Computer start automatisch opnieuw op (windows ME)

Pagina: 1
Acties:

• polu
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08:41
Ik heb het forum doorgezocht en kwam erachter dat dit probleem zich vaak voordoet in Windows XP. Ik gebruik windows me dus de oplossingen waren niet bruikbaar. Het gaat dus om het volgende:

Bij zware programma's wil mijn computer nog wel eens spontaan opnieuw opstarten. Ik heb de coolers en alles gechecked, maar deze doen het perfect en zijn brandschoon. Ook de temperatuur komt zowel bij de ram als cpu niet boven de 35 graden celsius.

Hier zijn de specificaties van mijn pc:

Moederbord: Asus A7N266-C
Processor: AMD Athlon Xp 1800+
Ram: 2x 128MB DDR-ram
Geluidskaart: Creative Soundblaster Live!5.1 player
Videokaart: Asus Geforce 4 64mb ddr-ram

Start opnieuw op bij: Sommige onderdelen van 3dmark2001, het converten van een 2 uur durend wav-bestandje naar een wma en bij het open hebben staan van meerdere internet toepassingen.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen, want het is best irritant dat ie steeds herstart :'( . Alvast bedankt!

Joris Boelen

jboelen.nl

• Capa
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 26-08 09:34
ram al gecheckt?

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Staat er niet ergens bij de eigenschappen van je computer dat hij automatisch opnieuw op moiet starten :?

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

• polu
Ram is gechecked. Enne, ik zocht zelf ook al naar een optie van "automatisch opnieuw opstarten", maar kan niks in windows me vinden wat daar op lijkt. :|

jboelen.nl

• polu
Oh, en ook niet in de bios :|

jboelen.nl

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

polu schreef op 08 January 2003 @ 18:52:
Ram is gechecked. Enne, ik zocht zelf ook al naar een optie van "automatisch opnieuw opstarten", maar kan niks in windows me vinden wat daar op lijkt. :|
Niet toevallig een brakke driver van b.v. Je videokaart o.i.d.?

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

• Copycat
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-07 00:36

Copycat

Stamgast @ HGGCT

En al aan je voeding gedacht :?

P4 2,53 512MB PC3200, GF4 Ti4200

• RobertJ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 31-08 22:20
tsja, en het blijft windows ME, misschien iets om 98 een xtje te proberen? of 2000?

Life is what you make of it. Always has been, always will be.

• Leon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-08 12:12

Leon

Rise Of The Robots

Ik hoop dat je het in een eventuele Nederlandse windows xp ook kan vinden:

Rechtermuisknop op "My Computer" --> Tabblad "Advanced" --> Onderaan bij "Startup and Recovery" de knop "settings" --> Vinkje weghalen bij "Automatically restart"

Als het goed is krijg je dan een blue screen ipv een reboot en kun je hopelijk wat meer debugging doen... :)

[ Voor 12% gewijzigd door Leon op 08-01-2003 23:49 . Reden: Verkeerd gelezen dus.. over het woordje me kijk je zo heen.. :P ]

Eeuwige n00b

• polu
Aan mijn videokaart zal het niet liggen, heb de laatste driver gedownload. Mijn voeding, zou kunnen. Al beweerd mijn bios dat die "OK" is. Hmm, misschien ga ik toch maar 98 proberen. Misschien helpt het. Ik heb al eens windows 2000 geprobeerd, maar die kon op een of andere manier de helft van mijn hardware niet vinden. (win ME wel).
Misschien dat ik in uiterste nood win xp probeer, maar eerst maar eens win98.
Bedankt voor de hulp in ieder geval. (meer suggesties blijven welkom hoor!)

Joris Boelen

jboelen.nl

• polu
Leon schreef op 08 January 2003 @ 19:09:
Ik hoop dat je het in een eventuele Nederlandse windows xp ook kan vinden:

Rechtermuisknop op "My Computer" --> Tabblad "Advanced" --> Onderaan bij "Startup and Recovery" de knop "settings" --> Vinkje weghalen bij "Automatically restart"

Als het goed is krijg je dan een blue screen ipv een reboot en kun je hopelijk wat meer debugging doen... :)
Sorry, maar deze optie bestaat niet in windows me. Tenminste, ik kan hem nergens vinden. (in ieder geval niet met rechtermuisknop-dezecomputer)
Alsnog heel hartelijk bedankt voor het meedenken.

jboelen.nl

Pagina: 1