Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[google] Escapetekens bij gebruik quotes in Google-tag

Pagina: 1
Acties:
  • 17 views sinds 30-01-2008

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:22

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Topicstarter
Als ik de volgende code invoer:
[code]
[norml]

[/]
Dan komt er het volgende uit:
De escapetekens zijn niet helemaal netjes en bovendien zitten ze ook in de link, wat ook niet helemaal mooi is. Het werkt wel, maar een kleine cosmetische aanpassing kan geen kwaad :). [edit] En het zou leuk zijn als de norml-tag standaard aan staat binnen een code-tag, maar ik geloof dat dat al een keer gevraagd was :). [/] Volgende edit: Als ik [ code][ norml] tekst[/] doe zoals hierboven, dan gaat er blijkbaar ook iets mis: mijn code-tag wordt niet geparsed. Het zou ook te maken kunnen hebben met het feit dat er daarvoor wel een norml-tag boven en onder het code-blok stond.

Edit nummer veel:
Nu is mijn topic helemaal een rotzooi...hij denkt dat de Google-tag afgesloten moet worden of zo...in ieder geval loopt het nu helemaal fout. Ik ga het hierna niet meer editen, om 'bewijsmateriaal' bij de hand te houden :P.

[ Voor 59% gewijzigd door odysseus op 08-01-2003 20:01 . Reden: norml-tags toegevoegd...en nu weer gewijzigd. ]

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:35

chem

Reist de wereld rond

norml == geen rml tags parsen... lijkt me toch normaal dat het dan niet werkt :?
met scaping bedoel je \ ?
die zijn in 1.8 fixed.

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

• odysseus

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Topicstarter
chem schreef op 09 januari 2003 @ 08:41:
norml == geen rml tags parsen... lijkt me toch normaal dat het dan niet werkt :?
Ook met het volgende voorbeeld?
[ code]
[ norml]
[ google=freebsd "encrypted swap" -linux]
[ /]
[ /]

Aangezien de Google-tag geen afsluiting behoeft, lijkt het me dat met de twee laatste close-tags alles weer naar normale omstandigheden terug zou moeten gaan. Dat gebeurt niet.

Daarnaast is er een tweede probleem: als ik een [ code]-tag gebruik dan interpreteert React *daarbinnen* blijkbaar nog RML, iets wat me niet wenselijk lijkt. Ik weet alleen niet meer of dat in 1.8 al veranderd was of niet :).
met scaping bedoel je \ ?
die zijn in 1.8 fixed.

Met escapetekens bedoel ik inderdaad de backslash, dus dat is geregeld :).

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

• p0m
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 29-08 16:03

p0m

De [rml][ norml] tag wil wel eens een andere afsluit tag pakken dan je aanvankelijk verwacht, als er na de tag rommelig spul met [rml][ /][/]'s staat (als de tag pairs worden gezocht, wordt nog niet gekeken naar de betekenis van de tags).

Als alternatief is er ook nog de minder bekende [rml][ rml][/] tag (lees 'laat dit als rml tag zien').
Alle 'gebroken' tags met spatie tussen de [ en de tag naam worden dan gefixed. Aangezien de gefixede tags nog geen geldige tags waren aan het begin van het parsen blijven ze als tekst staan.

Singleton tags blijven in [rml][ rml][/] wel werken, want die tags zijn geimplementeerd als tekst mutaties, dus heel soms is ook de [rml][ norml][/] tag nodig voor het gewenste resultaat. :+

syntax:
[rml][ rml] hiertussen verandert een "[<spatie>" naar "[" [ /rml] [/]
odysseus schreef op 09 januari 2003 @ 18:05:
[...]

Ook met het volgende voorbeeld?
[ code]
[ norml]
[ google=freebsd "encrypted swap" -linux]
[ /]
[ /]

Aangezien de Google-tag geen afsluiting behoeft, lijkt het me dat met de twee laatste close-tags alles weer naar normale omstandigheden terug zou moeten gaan. Dat gebeurt niet.

[...]
De google tag bestaat ook als een afgesloten tag : [norml][/norml]bleh[rml][ /] -> bleh

Conclusie : let goed op met [rml][ /][/] en [rml][ norml][/] gebruik B)

edit:
Trouwens voor creatief tag gebruik zie source van deze post ;)
[/html]

[ Voor 4% gewijzigd door p0m op 09-01-2003 18:38 ]

• odysseus

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Topicstarter
Die [rml][ rml][/] kende ik nog niet, handig om te weten :). Dan blijft wel het volgende probleem over:
code:
1
[b]dit mag niet bold worden...[/b]

edit:

Aargh...dat doet het ook netjes zoals het moet. Dat betekent dat mijn feature-requests en bugmeldingen voor het moment even afgelopen zijn :).

[ Voor 47% gewijzigd door odysseus op 09-01-2003 19:28 ]

Dit topic is gesloten.