Toon posts:

Films afspelen werkt niet meer...need help

Pagina: 1
Acties:
  • 46 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik heb onlangs een aantal films gedownload (jaaah stoute ik:P) in Xvid formaat, nou had ik mijn pc net geformatteerd en WinXP erop gezet en na wat rondzoeken op internet een paar codec packs geprobeerd, maar ik kon er niet echt mee overweg....nu is het zo dat ik een of ander belangrijk bestand (vrees ik) heb verneukt door die codec packs...gewone videoclips (geen Xvid of DivX) kan ik met welke player dan ook niet meer afspelen, alle players crashen...laat staan een Xvid film kijken, het afspelen van video files (welk formaat dan ook) werkt dus niet meer..kan iemand mij zeggen wat ik moet doen om deze weer werkend te krijgen?

Verwijderd

Kijk eerst ff met dit programma of je alle benodigde codecs wel (werkend) hebt om een film af te spelen:
http://www.headbands.com/gspot/gspot21.zip

• Sunrise
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-08 10:05
Heb ik ook gehad:
1: alle codec's / packs uninstallen.
2: divx, xvid codecs installen ...zou weer moeten werken. (geen rare packs meer installen zoals nima of nimo )
3: evt. ac3 codec & fddshow installen

Met deze 4 kan ik alle rips kijken en horen op svcd na dan daar heb je oa windvd voor.

Oeps had niet goed gelezen . 8)7 . je kan dus ook geen mpeg kijken ? hmm ja zou ik toch adviseren om die codecs / packs te uninstallen .. misschien helpt 't

[ Voor 26% gewijzigd door Sunrise op 08-01-2003 17:29 ]

Verwijderd

Topicstarter
gewone files afspelen lukt me nu weer door het uninstallen van alle codec packs etc maar nu zou ik graag mijn Xvid films kijken...

• MisterDon
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-05-2024

MisterDon

Prefers Audiotrak

Kom op zeg. Dat is toch te makkelijk voor woorden. Gewoon ff vie Google de nieuwste XviD codec opzoeken en installeren.

Verwijderd

Topicstarter
ja daar ben ik inmiddels ook achtergekomen, ik kan nu mijn Xvid films bekijken in WMP9 maar ik heb nog geen geluid; het schijnt dat dat op te lossen is met een AC3 codec

• MisterDon
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-05-2024

MisterDon

Prefers Audiotrak

Precies. AC3 codecje eroverheen en de boel werkt weer.

Wat handig is is het ACE codexpack. Is beter dan Nimo (die ook vaak problemen verhelpt).

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een AC3 codec gevonden en geinstalleerd en ik moet zeggen dat ik onder de indruk ben van de hoogwaardige kwaliteit van deze Xvid films...bedankt voor de hulp!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:07

JvS

Ik heb hem zelf ook

mjah volgende keer kan je dit toch eerst zelf even proberen voor je een topic opent?

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.