingen over.

Nog even wachten op Asus zn oplossing ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan er maar niet achter komen of hier straks ook AMD's op kunnen met een FSB van 200MHz (zoiets als de mogelijke opvolger van de Barton 166MHz)

:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 February 2003 @ 23:21:
Ik kan er maar niet achter komen of hier straks ook AMD's op kunnen met een FSB van 200MHz (zoiets als de mogelijke opvolger van de Barton 166MHz)

:?
Officieel niet.... maar op mijn 8RDA+ ook officieel niet, maar draait als een tiet hoor.

Je kan het instellen dus dat gaat wel lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spice

Spice

Topicstarter
Asrock review is up, conclusie op: http://www.ocworkbench.com/2003/asrock/k7s8x/k7s8x-8.htm
We spent almost 1 week testing this board with various BIOS revisions from ver 1.25 to 1.29c. In our tests, the ASROCK K7S8X based on the SiS 746FX does provide the stability that users are expecting as it uses probably lower ram timings for maximum compatibility (can't be adjusted through BIOS). As we can see from the benchmarks, the ASROCK K7S8X is a serious contender to the other chipsets. From most of the tests, we can see that it has overtaken VIA KT400 and is now a direct competitor to the nVIDIA nForce2. Although it is not the fastest board available right now, it poses a challenge to the nForce2 board especially in terms of content creation and business applications. In comparison with the Ref board and ECS L7S7A2, the performance does have room for improvement. The potential is there and we are looking forward to BIOS that resolves those ram timing and making ram CAS timings and settings available for us to tweak on our own.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hilgo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 10:52

hilgo

Clear your mind of can't.

Ik heb dit bordje (asrock) gisteren gekocht en ik moet zeggen dat het best draait. Nu nog met XP1800 & PC2100 geheugen maar in de loop van de maand ga ik dat nog upgraden naar een XP2500 en PC2700 geheugen :)

[ Voor 4% gewijzigd door hilgo op 02-03-2003 19:54 ]

Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hilgo schreef op 02 maart 2003 @ 19:54:
Ik heb dit bordje (asrock) gisteren gekocht en ik moet zeggen dat het best draait. Nu nog met XP1800 & PC2100 geheugen maar in de loop van de maand ga ik dat nog upgraden naar een XP2500 en PC2700 geheugen :)
Waar heb je dit boardje gekocht? Ik heb em nog maar in bagger weinig winkels gezien en hij staat nog niet in de pricewatch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hilgo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 10:52

hilgo

Clear your mind of can't.

Op de pc-discount beurs in Rotterdam, afgelopen weekend. Staat overigens wel in de pricewatch hoor: http://www.tweakers.net/pricewatch/52689 :)

Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spice

Spice

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spice schreef op 04 februari 2003 @ 08:57:
Heb ook geen enkel probleem met mijn SiS 648. Erg stabiel bordje tot op heden (paar weken). Het MSI 648 Max mobo met cellery 2.0 is echter niet al te veel te overclocken.. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spice

Spice

Topicstarter
Performance aside, the SiS746FX runs cool - so cool that it doesn't require a single heatsink on either of the north or south bridges. We have to give credit to SiS for an excellent design and this may help manufacturers save heatsink costs. In addition, we won't be surprised if future small form factor PCs based on the SiS746FX begin to appear. We're not talking about your regular Shuttle XPCs, we're expecting some really compact PCs that could take advantage of the low thermal dissipation of the chipset. Perhaps ECS may yet refresh their Desknote line-up with this

Uit: http://www.hardwarezone.c....hwz?cid=6&aid=647&page=7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smvs
  • Niet online
Goed, ik heb 2 Asrock K7S8X-en gekocht. die doet bij mij in de zaak verkoop 87 euro inclusief b.t.w. Zoals het er nu naar uit ziet is het de nieuwe K7S5A.

Hij is:
- goedkoop
- draait meteen stabiel zonder benodigde bios update of wat dan ook
- zit usb 2.0 en lan op.
- zit een SIS chipset op. op dit moment prefereer ik die zelfs boven Intel. gewoon sneller.

top. ga er ook eentje in mijn eigen pc schuiven denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie in die Asrock K7S8X 4 mooie Mounting holes!!!

Aan de layout te zien kan hier, hoop ik, een Thermalright SLK-900U op!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

smvs schreef op 21 maart 2003 @ 18:27:
Goed, ik heb 2 Asrock K7S8X-en gekocht. die doet bij mij in de zaak verkoop 87 euro inclusief b.t.w. Zoals het er nu naar uit ziet is het de nieuwe K7S5A.

Hij is:
- goedkoop
- draait meteen stabiel zonder benodigde bios update of wat dan ook
- zit usb 2.0 en lan op.
- zit een SIS chipset op. op dit moment prefereer ik die zelfs boven Intel. gewoon sneller.

top. ga er ook eentje in mijn eigen pc schuiven denk ik.
Zit er ook een backplate bij? Ik zie namelijk dat ze aan de achterkant een iets andere layout heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spice

Spice

Topicstarter
K7S8X guide: oa: setting up en beta-bios.
http://www.ocworkbench.com/2003/asrock/k7s8xguide/

Er zijn k7s8x die een fsb van 200 halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smvs
  • Niet online
Verwijderd schreef op 21 maart 2003 @ 20:01:
[...]

Zit er ook een backplate bij? Ik zie namelijk dat ze aan de achterkant een iets andere layout heeft.
jep, krijg je bij alle asrock bordjes. er zit eigenlijk zowieso altijd een backplate bij mobo's met een afwijkend i/o gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smvs
  • Niet online
Ik wou even melden dat ik de K7S8X van Asrock nu in mijn main pc heb geduwd. Als deze pc het even niet doet dan kan ik hier de deur wel dichtgooien, dus dat wil zeggen dat ik er vertrouwen in heb. en dat blijkt terecht. de altijd lastige dingen draaien gewoon:
- rvs com onder xp.
- officejet d145 onder xp.
- outlook xp loopt niet te flippen.
- de siemens gigaset software doet het.
- de dymo doet het.

het geluid is ook nog goed! ik draai hiphop nummers over de stereo en het klinkt niet eens brak.

aanradertje.

overige specs:
axp 2000+ (ja traag he, ik verkoop mijn klanten sneller, maar voor mezelf doet Word het zo snel genoeg hoor)
512 meg pc 266
ibm deathstar (ze blijven toch het snelst voor het gevoel)
en nog een maxtor voor de backup.

[ Voor 19% gewijzigd door smvs op 26-03-2003 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Retep
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-08-2020

Retep

Inspirator #1

Ik zoek nog een vervanging voor me huidig bord.
En die iwill lijkt me wel wat. Maar weet iemand waar die al te verkrijgen is???
Hij staat nog niet in de pricewatch!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Neem contact op met www.space-promotion.nl Da's de Nederlandse Iwill distributeur :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spice

Spice

Topicstarter
Als je die hebt, laat ons dat dan ff weten :) aub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Retep

Retep

Inspirator #1

BalusC schreef op 27 March 2003 @ 19:19:
Neem contact op met www.space-promotion.nl Da's de Nederlandse Iwill distributeur :)
zal ik doen bedankt.
Spice schreef op 27 March 2003 @ 20:57:
Als je die hebt, laat ons dat dan ff weten :) aub.
Ik weet nog niet of ik hem ga halen, wil het wel heel graag, gezien de prijs van de sis bordjes, en de specs van het iwill bordje.

Eerst maar even navragen via space promotion of ze uberhaubt al in NL. te verkrijgen zijn.

En dan ten derde moet ik het geld er ook voor hebben :+

edit:
Mailtje is onderweg, hopen dat ik snel wat van ze hoor. :D

[ Voor 59% gewijzigd door Retep op 27-03-2003 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dark-Lord schreef op 27 March 2003 @ 22:34:
edit:
Mailtje is onderweg, hopen dat ik snel wat van ze hoor. :D
Ik zou toch maar bellen .. Ze hebben nog steeds niet gereageerd op mijn mailtje van ca. 1 maand geleden met de vraag of ze aan de Iwill DP533(S) kunnen komen :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Retep

Retep

Inspirator #1

Dat zal niet meer doorgaan. Heb een nforce 2 bordje op de kop getikt.
epox 8rda+ voor €40,- >:)

maar ik zal toch het even mailtje afwachten. En anders bel ik toch nog. Ben namelijk nog steeds in het bordje geintresseerd voor een tweede systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q-bone
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:08

Q-bone

Dusss...

man die IWILL schijnt dus echt vet te kunnen overclocken, fsb tot 250 :-) woei wordt nog wat als die dingen voor minder dan €100 over de toonbank gaan. ik heb net al space promotion gemailt als ze hem niet leveren ga ik mailen naar iwill zelf, en misschien importeer ik ze zelf wel, want heb ook een compu bedrijf :P weheheh

bla?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Q-bone schreef op 10 April 2003 @ 21:39:
man die IWILL schijnt dus echt vet te kunnen overclocken, fsb tot 250 :-) woei wordt nog wat als die dingen voor minder dan €100 over de toonbank gaan. ik heb net al space promotion gemailt als ze hem niet leveren ga ik mailen naar iwill zelf, en misschien importeer ik ze zelf wel, want heb ook een compu bedrijf :P weheheh
Voor 100 euro moet er ook wel een nForce 2 boardje te vinden zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*** UPDATE ***

Ik heb het board (Asrock K7S8X) binnen, en natuurlijk ben ik meteen aan het modden gegaan.

Draadje: :?
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/mod3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/mod1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/mod2.jpg

Resultaat:
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/mod4.jpg

Waar nu 1.872 staat stond eerst 1.672 en dat is dus de vcore.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2003 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q-bone
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:08

Q-bone

Dusss...

wat heb je daarvoor een ranzig goedje gebruikt?

bla?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beetje pattex contact 1 sec lijm om de boel netjes te isoleren en goed vast te zetten.

Ik heb nog met plakband het draadje netjes vastgeplakt aan het moederbord.

Je moet altijd een beetje troep ertussen stoppen omdat de pinnen van de cpusocket best dicht bij elkaar liggen, je wil daar dus echt geen kortsluiting hebben. Een beetje lijm werkt prima.

Ik zoek nu nog een mem-mod, kan iemand helpen?

Ik zie alleen een paar klokgeneratoren en ook wel voltage regulatoren maar daar staat nergens de 2.77 van het geheugen op.

Nu op 1.87 volt is de Tbred B die erop zit extreem stabiel, net Prime95 afgerond met 47 graden stressed. En dat met een GlacialTech superstil cpu koelertje van 19 euro. De proc draait nu 166x11.5, maar hij kan nog hoger denk ik.

Net als op mijn K7S5A zal ik hier ook multiplier switches op gaan zetten.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2003 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Iwill heeft een bordje op basis van die nieuwe SiS 748 chipset, de K7S3-N.

Afbeeldingslocatie: http://www.iwill.net/products/images/K7S3-N/K7S3-N_b.jpg

- Single AMD Socket 462 processor
- CPU system bus up to 200MHz
- CPU external clock adjustment at 1MHz/step
- PC1600/PC2100/PC2700/PC3200 DDR SDRAM

Niet echt een heel bijzonder bordje maar gewoon al het noodzakelijke en geen extra toeters en bellen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barbarian
  • Laatst online: 22:34
xabre16v schreef op 12 mei 2003 @ 23:10:
Iwill heeft een bordje op basis van die nieuwe SiS 748 chipset, de K7S3-N.

[afbeelding]

- Single AMD Socket 462 processor
- CPU system bus up to 200MHz
- CPU external clock adjustment at 1MHz/step
- PC1600/PC2100/PC2700/PC3200 DDR SDRAM

Niet echt een heel bijzonder bordje maar gewoon al het noodzakelijke en geen extra toeters en bellen 8)
Waar te koop? Niet bij space-promotion in Nederland, ze leveren alleen oude boards! :(
Heb dit wel even nagevraagd bij space promotion.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
barbarian schreef op 13 mei 2003 @ 11:23:
[...]

Waar te koop? Niet bij space-promotion in Nederland, ze leveren alleen oude boards! :(
Heb dit wel even nagevraagd bij space promotion.
Inderdaad. Iwill lijkt wel superslecht leverbaar te zijn in Nederland. Ik heb zeker interesse in deze plank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peddro
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 29-08-2023

peddro

Iets met muziek & ontwerp.

Ik heb ook een K7S8X R.3, je moet wel uitkijken wat voor intern geheugen je koopt!
Mijn moederbord begon 3 keer te piepen(betekend dus intern geheugen).

dus hier is een lijst met het geheugen wat wel wil:

http://www.sis.com/ddr/ddr400.htm

hopelijk gebeurd jullie niet wat met mij gebeurd is :'(

[ Voor 6% gewijzigd door peddro op 08-09-2004 16:25 ]

Pagina: 1